2641
Sök

Projekt! Morris marina B200FT turbo projekt [Nymålat block]

17 Inlägg
10 mars 2009
Ser Bra ut Det hära smile

Hur e det med Rosten i denna bil då?

bonntrimmare
655 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Ek skrev:
BOLUND skrev:
nu har man beställt packningssats (helrenovering) till motorn o dom ligger på posten o väntar  smile ska inte gräva mkt i motorn då den bara gått 1500 mil  men packningar tyckte jag behövdes tongue ska köpa motorfärg ochså smile  tips på färg? Mvh

Mörkblå kunde nog bli snyggt

mjo smile  vill inte ha vanliga röda  iaf smile

bonntrimmare
655 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Dahlberg91 skrev:
Ser Bra ut Det hära smile

Hur e det med Rosten i denna bil då?

typ ingen rost det är ett hål i tröskeln o så "ytrost"  på golvet ifram smile sen så e de la lite lite i skärmarna men inget o bry sej om typ tongue

935 Inlägg
11 mars 2009
kör på k-kamen : ) t-kamen är la den sämsta kamen efter m-kamen tongue men då får du fräsa ur fördelarspår.. eller ha fördelaren fram : ) grymt bygge : ) !

bonntrimmare
655 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
V_Racing skrev:
kör på k-kamen : ) t-kamen är la den sämsta kamen efter m-kamen tongue men då får du fräsa ur fördelarspår.. eller ha fördelaren fram : ) grymt bygge : ) !

mjo den blir blompinne tongue men när jag ska ha fördelarn fram , kan jag ta axeln som driver fördelarn då? från en b230f?

bonntrimmare
655 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
jahapp då har man målat blocket big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40641/611740_fp1j6v.jpg
Redigt porrig färg enligt mej smile det är multona 0658 köpt på statoil smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40641/611744_wnrzc1.jpg
O det som är silvrigt/rostigt ska bli mattsvart lr grönt wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40641/611744_wnrzc1.jpg

bonntrimmare
655 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
några synpunkter?

86 Inlägg
5 april 2009
riktigt cool färg du valt big_smile

Bly fot? Nej bara tung på gasen

526 Inlägg
5 april 2009
har du tänkt o använda 16 v toppen för den är bolt on på 2.0 liters blocket ? bara ett litet tips

bonntrimmare
655 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Tiiiseen skrev:
har du tänkt o använda 16 v toppen för den är bolt on på 2.0 liters blocket ? bara ett litet tips

njae 8v hade jag tänkt o använda tongue men 16 v hade ju inte vart fel big_smile  får bli ett senare steg  i trimningen big_smile

bonntrimmare
655 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
acix skrev:
riktigt cool färg du valt big_smile

Tack ! big_smile

526 Inlägg
6 april 2009
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:

njae 8v hade jag tänkt o använda tongue men 16 v hade ju inte vart fel big_smile  får bli ett senare steg  i trimningen big_smile

ok ok för de är ju som sagt bara o bulta på tycker den vart förjävla grymm med 240 plåtisarna på tongue

bonntrimmare
655 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Tiiiseen skrev:
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:

ok ok för de är ju som sagt bara o bulta på tycker den vart förjävla grymm med 240 plåtisarna på tongue

ok så de e bara remmen o toppen som skiljer? yikes big_smile . aa riktigt härligt stuk blev de på den smile

526 Inlägg
6 april 2009
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:
BOLUND skrev:

ok så de e bara remmen o toppen som skiljer? yikes big_smile . aa riktigt härligt stuk blev de på den smile

ja i princip smile hoppas du får smak för 16 v doc snart big_smile

bonntrimmare
655 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Tiiiseen skrev:
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:

jo de har jag funderat på smile  o när du säger att de e så enkelt så big_smile

526 Inlägg
6 april 2009
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:
BOLUND skrev:

ja tror inte de ska va nå mer för o sätta på den toppen  med tanke på att vissa italien import har 2 liters och 16 v och alla 2.0 liters turbo block ska va gjorda för den toppen bara de att volvo fick några över o la dom i några andra bilar med 8 v topp istället  hoppas ja får ditt bygge o spåra ur nu wink

bonntrimmare
655 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Tiiiseen skrev:
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:

ja tror inte de ska va nå mer för o sätta på den toppen  med tanke på att vissa italien import har 2 liters och 16 v och alla 2.0 liters turbo block ska va gjorda för den toppen bara de att volvo fick några över o la dom i några andra bilar med 8 v topp istället  hoppas ja får ditt bygge o spåra ur nu wink

okaj smile  låter ju intressant smile  men först o främst ska jag få de o lira ihop bra smile sen får vi se när de spårar ur smile

526 Inlägg
8 april 2009
BOLUND skrev:
Tiiiseen skrev:
BOLUND skrev:

okaj smile  låter ju intressant smile  men först o främst ska jag få de o lira ihop bra smile sen får vi se när de spårar ur smile

heheh låter bra big_smile

bonntrimmare
655 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40641/655199_f4uvtw.jpg

har rengort o schimsat oljupumpen ca 1 mm smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40641/655198_u21vpm.jpg

håller på o skruvar ihop motorn nu smile

Opelfreak
431 Inlägg

Sök