3757
Sök

"Volvo skyldigt till dödsolyckan i Frankrike"

1 079 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
#81
Elda skrev:
Syst3m skrev:
airflow skrev:

Så han är volvohatare eftersom han kör saab?  haha, tönt tongue
Om du läst hans andra inlägg i andra trådar så förstår du vad jag menar, töntjävel.
ja, om Du hade läst mina inlägg i andra trådar hade du sett att jag tydligt skriver att jag inte hatar volvo smile jag gillar dom svenska bilarna på olika sätt, Däremot vill jag inte äga tex en 740 för att bli förknippad med vissa som kör dom (inte alla) och för att jag inte orkar med fördommarna som detta drar med sig.

Syst3m, Gör så som du vill att andra skall göra så slipper du sånna här idiotiska inlägg.
Haha jag gör som jag vill. När man klart och tydligt läst i andra trådar om dina åsikter om Volvo kan man lätt förknippa dina åsikter med din åsikt i det här fallet där du står på kärringens sida.

796 Inlägg
21 december 2008
#82
Är man ovan förare och man får panik är det hur lätt som helst att trampa på fel pedal.. Har själv gjort det..
Skulle lägga upp ett ställ med Bmwn första veckan med kortet, fick ett kast och var på väg mot en trottoarkant.. slutade med att jag rullade upp för kanten med kopplingen och gaspedalen nedtryckt i ett stelt tillstånd...

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 december 2008
#83
........................
http://www.francesoir.fr/societe/2008/1 … appel.html
.....................
Detta är en del av franska översättningen från Franska tidningen och inte eget påhitt och jag hatar inte volvo för det.
......................
Straffet: volvo får betala 200.000 euro för ofrivilliga skador och person skador efter en oväntad olycka med ett fordon av det märket volvo har blivit bekräftat av högsta domstol i Colmar (stad).
Den 17 juni 1999, en skolärare som körde i Wasselonne (stad) centum hade efter tapppat kontrol på sin volvo 850TDI kombi automat kört på trotoaren och däretfter över tre barn som var på väg till skolan, var två som dog av sina skador och den tredje som blev svårt skadad.
Efter kontrol visade att det fanns problem med bromssystem, att volvo fabrik (ägda av Ford) visst om det felet utan att återkalla alla dessa bilar för åtgärdande.
I domen från 31 januari 2008 från högsta domstolen visar det sig att volvo inte hade  återkallat bilarna för åtgärdande av felet och därmed bidrog til olyckan.
Kvinnan fick betala 300 euro och indraget körkort under 1 år på grund av att hon inte hade bättre kontrol på bilen, att hon inte andvände handbroms, motorbroms eller krocka med parkerade bilar eller bara fortsatte på vägen.
..........................
min signatur har förstås med oss gasglada på race och diverse banor att göra och inte i trafiken på något vis
Senast redigerat av alain (21 december 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 079 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#84
Elda skrev:
Syst3m skrev:
Elda skrev:

ja, om Du hade läst mina inlägg i andra trådar hade du sett att jag tydligt skriver att jag inte hatar volvo smile jag gillar dom svenska bilarna på olika sätt, Däremot vill jag inte äga tex en 740 för att bli förknippad med vissa som kör dom (inte alla) och för att jag inte orkar med fördommarna som detta drar med sig.

Syst3m, Gör så som du vill att andra skall göra så slipper du sånna här idiotiska inlägg.
Haha jag gör som jag vill. När man klart och tydligt läst i andra trådar om dina åsikter om Volvo kan man lätt förknippa dina åsikter med din åsikt i det här fallet där du står på kärringens sida.
om vi ska ta det till Detta fallet så står inte jag på" kärringens sida" jag står på Lagens sida, jag litar på att domstolen har anlitat rätt expertis för fallet och för gällande lagar i landet, att volvo skulle vara oskyldiga enligt Fransk lag har jag inte yttrat mig om då jag inte vet hur denna lag är uppbyggd (inte för att jag kan den svenska lagboken utantill heller)

Sen kan du ju gissa och ha alla dina roliga konspirationsteorier om du nu vill det, men jag finner det bara komiskt smile

Och dessutom, du är inte tuff för att du kallar folk för töntar, sprider hat och är allmänt nervärderande. att du på det har ute din pappas bil är ju bara..
Nä men när nån kallar mig för tönt så får de tillbaka.

1 079 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#85
alain skrev:
........................
http://www.francesoir.fr/societe/2008/1 … appel.html
.....................
Detta är en del av franska översättningen från Franska tidningen och inte eget påhitt och jag hatar inte volvo för det.
......................
Straffet: volvo får betala 200.000 euro för ofrivilliga skador och person skador efter en oväntad olycka med ett fordon av det märket volvo har blivit bekräftat av högsta domstol i Colmar (stad).
Den 17 juni 1999, en skolärare som körde i Wasselonne (stad) centum hade efter tapppat kontrol på sin volvo 850TDI kombi automat kört på trotoaren och däretfter över tre barn som var på väg till skolan, var två som dog av sina skador och den tredje som blev svårt skadad.
Efter kontrol visade att det fanns problem med bromssystem, att volvo fabrik (ägda av Ford) visst om det felet utan att återkalla alla dessa bilar för åtgärdande.
I domen från 31 januari 2008 från högsta domstolen visar det sig att volvo inte hade  återkallat bilarna för åtgärdande av felet och därmed bidrog til olyckan.
Kvinnan fick betala 300 euro och indraget körkort under 1 år på grund av att hon inte hade bättre kontrol på bilen, att hon inte andvände handbroms, motorbroms eller krocka med parkerade bilar eller bara fortsatte på vägen.
..........................
min signatur har förstås med oss gasglada på race och diverse banor att göra och inte i trafiken på något vis
Ja men saken är ju den att Volvo hade återkallat bilen och åtgärdat problemet (som var att det kunde kännas trögt att bromsa). Förstår inte varför Frankrike ska skydda Frankrike 24/7 och hata allt som kommer utifrån.


Sök