4704
Sök

Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

1 915 Inlägg
28 juni 2009
Säker på att den är/var chippad från polistiden ?
är den reggad med 190hästar så är det mer troligt att den har eller har haft Turbo+
Senast redigerat av larsson.m (28 juni 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
larsson.m skrev:
Säker på att den är/var chippad från polistiden ?
är den reggad med 190hästar så är det mer troligt att den har eller har haft Turbo+

De är en turbo+ sen har ja nå papper på nå chip men står inte hur mkt de chippet ger på de pappret
och på de pappret står de Rikspolis styrelsen i sundsvalll
så den är lite piggare än en vanlig turbo+

274 Inlägg
29 juni 2009
Men bara för att  polisen har lämnat in den för chippning betyder det inte att den e piggare än  någon annan chippad volvo!

är den reggad för 190  hk(antagligen så har polisen reggat den med chippet?)

Så e det jue 190  hk Varken mer eller mindre!

ska det vara så svårt att förstå?

5 650 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
epic_mazur skrev:
Men bara för att  polisen har lämnat in den för chippning betyder det inte att den e piggare än  någon annan chippad volvo!

det är du som inte förstår turbo+ är 1 motoralternativ som ger 190 hk och de utan turbo+ ger 165 hk

som att tex gämföra 850 turbo med 850 t5

sämsta chippen ger ju runt 10-20 hk mer de värre chippen ger så mkt mer . efter som de inte står nånstans hur mkt just de chippet som sitter i nu ger så äre svårt och säga total hk finns inga inga laddtrycks spärrar "laddtrycksvakten"vilket betyder att den är chippad..

sen 1 bars laddtryck = 200 hk . och jag kör 1.1 bars ladd så totalt hk kan man gissa hur mkt man vill på men över 200 hk är de iaf mkt bättre säga 200 även om de är för lågt för alltid retar de folk när man körifrån dom=D

så jens läs på lite om volvos innan du kommenterar nå dyligt om dom;)

274 Inlägg
29 juni 2009
om dom??  har jag klagat på volvo???

Och vilka bilar drar  du så lätt??  Inte  min iaf..!!

och om du har + paketet Gammalt chip !+ höjt ladd tryck!  och du har  runt 200 ...

Tycker det låter väldigt lite för de trimmet! eller såhar du det och din bil går väldigt dåligt!

Men men! det är jue fortfarande bara en Jävla VOLVO!!!!(Skämt)   Iaf nån  skulle börja grina!!!

5 650 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
epic_mazur skrev:
om dom??  har jag klagat på volvo???

Och vilka bilar drar  du så lätt??  Inte  min iaf..!!

och om du har + paketet Gammalt chip !+ höjt ladd tryck!  och du har  runt 200 ...

Tycker det låter väldigt lite för de trimmet! eller såhar du det och din bil går väldigt dåligt!

Men men! det är jue fortfarande bara en Jävla VOLVO!!!!(Skämt)   Iaf nån  skulle börja grina!!!

är ändå 200+ iaf vill du veta 100% exakt tycker jag du kan sponsra till en bänkning wink

haha äru rökt lr en 140 hk crysler som väger 1580 kg skulle ta en turbo laddad volvo på över 200 hk som väger 1550 kg skulle inte tro de va men men vill du bli ifrån körd nångång bara hojjta till näru är ute=D

1 915 Inlägg
29 juni 2009
De bilar jag känner till som har eller har haft turbo+ monterat har varit reggade med 190hästar, då turbo+ satsen ger det på fulltryckare
I turbo+ satsen finns det inget chip vad jag vet. Så har polisen chippat bilen är detta gjort utöver turbo+ och ökar säkert någon häst till, satsen ökar laddtryck från 0,55 till 0,9bar som aktiveras vid fullgas
Har han sen ökat laddtrycket lite mer så ökar ju effekten också.
Turbo+ var/är det enda trim man kunde montera och regga och köra med lagligt vad jag läst.
Chipp vad jag vet är inte lagligt (?) Fast det kanske går att regga bilen med chip och högre effekt oxå ?

Hur många hästkrafter han har eller vem som drar vem i ett race är väl inte så mkt o tjafsa om?

Han har ju runt 200hästar, precis som min bil och många andra. Det duger bra och räcker för att köra ifrån många

epic_mazur skrev:

Senast redigerat av larsson.m (29 juni 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

5 650 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
larsson.m skrev:
De bilar jag känner till som har eller har haft turbo+ monterat har varit reggade med 190hästar, då turbo+ satsen ger det på fulltryckare
I turbo+ satsen finns det inget chip vad jag vet. Så har polisen chippat bilen är detta gjort utöver turbo+ och ökar säkert någon häst till, satsen ökar laddtryck från 0,55 till 0,9bar som aktiveras vid fullgas
Har han sen ökat laddtrycket lite mer så ökar ju effekten också.
Turbo+ var/är det enda trim man kunde montera och regga och köra med lagligt vad jag läst.
Chipp vad jag vet är inte lagligt (?) Fast det kanske går att regga bilen med chip och högre effekt oxå ?

Hur många hästkrafter han har eller vem som drar vem i ett race är väl inte så mkt o tjafsa om?

Han har ju runt 200hästar, precis som min bil och många andra. Det duger bra och räcker för att köra ifrån många

epic_mazur skrev:

exakt turbo+ va ju den enda lagliga trimsats som leverandes av volvo själva finns ju ännu mer turbo+++ osv men de är inte certificerade hur de nu stavas

aja han"epic_mazur" får tro hur han vill iaf så bilen är ju bara 1 bevis på att han har fel

sen lite till vad händer här näst

om man får lite dö tid över tänkte jag typ göra 1 litet sid inehåll till första inlägget med vart alla uppdates är fall folk vill kolla nått då denna tråd börjar bli rätt stor när man nu hållt på lite grann under mer än ½ år nu med den här tråden

sen blire ev ny sachs koppling nästa månad
polera bort suddet från huven
sen återgår de nog till sjävla listan på första sidan
Sen bes den 3 Augusti hoppas man kommer igen utan anmärkning iår med

5 650 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Har nu kollat igenom hela tråden och gjort min egna lilla innehålls förteckning står på första sidan "första inlägget" vart alla "stora" uppadates är på vad för sidor för och göra de lite enklare för folk även om de tittar in lite nytt folk i den här tråden

5 650 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Har nu lagt ner lite tid på uppdatera innhållet i inlägg 1 istället för vilken sida alla uppdates är på så har jag fixat så de är länkar istället till just de inläggen tyckte de va lite smidigare då tommy "te_wik" påminnde mig igår om att vissa kan ha egna inställningar för forumet så sidorna kunde stå "fel" för vissa som inte körde gorgs standard inställning . så tycker nya länkarna funkar bättre för nytt folk i tråden hoppas folk är sugna på och läsa lite och kommentera väldigt ont om dem:(

allt för nu och glöm inte läsa;) fall ni missat nått tidigare wink

5 650 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Tänkte då göra en liten uppdate satt och kolla på  BSR Steg 2 då kom jag ihåg de eviga tjatet med att äre trimm så ska turbo+ bort enligt vissa .. så då blev jag sugen på och gå ut och prova
kopplade ur turbo+ boxen filmade stannade kopplade in boxen  filmade så ni får se skillnaden
inga gnäll på att trycket sjunker då packningen mellan dump och turbo saknas

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/699917_s1ea7j.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/699920_hkrl25.jpg

[video]http://www.garaget.org/video/mfq5ihgb052y[/video]

la upp filmen här på gorg och youtube så de finns 1 backup fall nån strular

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/599896_swcnu5.jpg

anledningen till att trycket sjunker måste köpa en ny lr 1packnings ark och skära ut sj skjutit upp de för länge nu sad

för övrigt så har man blitt lite sugen på att skaffa BSR steg 2 så de blir till hösten kankse
Plan 1 få den igen bes iår
PLan 2 ny koppling
sen ev steg 2 och rästen av listan på första sidan

kommentera på nu;)

1 585 Inlägg
4 juli 2009
hmm den laddar ju exakt lika mycket med turbo+ som utan? 1.0 i laddtryck är det båda gångerna?
Så det verkar ju inte vara någon större skillnad i laddtrycket iallafall. Men det kanske känns när man kör ändå?

5 650 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
hmm den laddar ju exakt lika mycket med turbo+ som utan? 1.0 i laddtryck är det båda gångerna?
Så det verkar ju inte vara någon större skillnad i laddtrycket iallafall. Men det kanske känns när man kör ändå?

märks inte mkt när laddet redan är höjjt  bara att laddtrycket är på max vid lägre varv fortare när den är på
syns ju i filmerna med att den når 1.1 bar mkt fortare när boxen är på så ska man ha mer kräm än man har nu så börjar de nog bli bra överflödigt

men skulle bilen ha fabriks laddtrycket så hade de vart 0.5 bars ladd utan boxen och 0.9 med den.

Forummoderator
26 406 Inlägg
4 juli 2009
Såg ju bra ut med registret i början..fasen. Kanske man ska göra nåt liknande själv om man får orken till det smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 650 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Såg ju bra ut med registret i början..fasen. Kanske man ska göra nåt liknande själv om man får orken till det smile

tar tid men värt de spec när man har så jätte mkt dötid över ibland;)

tråden är värd en liten film från powermeet
[video]http://www.garaget.org/video/r6csr0z6ft88[/video]

2 638 Inlägg
4 juli 2009
Ryker lite för dåligt tycker jag tongue wink

5 650 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:

sånt märke rök knappt nått när de va nya heller men nu när dem är mer lr mindre slut äre ännu mindre

är ju inte röken som tuff är ju längden med de 2 sträcken;)

2 638 Inlägg
4 juli 2009
MrEricsson skrev:
Aker_s40 skrev:

sånt märke rök knappt nått när de va nya heller men nu när dem är mer lr mindre slut äre ännu mindre

Jodå, skrev med det där på skoj tongue

5 650 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
MrEricsson skrev:
Aker_s40 skrev:

Jodå, skrev med det där på skoj tongue

hehe lungt;) man skulle ha såna där som ryker rött lr nått fast de va ju varken biliga lr lagliga har jag för mig

945 Inlägg
4 juli 2009
Den verkar juh gå rätt bra! farsan har köpt en 945 16v nu som jag har och kör med nu när inte min fungerar big_smile Jävligt sköna bilar att köra big_smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Sök