Ska dämparen monteras på detta håll eller ska den vändas på? Ni ser det svarta röret går ut mera på ena sidan!
Vilken sida justerar man med? Till vänster är uniballsen! Dena ska väl skruvas in helt och sen justerar man med den högra fingängade delen? eller ska man använda båda sidor för justering?
Vore väldigt bra om någon har svar på detta? Mvh marcus
Coilovern ska nog sitta så, vet att jag fundera på samma sak när mina monterades och när du skruvar åt muttern utvidgas den svarta hylsan lite vilket inte andra sidan kan göra.
Ang. justeringen kommer jag inte riktigt ihåg men sett dig och skruva lite så listar du nog ut det ganska snabbt.
Coilovern ska nog sitta så, vet att jag fundera på samma sak när mina monterades och när du skruvar åt muttern utvidgas den svarta hylsan lite vilket inte andra sidan kan göra.
Ang. justeringen kommer jag inte riktigt ihåg men sett dig och skruva lite så listar du nog ut det ganska snabbt.
okej! Det kan nog stäma som du säger! Blir även väldigt trångt när man vänder på dämparen!
Jag vill ju ha det till att man justerar med fingängorna och de grövre ska skruvas hela vägen in! kan inte tänka mig något annat!
dundersmurfen skrev:
Najsiga gummiskydd till lederna. Var får man tag på sådana?
Köps på MecMove! Finns flera svar om skydden Nogs.se under tråden "Erfarenheter chassi/upphängning" Gick på ca 800kr för 8st med frakt och moms
Jag kör bara med givaren i CAS:en bytte skiva i den och då slipper man montera någon annan.
jag köpte mitt Vems nu med HALL-givare! Vet du om man måste använda den eller kan jag skita i det och köra med skivan i CASen! Tänkte om det är något förprogramerat i boxen så det inte går ändra hur som helst?
Vet att det går att bygga om den. Men annars måste man köra med hall-givaren. Vet inte riktigt vad som måste göras för bygga om den(nåt i boxen är kopplat annorlunda). Men nu när du har hall givaren är det väl bara att köra på med den!
Vet att det går att bygga om den. Men annars måste man köra med hall-givaren. Vet inte riktigt vad som måste göras för bygga om den(nåt i boxen är kopplat annorlunda). Men nu när du har hall givaren är det väl bara att köra på med den!
Okej! Får väl köra med givaren ändå då! Tänkte slippa masser med extra arbete!