2558
Sök

EXTREM breddning V70R ELMIA 2010

552 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Rakt ut var riktigt fult. smile I mina ögon, man har ju inte samma smak. smile

/Edin & Sofie
That´s why I'm faster than you..

136 Inlägg
14 mars 2010
Haha verkar vara ett återkommande svar men ut med hjulen lite till så blir det klart bättre. Försöka att inte ta det som kritik utan som tips.

89 Inlägg
14 mars 2010
Kul att ni är nöjda efter allt arbete och att den gick igenom besiktningen utan problem.
Själv kan även jag tycka att hjulen ska ut en bit till, MEN det är inte min slutgiltiga bedömning.
Det är svårt att få fram det man vill genom några bilder, man behöver se bilen "live", så man ser den från betydligt fler vinklar för att man ska få sin slutgiltiga uppfattning.
Ska kolla in den på Elmia.
Lycka till.

<3 Japs
680 Inlägg
14 mars 2010
Håller faktiskt med resterande om att du bör få ut dem lite mer, för känns lite som att man gömmer dem nu innanför breddningen.

Sen måste jag ge lite konstruktiv kritik, det verkar som att ni tar alla kommentarer som påhopp - det är konstruktiv kritik och det finns nog ingen här som säger saker för att det ska se SÄMRE ut. Ibland får man följa strömmen för att det skall se ok ut.

Jag har inte följt strömmen med min bil direkt, men hade en häromdagen som noterade att jag behöver spacers fram...och efter lite aktivitet uppe i kalasbollen så...ja, jag behöver fan spacers fram. Kul att bygga en bil (som ni lagt ett grymt jobb på!), när alla kommer störa sig på att ni inte valt spacers pga...stolthet och dålig attityd?

Mycket fint bygge iaf och gratulerar till platsen på Elmia!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
14 mars 2010
Hjulen måste verkligen ut allvarligt talat! Om ni står framför bilen och bakom, och titta på skärmkanterna kontra fälgkanterna. Ledsen att behöva säga det rakt ut, men enklast förklarat. Det ser varken bra eller genomtänkt ut.

Breddningen har inget med karossens linjer att göra i mitt tycke. Men där är det eran bil och eran smak som gäller, håller jag med om. Men att hjulen, ial bak, sitter så långt in ser bara riktigt illa ut tyvärr.
Nu tappar ju bilen bara ännu mer linjer på sidorna hmm

Och att säga det var exakt som ni ville ha det, är det nog ingen som köper. Säg som det troligen är, det blev inte som ni tänkte er helt enkelt. Inget att skämmas för.
Ni sa likadant när det lyste grönt på bakluckan, framför bakvingen. Var också meningen, men sen skulle ni lackera svart ändå när luckan var ihopmonterad.
Samma överdriven stolthet med fälgarna låter det som wink

Ni har ju ändå lagt mer väldigt mkt jobb på bilen, så varför ställa ut halvfärdig?

Tycker ni verkar ha en väldigt dryg attityd.

Ni har ju säkert inställningen att vilja vinna på Elmia, eller ial få pris. Varför inte lyssna på folket som röstar?

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
14 mars 2010
Sickan_ skrev:
Så sant så och visst fan är det stort att komma in på elmia, det är juh varje bilbyggares dröm

Är inte det SEMA?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
14 mars 2010
Jag är ju redan uppfattad som en gnällade idiot i era ögon så jag säger bara;

Håller med Speedman till 200%. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

237 Inlägg
14 mars 2010
Håller med speedman med den attityden lär ni inte få några priser. Jag tycker bilen ser cool ut men inte med dom fälgarna. Som andra har skrivit lär er och få konstruktiv kritik.
Senast redigerat av Riccardo (14 mars 2010)

Larmtekniker
307 Inlägg
14 mars 2010
Tråkigt då jag hade lite förhoppningar om bilen, tyvärr dog dem precis när jag såg dina "feta" hjul. Ledsen men detta lirar inte någonstans i mina ögon.

/ Wången

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 mars 2010
http://i18.photobucket.com/albums/b136/thisgirlwho/srsly.jpg

Inte okej med hjulplaceringen! Breddar man en bil så gör man väl det efter fälgarna?

Jonas

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
14 mars 2010
oj oj oj, 2 sidor med med kritik om dina fälgar...Det bådar tyvärr inte bra, för som någon skrev innan så är det inte ni som röstar på bilen utan alla andra....
Men gör så här:
Köp biltema spacers och sätt på dom när du kommit upp till elmia, då kan du överdriva så fälgarna kommer ända ut till kanten, för du ska inte köra inne på mässan ändå..sen tar du bort spacers och har bilen som bruksbil..min bil va oxå tok sänkt innan och för mkt spacers så ja va tvungen att höja bilen och ta bort spacers för att kunna få ut min bil från garaget...men ja har förberett till utställningar så den kan bli låg igen med enkla medel, men blir dock inte körbar då men blir mkt snyggare...

Ta inte mitt inlägg fel, ja vill bara hjälpa dig på traven å menar inget illa om din bil

689 Inlägg
14 mars 2010
Får instämma med dom andra att ni borde få ut fälgarna lite till för att det ska bli snyggt

313 Inlägg
14 mars 2010
Håller med dom förra talarna, fälgarna sitter för långt in.
Större fälg diameter och bredare spacers eller bredare fälgar..

Poängen med "widebody" byggen är väl att man breddar bilen eller?
Som denna. Fälgarna ska följa skärmkanten!

Om ni är nöjda så visst. Men varför inte löpa hela linan ut och göra det rätt.

Sen är det ju självklart inte kul med all kritik. Men ni har ju en projekttråd för att folk ska få se och kommentera erat bygge.

http://wallhits.com/data/media/13/BMW_M6_Hamann_Widebody_577_1600x1200_2.jpg

Lights out.
124 Inlägg
14 mars 2010
Vad är det som är så kul så man måste skriva haha i varje inlägg smile HAHA

552 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Tackar för kritik. Och nu har vi hört hur NI vill ha det. smile

/Edin & Sofie
That´s why I'm faster than you..

8 886 Inlägg
14 mars 2010
Speedman skrev:
Sickan_ skrev:
Så sant så och visst fan är det stort att komma in på elmia, det är juh varje bilbyggares dröm

Är inte det SEMA?

Ridler ska det givetvis vara.

Tycker att trådskaparen har lite dålig attityd när han bara vill att dom som gillar bilen ska rösta samt skriva inlägg och övriga ska titta bort.

Vittsen med projekttrådar är ju att få feedback på sitt jobb, bra eller dålig kritik gör ju att arbetet går framåt.
Bygger du bilen för att andra inte ska bedöma den så är Elmia defenitivt ett ställe du inte ska åka till för det lär bli ett grymt uppvaknande.

Fotograf på tierpidag.se

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
14 mars 2010
Niksic skrev:
Tackar för kritik. Och nu har vi hört hur NI vill ha det. smile

Det var lite annat stuk på detta inlägg till skillnad mot det du skrev precis innan..

Man ska stå för det man säger... eller hur? smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
14 mars 2010
Har 1 miljard "kineser" fel, eller ? roll
Snälla, ändra attityden, folk vill ju bara ge er goda råd (ok, det finns rötägg oxå).
Det är lätt att bli "hemmablind" och ibland är det bra att låta "nya" ögon se helheten och ge bra konstruktiv kritik så att man får till det där lila x-tra (kaffe-reklam lol ).

Tror inte gatbilar.se är nöjda med en utställare som inte ger 100% pga "stolthet"...

Själv gillar jag brutalbreddade bilar,
men är "kostymen" för stor och "musklerna" för små så ser det bara vekt ut, sorry hmm
Musklerna måste fylla ut kostymen så att säga cool

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
14 mars 2010
Ledsen, men er som "bilbyggare" har sjunkit duktigt lågt med eran attityd efter senaste raderade inlägg. Svårt att ha respekt till dom som inte kan ge!
Tycker ni lika gärna kan stanna hemma från Elmia! Ni klarar uppenbarligen inte kritik som inte är till er fördel tråkigt nog.

Larmtekniker
307 Inlägg
14 mars 2010
Speedman skrev:
Ledsen, men er som "bilbyggare" har sjunkit duktigt lågt med eran attityd efter senaste raderade inlägg. Svårt att ha respekt till dom som inte kan ge!
Tycker ni lika gärna kan stanna hemma från Elmia! Ni klarar uppenbarligen inte kritik som inte är till er fördel tråkigt nog.

+1

/ Wången

Sök