Testa diverse avfettningar. Kallavfettning, alkalisk avfettning( bra mot smuts). Eller t ex avfettning Nano från turtle tror jag. finns t ex på JULA. Jag har koncentrerad alkalisk avfettning (strovels) som jag späder själv. funderar själv på att späda väldigt lite just för mina fälgar.
mina fälgar brukar bli svarta som satan då brombeleggen fram dammar satan jag brukar köra vanlig avfettning sen högtryck cirka 1-2 cm ifrån fälgen blir as rent=D dock får man spola redigt länge=D men resultatet blir nice
räcker utmärkt med sonax extreme som du finner på mecken. kör aven på med okq8s superavfettning för att lösa tjära och asfalt. låt det sitta en stund sen är det bara att dra på dig ett par diskhandskar och gnugga:) garaterat lättast att koppa åt på det sättet. borstar och dyl är bara klumpigt och du kan inte komma åt på baksidan av fälgen
"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
räcker utmärkt med sonax extreme som du finner på mecken. kör aven på med okq8s superavfettning för att lösa tjära och asfalt. låt det sitta en stund sen är det bara att dra på dig ett par diskhandskar och gnugga:) garaterat lättast att koppa åt på det sättet. borstar och dyl är bara klumpigt och du kan inte komma åt på baksidan av fälgen
bäst av allt är ju att förebygga... bara för fälgarna ser rena ut så kan dom ha en beläggning... och har man alu fälgar som är lackade vill man kanske inte spruta med högtryckstvätt på dom, då kan lacken släppa, och då blir det skit fult... även så med rengörning, att man kanske tar lite för starkt medel, men tycker föregående talare nämnt dom väsentliga som funkar... (själv kör jag autosol och vanligt varmvatten)
För att inte skada fälgarna tror jag att det bästa är med någon avfettning, testa olika som någon ovan sa, men spola av emellan du testar så du inte blandar skiten och det blir en atombomb av allting Sen hade jag gnuggat under spolande hett hett hett hett vatten, bara gnuggat som en idiot. Sen har jag för mig att det är 30 CM avstånd med högtryck för att man ska vara säker på att lacken inte släpper.
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton