3981
Sök

Supra mkiv, jämförelse!

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
alltså ,hur mkt du än frågar här så ,måste du ju testa bilen,köra är du så osäker på ditt val,så ta den till motormännen o låt dom testa den åt dej,svårare än så vare inte,inse att en supra oftast är rejält plågade,för inte fan är de nån som kör dom slött,sen är dom väl byggda för o plågas så varför grina,..
köp den som faller dej i smaken,,trimma styla,,o gud vet vad..130.000 ä väl ändå bara pengar.
o har för mig att ja läste i nån av alla 100 trådar att pappa skulle betala den..så ??
va e problemet?
MOTOR männen o garanti på bilen?
obegripligt alltså..

mycket sant!.  Sen kommer pappsen inte att betala bilen, vart du läst det vet jag inte!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 december 2008
Dawe_A skrev:
pattilatti2 skrev:
alltså ,hur mkt du än frågar här så ,måste du ju testa bilen,köra är du så osäker på ditt val,så ta den till motormännen o låt dom testa den åt dej,svårare än så vare inte,inse att en supra oftast är rejält plågade,för inte fan är de nån som kör dom slött,sen är dom väl byggda för o plågas så varför grina,..
köp den som faller dej i smaken,,trimma styla,,o gud vet vad..130.000 ä väl ändå bara pengar.
o har för mig att ja läste i nån av alla 100 trådar att pappa skulle betala den..så ??
va e problemet?
obegripligt alltså..

mycket sant!.  Sen kommer pappsen inte att betala bilen, vart du läst det vet jag inte!

ja du kanske läste de nu,men de va inte personligt..iaf..
nja de kanske va nån annan då..

du ska väl för de inte köpa en bil vi andra tkr om o den va fin osv..??
de är ju du som betalar o du som ska köra o laga o skit på den:P

fortfarande så ,,garanti,vilken firma du köper ifrån se till o ha allt rent på papper,va som gäller:)
vi skador motorgaranti ..osv..

sen har du en förjävla schysst bil iaf..ska o köpa en supra,men ja gör de utan o fråga här,,dom har tentendens o bli stulna osv..om man visar dom för mkt:P
Senast redigerat av pattilatti2 (11 december 2008)

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Dawe_A skrev:
pattilatti2 skrev:
va e problemet?
obegripligt alltså..

ja du kanske läste de nu,men de va inte personligt..iaf..
nja de kanske va nån annan då..

du ska väl för de inte köpa en bil vi andra tkr om o den va fin osv..??
de är ju du som betalar o du som ska köra o laga o skit på den:P

fortfarande så ,,garanti,vilken firma du köper ifrån se till o ha allt rent på papper,va som gäller:)
vi skador motorgaranti ..osv..

yes självklart. Får ursäkta min girighet!

Vet ej om jag skall köpa ifrån firma, nr1 tror jag bestämt är privatägd.. Då gäller det väl endast att kolla så alla papper finns, serviceboken fyllld (som den skall vara enligt han)  Provköra och se så allt låter och går som det skall.

det du säger är helt sant..Får tänka lite mer själv och bedömma/kolla på bilarna istället.  Det med fylld servicebok verkar vara rätt sällsynt när det gäller supra, därav är den första rätt intressant.. verkar ha blivit bra omhändetagen + välservad!
Senast redigerat av Dawe_A (11 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
www.B2-audio.com

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 december 2008
alltså är bilen ägd av en firma så kan dom ju visa papper på ägaren innan de ..elr firmor osv..kolla så datum stämmer /år på ett ungefär..
sen o köra de gör man ju alltid på egen risk..kan va bra o låta nån annan köra åt en,,du lär ju vilja ha den oavsett:Dså du kanske inte bryr dej i att servon e pajj,o turbon inte laddar osv:P

är alla papper i sin ordning bilen svensk reggad o kittet,varför skulle du inte köpa ?
sen om firman är känd i swe o har flera nöjda kunder?
why not?men ja skulle snacka me några av kunderna isåfall..
o höra hur de är,me garantier o sånt om deras pajjat..
sen skulle ja köpa mig en supra mkiv

ja man köper ju inte bilen för o göra polarna nöjda elr g.org tongue

skulle köpa den som har låga mil,men de ska inte spela så stor roll..beror ju på vem som ägt bilen,men helst en orginal motor iaf..
risk me låga mil kan ju va att den e plågad utav fan o du får byta allt:)
sånt e ju kul..
då äre bättre me en som har gått lite ,men är jävligt ompysslad:)
sen fälgar..styling,,om man nu e ute eft sånt..
men de kan ju va bra o få ett fett kitt på bilen,me låga mil..bra lack,,men so??har man råd o köpa supran ska man ha råd o underhålla den me:)
Senast redigerat av pattilatti2 (11 december 2008)

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
alltså är bilen ägd av en firma så kan dom ju visa papper på ägaren innan de ..elr firmor osv..kolla så datum stämmer /år på ett ungefär..
sen o köra de gör man ju alltid på egen risk..kan va bra o låta nån annan köra åt en,,du lär ju vilja ha den oavsett:Dså du kanske inte bryr dej i att servon e pajj,o turbon inte laddar osv:P

är alla papper i sin ordning bilen svensk reggad o kittet,varför skulle du inte köpa ?

skulle köpa den som har låga mil,men de ska inte spela så stor roll..beror ju på vem som ägt bilen,men helst en orginal motor iaf..
men de kan ju va bra o få ett fett kitt på bilen,me låga mil..bra lack,,men so??har man råd o köpa supran ska man ha råd o underhålla den me:)

Skulle jag köpa supra ifrån firma så blir det Jap-spec då jag har bra referenser om dem..

Jo får nog ta med mig någon upp som får provköra åt mig wink.

mvh

www.B2-audio.com

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 december 2008
Dawe_A skrev:
pattilatti2 skrev:

Skulle jag köpa supra ifrån firma så blir det Jap-spec då jag har bra referenser om dem..

mvh

hehe nog kan ja blåsa ur den åt dej big_smile

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Dawe_A skrev:
pattilatti2 skrev:

mvh

hehe, vad snällt av dig wink

www.B2-audio.com

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 december 2008
Dawe_A skrev:
pattilatti2 skrev:
Dawe_A skrev:

mvh

YES smile ett bra tips e ju o blåsa ur den lite,så märker du hur bilen beter sig både i lugn o hård körning,kopplingen osv..sen på tomgång eft du blåst ur den:)

lycka till me köpet iaf..smile

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Dawe_A skrev:
pattilatti2 skrev:

YES smile ett bra tips e ju o blåsa ur den lite,så märker du hur bilen beter sig både i lugn o hård körning,kopplingen osv..sen på tomgång eft du blåst ur den:)

lycka till me köpet iaf..smile

tar åt mig smile

Lär inte tjäna allt för mycket om jag köper den på vårkanten istället?

tackar så mycket!

www.B2-audio.com

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 december 2008
Dawe_A skrev:

tackar så mycket!

Större utbud förmodligen. Och det är väl bättre om du skaffar körkort först innan du köper? lol

Avstängd
962 Inlägg
11 december 2008
Casy skrev:
Dawe_A skrev:

tackar så mycket!

Och det är väl bättre om du skaffar körkort först innan du köper? lol

Skulle nog vilja säga att det är bättre att övningsköra i början för annars är det väääldigt stor risk att ens egna körkort ryker omgående... lol Dessutom är det rätt lätt att köra ihjäl sig om man hoppar in i en sån bil själv direkt...
Senast redigerat av prodrive (11 december 2008)

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
lelleal skrev:
hehe urq fick värderade till 125k av försäkringsbolaget i veckan så ser ingen anledning till att skicka den till skroten golfen är nog värd mer än 500 big_smile du måste va väldigt bort om flötet om du tror att båda bilarna värda 500 eller jävligt omogen du väljer wink

då vet vi det. ta eran löjliga diskussion i ett pm eller åk till en sandlåda och kasta sand på varandra.
tråden har gått åt skogen. lika bra att ge varningar och låsa. de handlar om supror inte vad folk värderar andra bilar till.

frågan är vem det är som är löjlig.. har bett skojjaren lämna tråden & mig ifred med hans omogna fasoner.

men ické.   Från och med nu är du ignorerad.

tack för all vettig info man fått här av ett antal killar!

och nu när jag skulle samla all fakta i denna tråden så måste jag säga att denna s2an är grymt lockade om man får ner priset: http://www.blocket.se/vi/19441970.htm?ca=22_s   men enbart lockande wink

www.B2-audio.com

Avstängd
962 Inlägg
11 december 2008
Dawe_A skrev:
lelleal skrev:
Dawe_A skrev:

får jag röra vid dig?  Har inte lust att argumentera mot andra när det gäller inkomster / ekonomi.

Bara billjudet jag har är värt lika mycket som 2 av dina golfar.

Lite standard tack..? Lelleal behöver inte uttrycka sig i denna tråden, sätt dig ner och starta ett nytt text dokument på datorn och skriv av dig där istället.

mvh

nepp ja är inte bög finns säkert gaysidor för dig med...ja har inte 2 golfar ,du är både blind och jävligt äcklig ta permobilen och åk hem till köping... trevligt för dig haha tror inte ett skvatt på va du tjötar för skit men du har säkert jävligt roligt ha de gött retard lol

Hur gammal du än är, så beter du dig som en liten 14åring som precis börjat spela cs och kommit i puberteten. Du gör bort dig.. Ta dina hopplösa bilar och åk till skroten där dem hör hemma. Du får säkert bra betalt, 500kr /st eller så.  Herregud, omognare kille får man leta efter & jag bryr mig inte ett skvatt om vad du tror på eller inte.

Och jag har övningskört i snart 2 år så det är inga problem smile Ingen rallyförare, men det går bra!.  Sen ser jag inte anledningen till varför man inte skulle kunna köpa bil 2 mån innan man fyller 18, det kan ju inte vara allt för ovanligt?

mvh

Men nu var det ju du som gjorde bort dig... Urquattros är stenhårt.

Vad har du övningskört för bil i 2år? Att hoppa in i en snabb bakhjulsdriven bil själv det första man gör är rätt livsfarligt och polisen kommer klippa kortet rätt omgående, därför skadar det inte att övningsköra den med farsan både för din egen säkerhet och för att slippa bli av med kortet tongue

Det SKA gå!
434 Inlägg
11 december 2008
skulle nog inte gilla att ha en supra med automat, men somsagt ... inte jag som ska ha den

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Dawe_A skrev:
lelleal skrev:
nepp ja är inte bög finns säkert gaysidor för dig med...ja har inte 2 golfar ,du är både blind och jävligt äcklig ta permobilen och åk hem till köping... trevligt för dig haha tror inte ett skvatt på va du tjötar för skit men du har säkert jävligt roligt ha de gött retard lol

Hur gammal du än är, så beter du dig som en liten 14åring som precis börjat spela cs och kommit i puberteten. Du gör bort dig.. Ta dina hopplösa bilar och åk till skroten där dem hör hemma. Du får säkert bra betalt, 500kr /st eller så.  Herregud, omognare kille får man leta efter & jag bryr mig inte ett skvatt om vad du tror på eller inte.

Och jag har övningskört i snart 2 år så det är inga problem smile Ingen rallyförare, men det går bra!.  Sen ser jag inte anledningen till varför man inte skulle kunna köpa bil 2 mån innan man fyller 18, det kan ju inte vara allt för ovanligt?

mvh

Men nu var det ju du som gjorde bort dig... Urquattros är stenhårt.

Vad har du övningskört för bil i 2år? Att hoppa in i en snabb bakhjulsdriven bil själv det första man gör är rätt livsfarligt och polisen kommer klippa kortet rätt omgående, därför skadar det inte att övningsköra den med farsan både för din egen säkerhet och för att slippa bli av med kortet tongue

vad är det för speciellt med en audi 100 Quattro? Finns väl ett stort urval billiga sådana på blocket? Eller jag kanske kollade på helt fel bil, ursäkta isåfall!

jag har övningskört med en chipad V70 2,5t ca 250pollar

Wallin850 skrev:
skulle nog inte gilla att ha en supra med automat, men somsagt ... inte jag som ska ha den

Vem har sagt något om en automat supra smile?

www.B2-audio.com

Avstängd
962 Inlägg
11 december 2008
Okej, du har alltså bara övningskört en svenssonbil i 2år och skriver om 800hk (i andra trådar) och verkar överskatta din körförmåga rätt hårt, ta det lugnt i trafiken sen oavsett vad du köper för nåt...

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Okej, du har alltså bara övningskört en svenssonbil i 2år och skriver om 800hk (i andra trådar) och verkar överskatta din körförmåga rätt hårt, ta det lugnt i trafiken sen oavsett vad du köper för nåt...

Herregud ni får läsa hela trådarna först innan ni kommenterer.

jag ville köpa en bil som jag skulle kunna använda i ett par år och eventuellt  få ut ca 800hk av  om ett par år / när jag känner mig redo.   Och inte 800hk på en gång utan en sakta gång uppåt för att sedan hamna på ca 8-900hk när jag väl är redo.

Ville ha en bil som var potent till utan massvis med motorras hela tiden.. Och då fick jag svaren Audi s2 /s4 /S6 /rs2   toyota supra.   Skall tydligen hålla bäst.    Turbo M3 är jag sugen på också men dem lär kosta en del i rep-kostnader med åren!   Sen blir det dyrt om man råkar smälla ett block ett 2..

R33 GTS-T skulle vara en potent bil till bra pris med...  tex denna:
http://www.j-spec.se/bilar_salu.php?id=404

eller denna

http://www.j-spec.se/bilar_salu.php?id=420

mvh

www.B2-audio.com

Almännt tokig
481 Inlägg
11 december 2008
Hade tagit bil nr3 då j-spec är jättebra att ha att göra med. dessutom ser den schysst ut Har köpt 2 bilar därifrån och de har skött sig bra.

Bil nr 1 ser väl ok ut med men nyligen privat import ej reggad mm gör att 3;an går före.

Bil nr 2 lär inte vara Na/t utan isåfall en TT swap , insug mm v-kåpor mm ser helt annorlunda ut på NA. den är ju inte värd lika måcket som en riktig tt dock. är den kanske 5 växlad med ? är den välbyggd och det inte skarvats hejvilt i elsystemet är det säkert ingen dålig bil ändå.

Och Urqattro or inte ett dugg samma som 100q är nog bara motor och drivlina som är lika. urq priser startar på 80k.

Sen behöver ju inte Lellel bete sig som han är bäst i världen och urq är det bästa som finns för så är det inte.......

Inline sixes ist sie scheisse.......

820 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
LoFET skrev:
Hade tagit bil nr3 då j-spec är jättebra att ha att göra med. dessutom ser den schysst ut Har köpt 2 bilar därifrån och de har skött sig bra.

Bil nr 1 ser väl ok ut med men nyligen privat import ej reggad mm gör att 3;an går före.

Bil nr 2 lär inte vara Na/t utan isåfall en TT swap , insug mm v-kåpor mm ser helt annorlunda ut på NA. den är ju inte värd lika måcket som en riktig tt dock. är den kanske 5 växlad med ? är den välbyggd och det inte skarvats hejvilt i elsystemet är det säkert ingen dålig bil ändå.

Och Urqattro or inte ett dugg samma som 100q är nog bara motor och drivlina som är lika. urq priser startar på 80k.

Sen behöver ju inte Lellel bete sig som han är bäst i världen och urq är det bästa som finns för så är det inte.......

Se mitt inlägg över också! tack för infon!  Jo den supran var tydligen en N/A med en TT motor i.. dvs inget konverterat.. dock tycker jag rören ifrån turbosarna ser hyffsat hemma snickrade ut.. fast det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att den är konverterad helt och hållet.

hur viktigt är det där med servicebok när det gäller japsare? I vanliga svensonfall verkar det vara väldigt viktigt när man själv skall sälja sedan.. är det något man kan få tag på i efterhand?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Editerar in ifrån mitt föregående inlägg också om folk missar det:

R33 GTS-T skulle vara en potent bil till bra pris med...  tex denna:
http://www.j-spec.se/bilar_salu.php?id=404

eller denna

http://www.j-spec.se/bilar_salu.php?id=420

mvh

www.B2-audio.com

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 december 2008
Hade du tänkt att din pappa ska "testköra bilen åt dig" och sedan berätta för dig hur bilen upplevs/känns efter vägen? Jag tror inte det håller. Skaffa körkortet först, och sedan kan du provköra olika bilmärken och köpa den bilen som känns bäst, för DIG! Alla dessa trådar du skapar just nu leder uppenbarligen ingen vart, eftersom du inte har kortet färdigt.
Du skriver även att "Turbo M3 är jag sugen på också men dem lär kosta en del i rep-kostnader med åren" samtidigt som du flera gånger påstår att "pengar är inget problem".. hur står det till i kassan egentligen? wink

Sök