Heej! nån som har någon aning vad som kan va fel när min 940 skakar på höga växlar? den går fint på växlarna upp till 3 an. på 4 å 5 an skakar den när man gasar men inte omman kör lungt. nån som har nån aning? mvh Anders
Åker du grusvägar mycket? jag brukar få ler beläggningar i fälgarna på vintern när det är ständigt regn och oväder..då blir det obalans..prova och spola insidan av fälgen nästa gång du tvättar bilen!
Bakre knutkors, satsar ja mina slantar på, bara å byta, eller är bilen nyligen tektylad inunder?
jag tror mer att det är stödlagret.. Jag har nämligen samma problem... om jag rycker i kardanern klockar det från stödlagret. jag har oxå en ny koppling så den e det inte fel på. mvh david
Gå in påHallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
Du kan känna så det inte glappar i stödlagret det är bara att ta tag i kardan och ruska lite i sidled sen känner du så knuten inte är glapp oxå på samma sätt men kom ihåg att vrida kardan eftersom när du kollar knuten. Sen kan du även kolla hardyskivan så det inte är massa sprickor å så i den. Är hardyskivan dålig kan man få liknande problem.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Du kan känna så det inte glappar i stödlagret det är bara att ta tag i kardan och ruska lite i sidled sen känner du så knuten inte är glapp oxå på samma sätt men kom ihåg att vrida kardan eftersom när du kollar knuten. Sen kan du även kolla hardyskivan så det inte är massa sprickor å så i den. Är hardyskivan dålig kan man få liknande problem.
vart sitter hardyskivan då?
Senast redigerat av David_G (13 januari 2009)
Gå in påHallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
Jag har samma problem på min 940 turbo. Fast den vibrerar bara på 2:an när man gasar, och den vibrerar mer om man är fler i bilen. Jag har kännt på mitt stödlager men det känndes inte som att det glappade.
Du kan känna så det inte glappar i stödlagret det är bara att ta tag i kardan och ruska lite i sidled sen känner du så knuten inte är glapp oxå på samma sätt men kom ihåg att vrida kardan eftersom när du kollar knuten. Sen kan du även kolla hardyskivan så det inte är massa sprickor å så i den. Är hardyskivan dålig kan man få liknande problem.
vart sitter hardyskivan då?
Som en gummikudde mellan medbringarna på växelådan och kardan
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Heej! nån som har någon aning vad som kan va fel när min 940 skakar på höga växlar? den går fint på växlarna upp till 3 an. på 4 å 5 an skakar den när man gasar men inte omman kör lungt. nån som har nån aning? mvh Anders
så om ja fattat de hela rätt så kommer vibratonerna vid fullt gaspådrag på 4:an 5;an? vet du om det kommer ungefär i samma veva då laddtrycket kommer?
De ni har problem med är att dubbelmassesvänghjulet bottnar pga av för mycke vrid...släng på större turbo eller vassare kamaxel så slipper ni de kanske för då flyttar ni registret uppåt...
De kommer ett par sekunder efter att man har gett fullgas å skakar i hela bilen till man kommit upp lite i varv...vibrerar från 2-3500 Rpm på vissa bilar beroende på setup...
De ni har problem med är att dubbelmassesvänghjulet bottnar pga av för mycke vrid...släng på större turbo eller vassare kamaxel så slipper ni de kanske för då flyttar ni registret uppåt...
De kommer ett par sekunder efter att man har gett fullgas å skakar i hela bilen till man kommit upp lite i varv...vibrerar från 2-3500 Rpm på vissa bilar beroende på setup...
Hej tack för svaret de låter väldigt troligt för passar in väldigt bra på beskrivningen! Kan någontig ta skada av det om jag kör så här ett tag till? mvh Anders
De ni har problem med är att dubbelmassesvänghjulet bottnar pga av för mycke vrid...släng på större turbo eller vassare kamaxel så slipper ni de kanske för då flyttar ni registret uppåt...
De kommer ett par sekunder efter att man har gett fullgas å skakar i hela bilen till man kommit upp lite i varv...vibrerar från 2-3500 Rpm på vissa bilar beroende på setup...
Hej tack för svaret de låter väldigt troligt för passar in väldigt bra på beskrivningen! Kan någontig ta skada av det om jag kör så här ett tag till? mvh Anders
Mja skada å skada...de är väl inte så nyttigt kanske men har aldrig hört nån som kört sönder något pga av lite skak...
Jag körde så bra länge med orginalturbon å har inte bytt något än..