2690
Sök

Piercing-tråden.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
21 januari 2012
WS6 skrev:
SweetBabyDoll skrev:
WS6 skrev:

Vilken storlek hade du på kulorna? Jag tycker det låter konstigt att de ska kunna åka in i hålet så =/
Och 18 lång låter långt! Jag har fortfarande läkestavarna (inte ens dem tror jag är 18..), men har pratat med min piercare och jag kommer byta till 10mm långa stavar om ca en vecka då jag kan byta! Kulorna jag har nu är 4mm men kommer ha 5mm när jag byter (pga att de kulorna jag ville ha bara fanns i 5mm, men blir rätt lagom!) big_smile

Ingen aning vad kulorna hade för storlek faktiskt. Men kanske 4-5 mm. Satte i svinstora efter det.
Dom åkte väl inte direkt IN I hålet men skinnet kom över kulan så att säga.

Mjo, staven var 18 och jag hade gärna haft en längre.

Meeen, nu är problemet löst wink synd

Hur som helst är det tråkigt att du fick ta ut den!

Ja, det var riktigt tråkigt.
Höll ut så länge jag kunde men insåg tillslut att den inte skulle bli bra.
Funderar på om den satt för långt in också, har hört om dom som tom slitit ut sina när dom typ duschat och så. Det skulle nog till rätt mycke för att jag skulle kunnat slita ur min =P
Fast jag såg det bara som positivt att den satt långt in först, det kändes safe, men inte så länge he he.

I do it my way

104 Inlägg
22 januari 2012
Jag fixade en helix i april -11, den är svårläkt och håller fortfarande på och varar och gör ont ibland. Dock är jag inte bäst på att göra rent den, köpte saltlösning men 'munstycket' slutade funka och jag orkar inte göra egen. Någon som har något supertips på hur man får en sån piercing att läka? Har läst att de tar mellan 6-12 månader och nu har det gått 9 månader..

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 januari 2012
Tvätta med Antiseptic solution. Mjuka upp området genom att skölja försiktigt med ljummet vatten. Applicera därefter Antiseptic solution med en tops eller kompress. Se till att komma nära smycket så att eventuella sårskorpor följer med. Om mildare effekt önskas; skölj med vatten efteråt.
De 2 första veckorna rekommenderas att ni tvättar 2 gånger per dag.
De följande 4 veckorna kan ni trappa ned på användningen. Hitta en balans som passar er.
Undvik smink och starkt parfymerade produkter vid piercingen i början. Det kan irritera mer än ni tror.
Låt smycket sitta i under hela läketiden.

http://www.barbarella.se/Public/Studio/studioCaretaking

I do it my way

184 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Nagli skrev:
Jag fixade en helix i april -11, den är svårläkt och håller fortfarande på och varar och gör ont ibland. Dock är jag inte bäst på att göra rent den, köpte saltlösning men 'munstycket' slutade funka och jag orkar inte göra egen. Någon som har något supertips på hur man får en sån piercing att läka? Har läst att de tar mellan 6-12 månader och nu har det gått 9 månader..

Har du stav eller ring? Ring tar oftast längre tid på sig att läka då den rör sig mkt mer.
Jag har en helix och en sk ear-head, båda tog runt året på sig att läka, ear-head var lite svårare att läka än helix då jag hade (och har fortfarande) ring i den.
Jag tvättade med en lösning jag fick av min piercare i början (kommer inte ihåg vad den hette är några år sen..) sen tvättade jag saltlösning (vilket jag tycker är absolut bäst, ffa om den vätskar och varar) och det är bra att tvätta av den när man duschar med varmt vatten!
Men att rengöra den som man ska är viktigt för att den ska läka som den ska, så du får helt enkelt skärpa dig lite! smile

Can you handle me?

104 Inlägg
23 januari 2012
WS6 skrev:
Nagli skrev:

Har du stav eller ring? Ring tar oftast längre tid på sig att läka då den rör sig mkt mer.
Jag har en helix och en sk ear-head, båda tog runt året på sig att läka, ear-head var lite svårare att läka än helix då jag hade (och har fortfarande) ring i den.
Jag tvättade med en lösning jag fick av min piercare i början (kommer inte ihåg vad den hette är några år sen..) sen tvättade jag saltlösning (vilket jag tycker är absolut bäst, ffa om den vätskar och varar) och det är bra att tvätta av den när man duschar med varmt vatten!
Men att rengöra den som man ska är viktigt för att den ska läka som den ska, så du får helt enkelt skärpa dig lite! smile

Jag har en stav smile Jo tack, får nog skärpa mig allt! Men navelpiercingen krånglade också i början men när jag slutade bry mig om den helt så läkte den finfint, hoppades på samma sak med min helix wink

Orginal är för gubb jävlar :)
57 Inlägg
24 januari 2012
Har nu tagit ut den i läppen och i ögonbrynet sad så har bara 20mm töjningar och tungar kvar smile men funderar på att skämma bort kroppen en i bröstvårtan smile Någon som har det ? hur ont gjorde de? Sen funderar jag även att göra tjurring eller i kinderna smile

Orginal är för gubb jävlar ;)

184 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
pladd021 skrev:
Har nu tagit ut den i läppen och i ögonbrynet sad så har bara 20mm töjningar och tungar kvar smile men funderar på att skämma bort kroppen en i bröstvårtan smile Någon som har det ? hur ont gjorde de? Sen funderar jag även att göra tjurring eller i kinderna smile

Jag har i brösten, gjorde båda på samma gång wink Det är de piercingarna som känts mest att göra enligt mig, men man överlever! wink Min piercare sa att det antagligen känns mer på män än på kvinnor, hur man nu kan veta det har jag ingen aning om, men det är ju så olika från person till person! tongue
Men kör på det, SKIT SNYGGT! wink

Can you handle me?

184 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
Nagli skrev:
WS6 skrev:
Nagli skrev:

Jag har en stav smile Jo tack, får nog skärpa mig allt! Men navelpiercingen krånglade också i början men när jag slutade bry mig om den helt så läkte den finfint, hoppades på samma sak med min helix wink

Jag har också i navel och den trivs bäst om man inte "pillar" och tvättar allt för mkt tongue Olika det dära, men testa att tvätta helix 2ggr/dag och se om det blir bra smile Den borde isf snart vara läkt ju!

Can you handle me?

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
24 januari 2012
Hur gör ni så att inte piercingarna skruvar upp sig? Jag har säkert bytt 3-4 ggr senaste månaden för att det alltid lossnar gängan hur hårt jag än skruvar.

Bitch!
87 Inlägg
24 januari 2012
Eddy skrev:
Hur gör ni så att inte piercingarna skruvar upp sig? Jag har säkert bytt 3-4 ggr senaste månaden för att det alltid lossnar gängan hur hårt jag än skruvar.

Jag har samma problem, speciellt med naveln slutade med att nu har jag inget smycke i hmm

203 Inlägg
24 januari 2012
Ta en tång och dra åt.

184 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
På med gummihandskar och dra åt, eller en bit papper om var kula och dra åt! smile

Can you handle me?

Orginal är för gubb jävlar :)
57 Inlägg
24 januari 2012
Jag tar bomullstussar på vardera kula och drar åt som fan smile och det sitter kvar värre när man ska loss för att göra rent dem smile

Orginal är för gubb jävlar ;)

104 Inlägg
24 januari 2012
WS6 skrev:
Nagli skrev:
WS6 skrev:

Jag har också i navel och den trivs bäst om man inte "pillar" och tvättar allt för mkt tongue Olika det dära, men testa att tvätta helix 2ggr/dag och se om det blir bra smile Den borde isf snart vara läkt ju!

Jaa, ska prova det, tack smile

184 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
pladd021 skrev:
Jag tar bomullstussar på vardera kula och drar åt som fan smile och det sitter kvar värre när man ska loss för att göra rent dem smile

Haha eller hur! Skit svårt att få loss dem ibland! tongue

Can you handle me?

HH|Photo
91 Inlägg
24 januari 2012
1 helix 2 pågående töjningar i vardera öra, är uppe i 14mm ska upp till 20mm sen stannar jag nog där
1 i tungan och 1 i ögonbrynet:)

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

184 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
HalasZ skrev:
1 helix 2 pågående töjningar i vardera öra, är uppe i 14mm ska upp till 20mm sen stannar jag nog där
1 i tungan och 1 i ögonbrynet:)

Härligt! big_smile

Can you handle me?

Beslutsångest.
322 Inlägg
24 januari 2012
Blev idag klar med 14mm i högerörat! Ser ju lite mer symmetrisk ut med båda öronsnibbarna töjda, haha!

HH|Photo
91 Inlägg
24 januari 2012
Larschon skrev:
Blev idag klar med 14mm i högerörat! Ser ju lite mer symmetrisk ut med båda öronsnibbarna töjda, haha!

ska du töja mer sen eller du stannar?

Stance A Kadett
Go Slow, Go low

Beslutsångest.
322 Inlägg
24 januari 2012
stannar där, då vet jag att ja kan ta ut dom och det ''växer igen'' helt okej. Vill ha mer men vill inte riskera att klippa och klistra ihop öronen om jag en dag vill ta ut dom.

Sök