Jag håller hastigheten utanför skolor och förbi fartkameror. Brukar knappt komma ihåg vad det stod på senaste hastighetsskylten... Kör i hastighet anpassat efter siktförhållanden, väglag och övrig trafik.
jag har blivit av med mitt körkort 3 gånger på perioden av 2 år och 1 veckan, har sluppit ta om det men det är drygt att va utan så nu försöker jag hålla mig inom gränserna ( ej mer än 30 över hastigheten så 28 över funkar )
du borde valt lådan ifrån den senare 2.3,an istället från en senare 2.0 !
Jo jag vet det men jag hittade ingen 45 låda som var bland de sista 9000 då alla var slutsålda.. Hittade denna istället så jag sket i att den varvar och har lite högre bensinförbrukning på motor/landsväg..
Som dom flesta andra i den här tråden så håller jag hastigheten inne i stan, kan hända att man kör saktare än skyltad hastighet också om trafiken och rådande förhållanden kräver det. På större vägar brukar det dock gå fortare, speciellt på stora fina 110 vägar där det kan bli upp till 30km/h för fort (vill ju inte bli av med kortet). Händer ibland att det går lite fortare än så också, måste ju gasa ur bilen ibland.
Jag måste säga som det är. Nu när jag är 21år ung så har jag faktiskt börjat hålla farten ganska lagligt. Visst händer det att man blåser på ibland men efter massor med tjat och några anmälningar så har jag lugnat mej, Man vinner ändå inte så jvla mycke på att köra så fort. Men som nykläckt 18åring med körkort så fanns bara ett. Plattan i mattan..
jajaja (; just 50 och 30 vägar mennar jag just då oftas skolar och sånt då. men är det landsvägar stora och fina så måste man ju följa strömen
Förstog det, var bara tvungen att jävlas lite hehe, håller helt med dig 30 vägar så ska hastigheten hållas men på landsväg/motorväg så gasar jag gärna på!
blivit så snål senaste året när bränslepriserna började stiga så mycket... och köpte mig en bil som visar aktuell förbrukning... så ibland kan jag komma på mig själv med att åka i 80 på 90 väg när jag inte har bråttom
åka för fort var tufft fram tills man var 20 nu skakar man bara på huvudet åt folk som kommer och berättar att dom var jätte tuffa för dom åkte 250 på motorvägen eller 100 genom stan...