Har fått en ny bakkjol til min c70 och nu undrar jag hur jag ska göra för o sätta på den? nån som har nåt förslag, har aldrig gjort sånt förr med tänkte det kan vara kul o göra det själv, så lär man sig nåt oxå!
Du får skruva bort den gammla och sätta på den nya helt enkelt. Göra nya fästen på den för att det ska passa. Först får du provmontera sedan spackla och slipa det som behövs. Sen blir det lackering och sedan är det bara att sätta på det.
Det är nog inga problem att fixa det själv. Har monterat ett gäng bakspoilers på mina byggen genom åren. Hur ser spoilern ut? Har du plockat av den gamla och kikat hur den sitter? Försök ha kvar krockbalk m.m. som sitter original.
Har bakspoilern något att bila på eller ska den hänga på bilen? du kan alltid bygga egna fästen ifall det fattas.
Det är nog inga problem att fixa det själv. Har monterat ett gäng bakspoilers på mina byggen genom åren. Hur ser spoilern ut? Har du plockat av den gamla och kikat hur den sitter? Försök ha kvar krockbalk m.m. som sitter original.
Har bakspoilern något att bila på eller ska den hänga på bilen? du kan alltid bygga egna fästen ifall det fattas.
Mvh
den gamla har jag plockat av och den var bara limmad, tänkte om man kan göra samma sak med denna, balken e kvar. spoilerna är "ren" typ, inga fästen eller sånt!
alstå, om ja förstått rätt så e de egentligen en "bumper spoiler" (en platsig sak som limmas på) inte en hel "bumper" (hela kofångarn byts ut) Isånt fall krävs de ju inte mer än bra lim el. kraftig(!) dubbehäftande tejp om ja nu förstog de rätt så att säga..
Menar du att den gamla original delen bara stt med lim längs sidorna? Inga klips eller nånting? Då får du bygga fästen! Ett tips e att använda dej av vinkeljärn mindre modell. Montera dom så att bakdelen har nåt att vila på!
Om det finns några delar som så att säga viker in i överkan av bakdelen så kan du försöka borra hål o skruva fast den. Annars får du limma dit den.