2557
Sök

V70R Awd-04 Trimmning

122 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Hej. Nu ska jag trimma V70 och undrar var man ska vända sig hänn. Funderat på bsr eller MTE/TME

Tacksam för svar

Mvh Kristian

Allways four wheels drive

Blåsextruderare
54 Inlägg
25 Inlägg
12 december 2008
TME...   helt klart..  ja ska chippa där.. låt det kosta lite mer, men du vet att du får dom hk dom säger.. TME tar ju fram program till volvos motorer. dom sammarbetar

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 december 2008
_SpoRRen_ skrev:
TME...   helt klart..  ja ska chippa där.. låt det kosta lite mer, men du vet att du får dom hk dom säger.. TME tar ju fram program till volvos motorer. dom sammarbetar

Varför överhuvudtaget chippa en sån bil?

Varför inte bara programmera om det med t.ex. BSRs PPC-programvara, eller MTEs, likadant Autotech, lägger bara in ny programvara?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 december 2008
Dansken- skrev:
turbokrille skrev:
Hej. Nu ska jag trimma V70 och undrar var man ska vända sig hänn. Funderat på bsr eller MTE/TME

Tacksam för svar

Mvh Kristian

AutoTech har E85 program till S60R/V70R. Då blir det mycket mos under huven :-)

Man kommer inte så långt över 350hk med orignal turbon.  Det är inte mycket pulver, i synenrhet inte i en så tung bil...   vilket motsvarar BSR steg 1.  ingen anledning att köra E85, om man inte gillar att tanka ofta.

Snackar vi mer mos så vore en 3076R en förträfflig turbo för 500hk.  då börjar man komma upp i en acceptabel nivå liksom smile  fortfarande inte jättesnabb men det börjar likna något.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Trevligast i världen
8 Inlägg
13 december 2008
torpis skrev:
Dansken- skrev:
turbokrille skrev:

Tacksam för svar

Mvh Kristian

AutoTech har E85 program till S60R/V70R. Då blir det mycket mos under huven :-)

Man kommer inte så långt över 350hk med orignal turbon.  Det är inte mycket pulver, i synenrhet inte i en så tung bil...   vilket motsvarar BSR steg 1.  ingen anledning att köra E85, om man inte gillar att tanka ofta.

Snackar vi mer mos så vore en 3076R en förträfflig turbo för 500hk.  då börjar man komma upp i en acceptabel nivå liksom smile  fortfarande inte jättesnabb men det börjar likna något.

tillläggas bör att vevstakarna inte är goda för så mycket över 400hk

16 Inlägg
13 december 2008
MTE alla gånger..

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 december 2008
hansson86 skrev:
tillläggas bör att vevstakarna inte är goda för så mycket över 400hk

Nä precis, det tillkommer ju (självklart) en del saker runt i kring....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Distributionselektriker
222 Inlägg
13 december 2008
har MTE optimering i min och är nöjd,, bör väll tilläggas att det e det enda jag provat till min R (vet ju hur det kan bli på forum) smile

1 196 Inlägg
13 december 2008
jag skulle också ta mte dom kan sina grejer annars skulle jag ta autotech smile

Sök