Rengöring av (riktigt) smutsiga alufälgar

p-nyhlen Quattro - bar å åk
3 december 2008 · 621 Inlägg

Jag brukar använda badhusrent. Funkar fint och har inte misslyckats än wink

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Koop
3 december 2008 · 1 867 Inlägg

Jag har en industriavfettning som heter "Soot away", den tar fanmig allt. Man får akta sig med olackerade ytor bara.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Gräsberg
3 december 2008 · 1 002 Inlägg

sonax fälgtvätt har jag o de funkar riktigt bra.
även slänga in fälgarna i en stor diskmaskin funkar jävligt bra oxå smile kompis på värmlands motor (lastbilar) slängde in fälgarna i deras disk smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Brandis Diktator
3 december 2008 · 968 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
Du kan ju alltid använda Ghb, det e ju medel för fälgar. Dock klassas som en drog:D hehe

GHB som du tror är en drog, är en häst bedövnings medel. min klasskamrat brukade använda det för nöjjes trippar, och han morsa hade sånt i liter vis hemma för hon va häst veterinär

540T
3 december 2008 · 11 Inlägg

Vanlig fälgrengöring bör ju ta smutsen utan problem om fälgen är lackad, är den inte det är det ju synd och mer arbete för dig

Var dig själv, det finns redan så många andra.
Aern
3 december 2008 · 457 Inlägg

Köpte "Diamant- fälgtvätt" nånting. Du, det stack i näsan, färgen från golvet blektes. Det var starkt så i i helvete, skojar inte att färgen från golvet blektes. Men rent vart det! big_smile

J-P-R DO IT LOW STYLE
3 december 2008 · 1 342 Inlägg

Jag tycker mer det låter som fälgarna oxiderat, speciellt med hänsyn taget till att dem stått ett par år med skiten ingrodd.

DusanMandick Random Hero
3 december 2008 · 4 047 Inlägg

nitro oxide fälgar klarar nt högtryckstvätt iaf, fukten kryper upp o drar bort det mesta av färgen, men för riktig insatt smuts så funkar bensin o en "blomflaska" att duscha på o gnugga med den finsa sidan av en svamp.. smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
daniel350
3 december 2008 · 3 Inlägg

jag andvänder alltid ren syra finns hos tidycar dom som polerar och tvättar bilar. spruta på det och låt det verka i en minut sen spolar du bara av och det är rent som fan:) hoppas det funkar för dig.

Corvair65 skrev:
Några tips om hur man rengör alufälgar med ingrodd smuts? Jag har provat med en kraftigare fälgrengörare utan resultat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang