3208
Sök

Motor startar ej på Honda Civic (problem med vindrutetorkare??)

27 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#21
Nu har jag testat med startkablar, och det funka bra.
Körde en sväng, och testade att starta igen - och det funka.
MEN... nånting är fortf. knas.

Först när jag körde iväg hördes nåt dolt ljud när jag svängde, som jag först trodde var en liten hund som skällde utanför.
Det ljudet hördes dock inte efter jag kört ett tag.

Men SRS-lampan lyser hela tiden under körning - i vanliga fall ska den slockna efter några sek.
Jag testade alla strålkastarlägen, alla vindrutetorkar-lägen, fläkt och elhissar - och de verkar funka normalt nu.
Motorns varningslampa lyser inte längre.

SRS har ju med krockkudden att göra.
Kan vindrutetorkaren, som gjorde att bilen inte gick att starta, ha gjort så att krockkudden nu inte funkar...?
Någon som förstår hur detta hänger ihop?

Är det skadligt för bilen att köra när SRS-lampan lyser?
Senast redigerat av Pipett (9 december 2008)


1 827 Inlägg
9 december 2008
#22
Jag är övertygad om att du helt enkelt inte har tillräckligt med pulver i batteriet. Lampor mm funkar ju bra men mer krävande saker som elhissar och startmotor bör då inte funka.

Många startmotorer brukar klicka ifall dom inte får tillräckligt med kräm så testa med ett annat batteri och startkablar så ska du nog se att det funkar.


EDIT: Läste aldrig sida två roll
Senast redigerat av Eisenhut (9 december 2008)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

turboabstinens
442 Inlägg
9 december 2008
#23
tippar på att generatorn har sagt upp sig, alternativt batteriet.. Med för lite spänning i bilen när man kör kan alla möjliga saker hända, på min gamla BMW så började ABS-lampan blinka, strålkastarna blev sämre och sämre och stereon startade om sig hela tiden.. Testa med ett annat batteri som du VET är friskt, sen mäter du när motorn är igång hur mycket spänning du har, 14 Volt bör det ligga på om det är helt friskt, om du har under 12 och batteriet är friskt så är det säkert generatorn.

ocertifierad klåpmekare

Avstängd
512 Inlägg
9 december 2008
#24
Starta bilen och mät på batteriet!! Ska vara över 14volt..börja där

27 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
#25
Nu är bilen fixad.
Det var inte fel på spänningen, eller generatorn, men batteriet hade kortslutit så det var nåt annat fel på det.
Fick köpa nytt på Biltema.


Forummoderator
9 299 Inlägg
14 februari 2009
#26
fontheking5 skrev:
Min erfarenhet av Honda är PROBLEM och denna modellen har mycket dålig säkerhet också , faktiskt så dålig att dom var nära att stoppa den här bilen i Europa , synd dom inte gjorde det.  Du har hittat felet nu verkar det som . Nästa gång bör du nog köpa en Toyota , dom är mycket bättre . Och står i alla fall en bra chans att starta på morgnarna till skillnad från Honda . Fick hem en Honda kompressor som gick på bensin en gång , trots bensin i den och 35 drag vägrade den starta , det var inte kallt den dagen heller . Gjorde av med den efter några dagar .

Jag säger inte att Toyota är dåliga bilar, tvärtom men hade Toyotan fungerat bättre med trasigt batteri?

Var det en kompressor som du hade problem med? Baserar du dina erfarenheter av Honda på detta? Honda är precis som Toyota en av de driftsäkraste bilar som finns. Oavsett modell.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

825 Inlägg
14 februari 2009
#27
Nej det hade den inte . Jag har bara hört massa dåligt om Honda från ett antal håll . Har själv haft Toyota bilar i många år och känner dom som har kört Toyota sedan början på 90 talet och dom har alltid varit bra .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________


Sök