30-50 håller man väl sig inom gränsen. sen på vägar man känner till blir de väl högre. dock med folk i bilen max 10 km över hastighetsgräsen. ensam i bilen, allt mellan lagligt till en 30 över. enbart mig ja skadar.
"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
Håller alltid hastigheter i städer, och även ibland på större vägar. Men är det en riktigt stor väg med 90km/h eller 70km/h så brukar man ligga 8 - 10km/h över, enligt mätaren. Mätarna i bilen är ju ändå "glädjemätare" så de visar ju lite mer. Man kan alltså gott och väl ligga lite över, utan att vara rädd för fartkameror eller liknande.
Jag håller hastigheten i stan, vid skolor, sjukhus etc. På välbekanta landsvägar och motorväg ligger jag oftast 20-25 över. Beror såklart på väglag och allmän trafikrytm.
vissepisse@hotmail.com / volvoglad meckarhjälp i gbg-området uppskattas
..ska byta kamrem, bromsar å sånt i våren som kommer..
Kör alltid lagligt med transport. Annars kör jag deprimerande ofta över hastighetsbegränsningen även om jag försöker låta bli. Allt mellan 5-60 km/h över.
Ha ha försöker låta bli samma här men det funkar aldrig vipps så sitter man där i 150-160 på 90 väg
ichibon skrev:
Kör alltid lagligt med transport. Annars kör jag deprimerande ofta över hastighetsbegränsningen även om jag försöker låta bli. Allt mellan 5-60 km/h över.
Brukar hålla på 30, 50.. 70 och 90 är flexibelt och 110 blir i regel liiite till då mätaren går fel. Det är kul att acca upp i fart, men sen kan man släppa Inge kul att köra fort länge
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jag lägger oftast bilen på hastighetsgränsen (mätarfart) med farthållaren, dock så trycker jag ofta på till 200+ när jag väl kör om, bara för att jag kan.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
du menar siffran på stolpen?? trodde de va för att piffa upp lite..haha
PRECIS! Det är en siffra på en stolpe! Jag håller mycket mycket sällan den angivna hastigheten, tycker jag att det är ofarligt att köra 100 på en 70 väg gör jag det. Anser jag att de e lämpligt att köra max 50 på en 70 väg så kör jag i det. Visst kanske låter tonårs-rebeliskt, men det är bara en siffra på en stolpe, tycker det är bättre att tänka själv.
Håller fullständig med dig. Gör precis samma sak själv.. På E18 genom västerås så har dom nu ändrat från 70 till 80 samt 90 till 100.. Alltid hållit 100 hela sträckan Tycker är de ofarligt helt enkelt.. självklart förutom när polisen är i närheten eller liknande.. Tycker inte att detär coolt eller ngt. jag kör bara så
I tätbebyggda områden och vid skolor så håller jag hastigheten och kanske lite mindre än vad man "ska" köra i men annars så kör jag så fort som jag tycker är lagom..
när bäbisen är med i bilen så ligger jag väldigt ofta lite under hastigheten.. jag har all tid i världen. dock så blir jag väldigt irriterad när jag då inte har bäbis i bilen och andra ligger under hastigheten. jag är full av dubbelmoral
30 - Det är givet. Där den hastigheten finns ska den hållas. 50 - För det mesta(läs 90% av gångerna) 70 - Brukar det ligga runt 70-80 90 - Brukar pendla mellan 90-100 110 - Allt från 110-130
Sedan beror det ju på trafikmängden/sikten/väglaget. Man kan ju inte alltid hålla hastigheten så att säga.
Ofta man har koll på hur fort man kör här och där... Jag riktar mig efter hastighetsbegränsningen som är på sträckan sen om jag håller den eller går över/under beror väl helt på stunden eller ?