2962
Sök

Hur bröt sig "idioterna" in i eran bil och vad snodde de?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 november 2008
Ta i trä.. Har inte ens haft början till inbrott i nån av mina bilar..
Däremot har grannens bil blivit slangad för bensin ett par gånger.. Den står längre ut på parkeringen dock. Jävla idioter som inte kan skilja på ditt å mitt. mad

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det var jääävligt mycket bättre förr..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 november 2008
För många år sedan hade vi en Toyota Camry. Och styvmorsan hade den alltid i garaget på sitt jobb. Men en natt hade hon glömt passer-kortet till garaget, så hon fick ställa den ute på parkeringen. Hon gick in och talade med en arbetskamrat till henne och sa att hon var orolig för att bilen skulle stå ute under natten då. Men hennes arbetskamrat hade alltid bilen på parkeringen ute. (Ironiskt nog tongue) Iallafall, styvmorsan kommer ut på morgonen och de har då knackat en liten ruta, tagit våran nya cd-spelare, en fickkniv, en karta panodil och våtservetter! ^^,
Senast redigerat av Larsson_Power (28 november 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

482 Inlägg
28 november 2008
Några år sedan hade jag inbrott i mercan... De/han/hon hade borrat sönder låset och sen brutit sönder lite panel här och där runt tändningslåset hmm

Jodå... Så är det serru!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
28 november 2008
Larzan skrev:
IceEyes skrev:
För något år sen var det två idioter som försökte bryta upp bagageluckan på min dåvarande 740 men som tur var jag såg jag allt och hann ut och satte stopp för det. Så istället för uppbruten bagagelucka slutade det med (troligtvis) brutet näsben och spräckt läpp för en av idioterna tongue

'hihi... "idioten" snubblade förstås in i bakluckan... x-antal gånger ???!! wink

Om någon i blå uniform frågar så gick det väl ungefär till på det viset.. wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Diktator
968 Inlägg
28 november 2008
bott hela mitt liv i värsta slummen enligt folk som bor utanför denna del av staden, och jag har aldrig haft inbrott i någon bil, min pappa har ägt 3-4 bilar, och ingen av de har heller blivit bestulna på något, även fast det varit 2 saab 900 av gamla modellen... ingen jag känner förutom min farfar och farmor som vart av med sin golf 16v tidigt 90 tal...

som man brukar säga "man själ inte av grannen, man tar snobbarna på berget"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 november 2008
En gång hade de roat sig med att kasta (förmodligen) samma sten genom bakrutorna på en rad bilar, där morfars var en. Naturligtvis var hans den ende de missat på så de träffade karmen, Blev en del riktning där. Bilen var så gott som ny.

Någon månad tidigare hade någon stulit den 360GL han hade haft sen ny. Drygt 15 år och knappt 900 mil per år så var den som ny. regelbundna lackkonsververingar och alltid skyddsklädsel, han tyckte mkt om den konstigt nog tongue I alla fall så bröt några sig in i garaget, bröt upp dörrar och baklucka med kofot, hade sönder delar av inredningen för att tjuvkoppla den och knäcka rattlåset. Sen körde de livet ur den på grusväg för att sedan dumpa den med nosen före i en halvdjup bäck. Inget att rädda där inte.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 586 Inlägg
29 november 2008
hade en golf 2a som första bil där slog dom sönder handtaget sedan så kom dom in. rekomenderar alla med golf 2 och något av värde att skaffa larm

Prisjägare
238 Inlägg
29 november 2008
jorre83 skrev:
hade en golf 2a som första bil där slog dom sönder handtaget sedan så kom dom in. rekomenderar alla med golf 2 och något av värde att skaffa larm

Det gäller ju även Passat mfl av samma årgång.
Senast redigerat av Zahak (29 november 2008)

plööp
49 Inlägg
29 november 2008
Någon stal min antenn på min Sierra för ett par månader sedan! Fattar inte hur någon kan göra något så brutalt! mad
Senast redigerat av meduza89 (29 november 2008)

329 Inlägg
29 november 2008
Först slog dom korkade degosarna in en mejsel eller liknande vid låscylindern för att få upp dörren. När detta inte lyckades så slog dom in rutan. För att sno en gammal JVC-stereo värd några hundra..
På BMW:n

3 650 Inlägg
29 november 2008
nån pundare som slangade några liter soppa.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 november 2008
Om du snor ett par ventilhattar då är du förmodligen rätt misslyckad big_smile lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 100 Inlägg
30 november 2008
Molle_S60 skrev:
Först slog dom korkade degosarna in en mejsel eller liknande vid låscylindern för att få upp dörren. När detta inte lyckades så slog dom in rutan. För att sno en gammal JVC-stereo värd några hundra..
På BMW:n

inte visste ja att degusar kunde göra inbrott lol

sorry,kunde inte låta bli tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 585 Inlägg
30 november 2008
Jag blev av med min ljud anläggning efter att jag körde och krockade förra vintern. Bilen stod på en firma som skulle kolla skadorna och värdera bilen. 2st 10" basar samt 2st slutsteg en stereo och alla högtalare samt alla kablar och en kondensator blev jag av med. Total värde på grejerna var ca 11.000kr. Fick inte en ända krona av verken försäkringsbolaget eller firman där bilen stod. Var ju inte allt för glad kan jag säga, bilen var bara att skrota. Och ljudet stulet. Bra början på året nej knappast haha:P
Senast redigerat av Jolle87 (18 februari 2009)

246 Inlägg
30 november 2008
Var nån norsk pundarjävel som krossade båda sidorutorna i skuffen och snodde stereoutrustning.

33 Inlägg
18 februari 2009
Stod en gamal saab tror de va en 900 utanför min styvfars jobb för något år sedan, (jobbarkompis till honom). På kvällen när han skulle köra hem var bilen borta så de va ju bara att gå hem för honom. Men märkligast dagen efter var att bilen stod på samma ställe med en lapp i sätet där det stod "tack för lånet det ligger 150 spänn till bensin i handsfacket" lol . Va äre för idioter igentligen?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
18 februari 2009
jag fick inbrott i min vita mazda 323 för några år sen , dom hade sönder lås cylindern å tog lite saker som fanns i bilen , jag är mycket emot inbrott i bilar , å jag fattar inte att folk kan veta vad som är ditt å ditt

Nissan Silvia

12 086 Inlägg
18 februari 2009
På min Maxima slog de sönder passagerarrutan och bände loss stereon med en kofot lr nått för hela konsolen va förstörd.

paparazzi
349 Inlägg
9 mars 2009
Va nyss och skulle tanka lite borta på macken..
och när jag fäller upp tanklocket och ska skruva upp "korken" så går det inte..
då ser jag att nån har varit och brytit i låset på korken ? nånting är avbrutet i låset också, då kan man ju undra varför? det va inte ens låst från början och dem har inte slangat nån bensin heller tror ja? det måste ha varit några riktiga puckon som ser ett lås och försöker direkt att bryta upp det och istället lyckas dem låsa det så dem inte kan slanga nån bensin?

BRA onödigt iaf! för nu får jag inte upp korken och kan tanka bilen!! Hoppas jag tar mig till jobbet i morgon.

Så jäkla störande! Hur ska jag få upp tanklocket ?

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.

mulle mek
679 Inlägg
9 mars 2009
nygren_iv skrev:
Va nyss och skulle tanka lite borta på macken..
och när jag fäller upp tanklocket och ska skruva upp "korken" så går det inte..
då ser jag att nån har varit och brytit i låset på korken ? nånting är avbrutet i låset också, då kan man ju undra varför? det va inte ens låst från början och dem har inte slangat nån bensin heller tror ja? det måste ha varit några riktiga puckon som ser ett lås och försöker direkt att bryta upp det och istället lyckas dem låsa det så dem inte kan slanga nån bensin?

BRA onödigt iaf! för nu får jag inte upp korken och kan tanka bilen!! Hoppas jag tar mig till jobbet i morgon.

Så jäkla störande! Hur ska jag få upp tanklocket ?

det är inte svårt alls ta en mejsel i lås cylinder o bänd upp o ner o sidorna sen så kommer den gå upp.
det är inte  det bästa låsen som sitter i tongue

Gasar tills det Rasar !!!

Sök