4050
Sök

aero/viggen kjolar på 900?

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
alla verkar ha de. men var hittar alla de å hur svårt är det att montera de? passar de som handsken? å de måste kosta massor?

Avstängd
1 106 Inlägg
4 mars 2006
Har du 900 den nya karossen? Det är samma sak som på min 9-3:a.

Livet startar vid 220 km/h

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
jag har nya ja. det kanske jag skulle sagt. då har jag en fråga nästan besvarad. måste man göra nya fästen för det?

53 Inlägg
4 mars 2006
De finns o köpa nya hos en Saab återförsäljare. Annars är de ju blocket eller stcs som gäller Mvh!

Superstar
511 Inlägg
4 mars 2006
oves skrev:
alla verkar ha de. men var hittar alla de å hur svårt är det att montera de? passar de som handsken? å de måste kosta massor?

Kostar inte så speciellt mkt. Kolla på saabklubben, STCS.
Sök på blocket m.m.
Eftersom det är original så är passformen klockren och alla fästhål passar perfekt. Du använder dom skruvar m.m. som sitter på din bil i nu läget.

Lycka till!

Mvh

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
tack tack. låter ju simpelt. nu förstår jag också varför alla har de. smile

Avstängd
1 106 Inlägg
4 mars 2006
Du måste inte göra nya fästen för att ha Aero/viggen kjolar. Har du Viggen/Aero front?
Senast redigerat av Saabare (4 mars 2006)

Livet startar vid 220 km/h

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Min ng900 är helt orginal förutom att det sitter 3-spoke sport på den. smile men det räknas inte. känner att man borde göra något åt det nu. Och ett kjolpaket gör ju enormt mycket.

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Jockecalibra skrev:
http://www.saabstyling.se/ har andra frontar till saab tongue men de är lite dyrare :S

sen verkar de bara ha extrema. man vill ju ha snygg bil men med låg profil. aero är snyggt med låg profil. och saabstyling kan inte vara dyrare än saab orginal är. usch.

356 Inlägg
4 mars 2006
relcars är jo snygg tycker jag tongue men alla har jo olika smak

Direktör
305 Inlägg
4 mars 2006
oves skrev:

Saab grejor är dyra.....

Speed limit are only for pussy

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Nallen_sthlm skrev:
oves skrev:

Saab grejor är dyra.....

men det ser väldigt clean ut också. väldigt medveten om att saab orginal är dyrt. man har ju varit dum nog å köpa lite grejer där. jaja, verkar som att man får köra helt orginal ett tag till. känns inte som att jag har råd med det här just nu. kanske får köpa en 9-3 aero istället för att försöka apa efter. orginal är ju trevligt. det är sleeper man ska ha. smile

Superstar
511 Inlägg
4 mars 2006
En fördel med original grejerna e som sagt passform, samt kvalitet. Det är ju plast som tål rejält. Köpte mitt viggen paket för ca 7000 har jag för mej.

mvh

10 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Katamso skrev:
En fördel med original grejerna e som sagt passform, samt kvalitet. Det är ju plast som tål rejält. Köpte mitt viggen paket för ca 7000 har jag för mej.

mvh

hur köpte du det då? man kan väl inte få ett nytt för 7000? verkar billigt.

Superstar
511 Inlägg
4 mars 2006
Nej nej ett sprillans nytt kostar över 20 tusen på saab!!! Det ska du inte köpa!
Sök på nätet o kolla runt på saabklubben. där brukar finnas lite då o då.

Köpte kompletta (krockbalkar, dimljus, fästen m.m.) fram o bak stötgångare för 5000 begat. Hittade en annons på blocket. Detta va dock 2002 o då gällde det o va snabb på dom annonserna. Vet ej hur det e idag.

Mvh

10 Inlägg
5 mars 2006
Trådstartare
Katamso skrev:
Nej nej ett sprillans nytt kostar över 20 tusen på saab!!! Det ska du inte köpa!
Sök på nätet o kolla runt på saabklubben. där brukar finnas lite då o då.

Köpte kompletta (krockbalkar, dimljus, fästen m.m.) fram o bak stötgångare för 5000 begat. Hittade en annons på blocket. Detta va dock 2002 o då gällde det o va snabb på dom annonserna. Vet ej hur det e idag.

Mvh

sökt runt lite å det är inte lätt att hitta. gäller väl att passa på när de väl dyker upp. då gäller det att inte ha nån ångest inför köpet. smile

Superstar
511 Inlägg
5 mars 2006
oves skrev:
sökt runt lite å det är inte lätt att hitta. gäller väl att passa på när de väl dyker upp. då gäller det att inte ha nån ångest inför köpet. smile

Näe varför ska du tveka? big_smile
Släng upp lite köpes annonser här o var o scanna nätet varje dag så ska du se att du hittar nåt... hittade denna nu lite snabbt.

http://www.blocket.se/vi/7048047.htm

Mvh

379 Inlägg
5 mars 2006
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=43682

Säger bara, kolla här. Står allt du behöver veta för konvertera till Viggen. Det är inte lätt att få det perfekt, men resultatet blir bra så lycka till

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Superstar
511 Inlägg
5 mars 2006
Det där fick ju allt att verka jätte svårt!!! Det e det INTE!

Beror förstås på hur seriös du vill vara men du behöver absolut inte alla dom delarna som nämns där. Tror jag monterade mitt Viggen-paket på en kväll.

http://www.speedparts.se/arkiv/bilder/k … _turbo.htm

Mvh

Sök