3280
Sök

OBD2 läsare som visar felkoder i realtid?

222 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Tjenare gänget

Jag har en varningslampa som ibland tänds under färd på min ford transit 2018, den lyser i kanske 5-10 sekunder och slocknar sedan, under den tiden går bilen in i limpmode.
Jag har gjort lite forskning på liknande bilmodeller och symtom och det verkar inte vara helt säkert att koden sparas i efterhand.

Är det någon som kan tipsa om en felkodsläsare som kan snappa upp koden under färd?

Med vänlig hälsning,
Senast redigerat av Rolle90 (för 3 minuter sedan)

Trucker
1 413 Inlägg
för 1 timme sedan
Det kan väl alla läsare, handlar mer om programvaran som ODB2 är anslutet till om du kan läsa ut "live/real" data, TorquePro kan göra det, med en ELM327, sen beror det väl på bilens årsmod om den stödjer det smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

* Voff voff *
10 584 Inlägg
för 38 minuter sedan
Rolle90 skrev:
Tjenare gänget

Jag har en varningslampa som ibland tänds under färd på min ford, den lyser i kanske 5-10 sekunder och slocknar sedan, under den tiden går bilen in i limpmode.
Jag har gjort lite forskning på liknande bilmodeller och symtom och det verkar inte vara helt säkert att koden sparas i efterhand.

Är det någon som kan tipsa om en felkodsläsare som kan snappa upp koden under färd?

Med vänlig hälsning,

Om du berättar vad det är för bil, mer än Ford(...), så ökar sannolikt chanserna att få hjälp med ursprungsproblemet...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök