3581
Sök

Kicker eller Rockford fosgate system??

21 761 Inlägg
25 november 2008
Xsport skrev:
Angående koppling till batteri, behöver man bara koppla till batteriet som jag kommer ha i bagagen och sen en kabel till generatorn?

Vill hälst slippa att dra en 50mm2 kabel genom hela bilen sad

Mvh big_smile

Menar du att du tänker sätta ett extra batteri i bagaget eller ska du flytta ordinarie batteriet till bagaget?

125 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Xsport skrev:
Angående koppling till batteri, behöver man bara koppla till batteriet som jag kommer ha i bagagen och sen en kabel till generatorn?

Vill hälst slippa att dra en 50mm2 kabel genom hela bilen sad

Mvh big_smile

Menar du att du tänker sätta ett extra batteri i bagaget eller ska du flytta ordinarie batteriet till bagaget?

Jag skall köpa ett Trojan 100A och sätta i bagagen, som jag tänkte koppla slutstegen till.

Tänkte orginal batteriet vara utanför mitt ljudbygge, så skall inte röra den tänkte jag. ( ifall man står och basar på när motorn är av och har båda batterierna ikopplade och dom sen är slut...så är det inte så roligt, det är så jag har tänkt i alla fall.)

Är det genomförbart?

21 761 Inlägg
25 november 2008
Om originalbatteriet har några år på nacken så är det ju absolut ingen nackdel att byta ut det.

Om du inte vill att det främre batteriet ska riskera att dras ur så är det lämpligt med ett skiljerelä, då separeras batterierna när motorn är avslagen men båda batterierna kopplas ihop när motorn är igång (generatorn laddar).

125 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om originalbatteriet har några år på nacken så är det ju absolut ingen nackdel att byta ut det.

Om du inte vill att det främre batteriet ska riskera att dras ur så är det lämpligt med ett skiljerelä, då separeras batterierna när motorn är avslagen men båda batterierna kopplas ihop när motorn är igång (generatorn laddar).

okej , tack för det. Hjälpte också väldigt mycket smile

Avstängd
216 Inlägg
25 november 2008
KAN NI INGENTING

ROCKFORD POWER , har INGEN CHANS mot dessa kicker : kolla in nu http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=2313

DEN SOM DEMONSTRERAR PAKETEN I EN 850
jag sätter 1000kr på att kicker spelar värre än rockford med rätt låda

http://www.ljudstudion.se/ProductPopup.aspx?filename=kickerpaket-2xl7121zx1500.1_3002.jpg

Rockford power är urgamla omoderna basar
Senast redigerat av TRANSPORT (25 november 2008)

lycka till

Team dBakuten
3 453 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
KAN NI INGENTING

ROCKFORD POWER , har INGEN CHANS mot dessa kicker : kolla in nu http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=2313

Men ge dig en liten stund.. Rockford är det inget fel på.
Har man koll vet man det.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
KAN NI INGENTING

å de vet du av egen erfarenhet elle?? 

tror "trollet" e i farten igen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 534 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
KAN NI INGENTING

du verkar ju vara bäst på ljud på det här forumet!!!!!!!
förklara gärna varför de är så bra!!!!!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
25 november 2008
evilaudio skrev:
TRANSPORT skrev:
KAN NI INGENTING

tror "trollet" e i farten igen.

smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Avstängd
216 Inlägg
25 november 2008
ni snackar om troll om mig. då skiter jag i svara  . ni tror ni är bäst hela tiden antar jag
det r absolut inget fel med rockford . men det är inte samma sak som L7 kicker . JA AV EGEN ERFARENHET  . punkt för mig . det är vad jag kommit fram till. så vet jag. och tycker
trolla ni på bara själva

lycka till

Avstängd
216 Inlägg
25 november 2008
Swedenrockers skrev:
Ja det bli väl snart tack och hej för den här gången också.
TRANSPORT skrev:
ni snackar om troll om mig. då skiter jag i svara  . ni tror ni är bäst hela tiden antar jag
det r absolut inget fel med rockford . men det är inte samma sak som L7 kicker . JA AV EGEN ERFARENHET  . punkt för mig . det är vad jag kommit fram till. så vet jag. och tycker
trolla ni på bara själva

för dig i så fall

jag bidrar och hjälper . har ägt 2 rockford power basar . en 12 , och en 15 , 15 spela ja aldrig. hade den ny i kartong hemma. men polarn köpte den och hade den 4 mån ca . Kicker L7 spelar bättre tycker jag
polarn har Kicker L7 just nu i bilen

sluta spamma nu om troll. prata om bilstereo och inte om troll , idioti komma sådär och p¨åstå och döma folk för nått dom inte är sad

lycka till

Avstängd
216 Inlägg
25 november 2008
hur anmäler man folk här som snackar skit om en ?

lycka till

1 534 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
Swedenrockers skrev:
TRANSPORT skrev:
trolla ni på bara själva

för dig i så fall

jag bidrar och hjälper . har ägt 2 rockford power basar . en 12 , och en 15 , 15 spela ja aldrig. hade den ny i kartong hemma. men polarn köpte den och hade den 4 mån ca . Kicker L7 spelar bättre tycker jag

sluta spamma nu om troll. prata om bilstereo och inte om troll , idioti komma sådär och p¨åstå och döma folk för nått dom inte är sad

beror ju på hur skillad man är på att bygga med + av man har för slutsteg, kablage osv

125 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Jag pratade med en kille som jag tror kan ljud. Han sa att jag kan installera 6.5" istället för 5.25" i orginal utagen utan några problem, bara dom inte är för djupa.

Stämmer detta? (Nämner igen att jag har en Volvo 855 -95)

Mvh big_smile

16 197 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
Swedenrockers skrev:
TRANSPORT skrev:
trolla ni på bara själva

för dig i så fall

kan tala om för din att power 15" spelar nå galet om dom får rätt låda å mycke effekt smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Masterworks
25 november 2008
Jag tycker L7 e världens bästa högtalare, mycket bättre än mina gamla Finlux! lol

793 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
Swedenrockers skrev:
TRANSPORT skrev:
trolla ni på bara själva

för dig i så fall

nämnde inte du i en tidigare tråd att du aldrig ägt en 15"?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Avstängd
216 Inlägg
25 november 2008
gör ingen stor sak nu av detta , alla håller sig på vuxen nivå , jag ber om ursäkt att jag sa KAN NI INGET , jag mena inte så utan bara halka på tangenterna

har även sagt att jag aldrig ägt en 15" fast jag ägt 3st . 2st för ca 20år sen . ett förra året
Jag har personligen i egen bil erfarenhet bara av 15tummare för 10år sen I EGEN BIL

12or en hel hög . 30 tal
10or  10 tal

flitig bytare  . gillar ha nya grejjer hela tiden

jag vet oxå att ROCKFORD SPELAR grymt i P3 och POWER serie
men ska det vara i hästväg så är det HCCA . L7 eller DD enligt mig . enligt mig obs !  steget var ett soundstream 6500  . 4000w rms som användes till POWER och L7  polarns bil har jag lyssnat mkt på både power och l7 . min röst går till L7 .

nu vill jag inte snacka mer i denna tråd , stör trådskaparen

L7  får min varma röst ,  HCCA eller DD är dock dödar basar , spec DD  som spelar snyggt . HCCA är mer en db bas än lyssnar bas . DD kan man spela snyggt med om man ställer det rätt , men oxå vinna db tävlingar med , hade jag mkt pengar skulle ja haft DD

lycka till

6 851 Inlägg
25 november 2008
TRANSPORT skrev:
steget var ett soundstream 6500  . 4000w rms som användes till POWER och L7  polarns bil har jag lyssnat mkt på både power och l7 .

Har en liten fundering där om det steget då..körde du det i 12-14V då om du hade 4000Wrms?
För det steget är spec. till 6500Wrms i 1ohm,4800Wrms i 2ohm och 3400Wrms i 4ohm, allt vid 16VDC.
För om du haft steget så bör du vetat va det har för spec.

Bilplåtslagare
324 Inlägg
25 november 2008
Båda två är klockrena val, kaninte säga att något är sämre än de andra. Kör hårt!

Sök