9 december 2008
Trådstartare
Har en skoda octavia 1,6 glx -97. Fick den för ca 14 dagar sedan och enda felen skulle vara att det inte fanns någon ljuddämpare eller termostat. Bilen har varit stående sen i sommras. Första gången jag starta och körde den gick den knappt frammåt utan tog typ 3minuter för att komma upp i 50km/h för att sedan ha en max hastighet på ca 80. Den lät som en diselbåt som gick riktigt illa!
Börja iaf gå lite bättre efter någon dag och ibland tände han till och gick skit bra för att sedan bli slö igen. Men efter ny ljuddämpare, tändstift och fördelarlock så går han iaf lite bättre.
Sen där jag lämna in bilen för att sätta på nya avgassystemet så sa han att katalysatorn var paj, var typ någon stenbummling som låg där i som man kunde höra rassla ganska ordentligt. Så då var det bara att lämna in igen för att byta katalysator och han går emellanåt lite bättre.
Han går som bäst när han är kall men när han blir lite varm och man kör så är det precis som han går ner på 3 cylindrar och rycker massvis, ibland börjar han gå bra igen men ibland inte.
Är inte duktig på att förklara men har gjort mitt bästa, det jag undrar är om någon av er kan veta vad felet kan vara?