4195
Sök

Upplopp i rosengård

Gött mos
1 096 Inlägg
10 januari 2009
richardoo290 skrev:
som ni driver? jag är ingen politiker lol
men jovisst fan vet dem det. laglydiga snälla invandrare som anpassar sig till svenska samhället vill att även andra invandrare ska göra det så dem slipper dåligt rykte.

Där nämnde du en viktig poäng!

Jag med min släkt vill absolut öht inte ha någonting med dagens invandrare att göra då de allt som oftast är samhällsparasiter/bråkstakar.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

687 Inlägg
10 januari 2009
blacken skrev:
Men intressant ändå är det. Att normala människor går emot sunt förnuft och all moral enbart för att?.
har du läst "Djurfarmen"..

Har ej läst den.

Det är inte enbart för att blacken. Det som står i lagen skall gälla.

Ett exempel:
Två personer i undre världen, båda grovt kriminella, gör upp och den ena avrättar den andra.

En person sätter sig rattfull i bilen med syfte att åka hem och tappar kontroll över bilen pga sin fylla och kör över samt dödar en 10årig flicka.

Enligt lagen så är det första det värsta. Sen enligt moral/åsikt så tycker man att det andra är det värsta.

Ta djurrättsaktivister, de gör räder mot minkfarmar och förstör för butiksägare som säljer pälser, både genom hot och skadegörelse. Detta är inte ok med lagen men enligt deras egna moral och åsikt så är det försvarbart..

Detta är nog en sak som kanske lämpar sig bättre att ta genom pm.

1 963 Inlägg
10 januari 2009
richardoo290 skrev:
http://atvs.vg.no/player/?id=20635  ..känns nästan som den där filmen cloverfield cool

http://atvs.vg.no/player/?id=20637

http://atvs.vg.no/player/?id=20636

varför har inte finland samma problem?
DK börjar bli av med sina ..

vi har att lära utav våra grannar asså..

Hade velat vara norsk polis och bonkat ner allihopa

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
10 januari 2009
Men blanda inte in puckona som släpper ut minkar, idioterna verkar ju inte fatta att minkarna dör där ute ändå..

Sen va de inte om att följa lagen, utan vad du anser är okej? Ingen vet att du är polis när du sitter på garaget, sen tror jag inte en enda polis skulle bli sur på dig för att du inte tycker det är okej att plåga djur.. eller vad helst för skit som är lagligt okej, men moraliskt helt galet!

8 156 Inlägg
10 januari 2009
richardoo290 skrev:
Nehe

jag lägger upp fakta, varför debbaterar du inte emot det`?.. för att du kan inte.. ingen kan debattera mot ren fakta. .. jag vet wink det är därför politker och media undviker SD och pratar om dem inte med dem för det mesta. det går helt enkelt inte förklara bort ren fakta.

men varför skriva 25tusen rader smörja och förvrägningar som är baserat på osaningt?... =socialdemokraternas anda.

sista knepet brukar väll vara o ta till våld och tysta ner..

Klart man kan debattera fakta. Problemet är att den faktan som kommer upp i debatter ofta saknar en hel del relevant fakta. Dvs det är väldigt lätt att vinkla fakta till sin egen fördel. Utelämnandet av viss fakta är ofta värre än att sprida lögner.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
10 januari 2009
richardoo290 skrev:
jag har också fakta från BRÅ om du skulle hängt med, och varför kan du inte debattera med mig?
alltid samma sak!? så fort nån från SDare visar fakta och vill debattera så viker sig motståndarna, kallar det lögner och undviker svara på frågor. du gör samma sak utav den simpla anledningen att du kan inte debattera emot mig för all fakta säger att jag har rätt.

och javisst! lyckas ja fixa en extra röst genom att debbatera här så är det rätt nice smile

Den mest intressanta faktan från BRÅ blev ju indragen bara någon dag efter att den släppts.
Där visade det sig en massa intressanta saker efter att man delat upp brott efter etnicitet.
Men det visade sig också att överrepresenteringen av invandrare i brottstatistiken inte var så stor som man kunde misstänka och att den var jämförbar med infödda om man såg till den brottsmisstänktes sociala grupp. En annan intressant fakta är att dom finländska (och även de övriga nordiska) invandrarna hade en väldigt hög andel brottslighet, bland de högsta av alla invandrare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

687 Inlägg
10 januari 2009
Phaetoon skrev:
Den mest intressanta faktan från BRÅ blev ju indragen bara någon dag efter att den släppts.
Där visade det sig en massa intressanta saker efter att man delat upp brott efter etnicitet.
Men det visade sig också att överrepresenteringen av invandrare i brottstatistiken inte var så stor som man kunde misstänka och att den var jämförbar med infödda om man såg till den brottsmisstänktes sociala grupp. En annan intressant fakta är att dom finländska (och även de övriga nordiska) invandrarna hade en väldigt hög andel brottslighet, bland de högsta av alla invandrare.

True, de flesta invandrare som begår brottslighet kommer från finland och det är såkallad selektiv invandring (de var redan brottslingar i sitt hemland och tog med sig det hit).

Men ingen som vill se det då det generellt finns fördomar mot muslimer hos de flesta.

687 Inlägg
10 januari 2009
Felax skrev:
Men blanda inte in puckona som släpper ut minkar, idioterna verkar ju inte fatta att minkarna dör där ute ändå..

Sen va de inte om att följa lagen, utan vad du anser är okej? Ingen vet att du är polis när du sitter på garaget, sen tror jag inte en enda polis skulle bli sur på dig för att du inte tycker det är okej att plåga djur.. eller vad helst för skit som är lagligt okej, men moraliskt helt galet!

Men vad vill du att jag ska svara? Jag tycker att många saker inte är ok, jag tycker att det finns många orättvisor både i världen och i Sverige. Men fortfarande så skiljer jag på lag och personliga åsikter.

Om jag nu skulle säga att jag tycker att det är fel att slakta djur på det sättet vad skulle du få ut av det? Det finns ju ingen relevans i den frågan ens..

Moralen skiljer också från person till person eller hur. Det du anser är moraliskt fel kanske en annan anser är moraliskt rätt det är därför det finns en lag som säger vad som är rätt och fel oavsett vad personerna har för åsikter...
Senast redigerat av Nehe (10 januari 2009)

1 963 Inlägg
10 januari 2009
Nehe skrev:
Felax skrev:

Men vad vill du att jag ska svara? Jag tycker att många saker inte är ok, jag tycker att det finns många orättvisor både i världen och i Sverige. Men fortfarande så skiljer jag på lag och personliga åsikter.

Om jag nu skulle säga att jag tycker att det är fel att slakta djur på det sättet vad skulle du få ut av det? Det finns ju ingen relevans i den frågan ens..

Moralen skiljer också från person till person eller hur. Det du anser är moraliskt fel kanske en annan anser är moraliskt rätt det är därför det finns en lag som säger vad som är rätt och fel oavsett vad personerna har för åsikter...

Det är sant, men jag kan också säga att jag får inte ut nåt av en sån här diskussion, bara kul o veta hur andra människor tänker och ser på saker jag själv tycker är vedervärdiga.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
10 januari 2009
Mortalis skrev:
matteeee skrev:
Jag bor inte så långt från Rosengård, hörde slangbomber osv smälla. Kan säga att det är tyst därifrån nu, så denna tråden kan ni ju stänga nu smile Rosengård har lugnat ner sig - det borde ni också smile

Va de inte senaste igår som de rapporterades om en kille blev skjuten av tre stycken personer i samband med ett personrån efter han gått av bussen?

Jovisst, och häromdan blev en snubbe skjuten på Nydala (en helt annan stadsdel) också. Saker händer, men inget av det har med upploppen som var tidigare att göra. Uppgörelser mellan grovt kriminella ser jag bara som "själv-sanering" smile

/Mattias

687 Inlägg
10 januari 2009
@ Richardoo

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4114891.ab

Vad ska SD som har lösningen till Sveriges problem göra åt det egentliga problemet i landet? Den organiserade brottsligheten. Kanske är lättare att fokusera på frågor som att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken där ALLA brott räknas in och skulle man ta bort stöld så skulle de ligga på en jämn nivå med svensken. Intressant.

Väntar ivrigt på svar!

687 Inlägg
10 januari 2009
Felax skrev:
Det är sant, men jag kan också säga att jag får inte ut nåt av en sån här diskussion, bara kul o veta hur andra människor tänker och ser på saker jag själv tycker är vedervärdiga.

Felax vad anser du om att vi kokar kräftor och hummrar levande i Sverige? Är det inte också djurplågeri? Bara undrar efter som enligt lagen så är det ok men enligt det moraliska så borde det ju vara oförsvarbart eftersom de lider..

Jag menar ko och kräfta är väl lika mycket levande båda två?.
Senast redigerat av Nehe (10 januari 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
10 januari 2009
Nehe skrev:
Felax skrev:

Felax vad anser du om att vi kokar kräftor och hummrar levande i Sverige? Är det inte också djurplågeri? Bara undrar efter som enligt lagen så är det ok men enligt det moraliska så borde det ju vara oförsvarbart eftersom de lider..

Det sägs väl att fiskar och skaldjur inte känner smärta?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 963 Inlägg
10 januari 2009
Nehe skrev:
Felax skrev:

De är fel tycker jag.. sen äter jag inte skaldjur så.
Men vattnet måste ju iaf koka innan man slänger i dom, sen vet jag inte om de lider eller ej. Sen tycker jag inte man kan jämföra det med att en ko eller ett får blir av med halspuls ådrorna och förblöder till döds  på några min. De är bra mycket sjukare

4 637 Inlägg
10 januari 2009
Kräftor dör väl direkt när de kommer ner i vattnet?
(Och när det gäller kor så finns det bättre alternativ än halal till slillnad från kräftor.)
Senast redigerat av EmilHammarlund (10 januari 2009)

88 Inlägg
10 januari 2009
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/ Läs lite på denna sida, står lite om allt möjligt

687 Inlägg
10 januari 2009
IROC skrev:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/ Läs lite på denna sida, står lite om allt möjligt

Jo ännu en sida speglad åt ett håll..

687 Inlägg
10 januari 2009
FireTraXX skrev:
Det sägs väl att fiskar och skaldjur inte känner smärta?

Ingen aning om vad som sägs, har aldrig läst något om det.

Tog det bara som ett exempel.

Gött mos
1 096 Inlägg
10 januari 2009
Nehe skrev:
IROC skrev:

Jo ännu en sida speglad åt ett håll..

Bara för den inte är vinklad åt ditt håll.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

624 Inlägg
10 januari 2009
Nehe skrev:
Felax skrev:

här har vi nivån..

ACAB

who´s the man?

Sök