Någon som lyssnat på (eller; har erfarenhet av) Hertz ESF20.5? Och vad sägs om den isf?
vet inte om det är till någon hjälp men, jag har ett genesis pdx.300 ( tror ja de heter) som jag är mycket nöjd med brukar finnas på blocket då och då till vettiga priser, sen finns ju efter gångaren som heter five channel
Någon som lyssnat på (eller; har erfarenhet av) Hertz ESF20.5? Och vad sägs om den isf?
vet inte om det är till någon hjälp men, jag har ett genesis pdx.300 ( tror ja de heter) som jag är mycket nöjd med brukar finnas på blocket då och då till vettiga priser, sen finns ju efter gångaren som heter five channel
Felcitat? Tänkte mest då jag frågade om en 8" bas som kräver pluttsmå utrymmen
- - Edit - -
Fast, den kanske heter Hertz ES F20.5 om man ska vara petig iofs(?)
Senast redigerat av it_mutt (17 augusti 2013)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
- - Edit - -
Prata med Putte1 här på garaget eller släng iväg ett mail till pmshopen. Dom borde kunna svara på dina frågor.
- - Edit - -
absolut mitt fel hehe skyller på att det är sent, blandade ihop det med ditt tidigare inlägg om slutsteg
- - Edit - -
absolut mitt fel hehe skyller på att det är sent, blandade ihop det med ditt tidigare inlägg om slutsteg
Ja, OCH att det är lördag dessutom (faen, om en timme eller två kan man komma undan med vad som helst )
Är det där verkligen en optimal bas för bilen? Känns som lådan kommer bli lite väl stor.
Den behöver ungefär samma volym som t.ex. en DD i samma storlek. Dvs. 40-45 liter. Det finns andra basar som fungerar i mindre lådor men då blir det dyrare om man ska få samma kvalitet. Får man inte plats med den lådan så skulle jag rekommendera DLS Nordica istället.
tänkte köpa en sån här! http://www.gromaudio.com/store/aux_adap … face_.html Nu undrar jag om man kan koppla in en kabel i min iphone4 underifrån (ladd-uttaget) så att man kan ladda och spela musik samtidigt, med en och samma kabel om ni förstår vad jag menar? Jag vill nämligen inte ha så mycket sladdar hängande löst... vill att det ska vara snyggt och stiligt!
tänkte köpa en sån här! http://www.gromaudio.com/store/aux_adap … face_.html Nu undrar jag om man kan koppla in en kabel i min iphone4 underifrån (ladd-uttaget) så att man kan ladda och spela musik samtidigt, med en och samma kabel om ni förstår vad jag menar? Jag vill nämligen inte ha så mycket sladdar hängande löst... vill att det ska vara snyggt och stiligt!
hade sådan i min s60R å den var bara plugga i kabel i usb å köra.
hade sådan i min s60R å den var bara plugga i kabel i usb å köra.
Tjäna ! Säkert skit dum fråga.. Men tittade på mim stereo som är en kenwood... Finns ju nån inställning jag tror hette något i form med Bass Q eller så? Vad är det? Kan ställas på t ex, 1.00 1.25 1.50
Tjäna ! Säkert skit dum fråga.. Men tittade på mim stereo som är en kenwood... Finns ju nån inställning jag tror hette något i form med Bass Q eller så? Vad är det? Kan ställas på t ex, 1.00 1.25 1.50
Vore kul att veta vad de är för något!
Ok, say you set your bass frequency at 40 hertz and put the q factor at 0.75 the bandwidth will extended at both sides a certain amount of frequencies. So putting in a bigger q factor (like 2.0 or w/e) extends the bandwidth at both sides even more than the 0.75.
Example. Bass frequency at 40 q factor at 0.75 the bandwidth would be approximately 35-45 with 40 being the center frequency. Raising the q factor to 1.0 will allow it to play from 30-50. 1.25 will extend it to 25-55.... And so on and so on.
Q i detta fall innebär i princip hur smalt frekvensområde som ska förstärkas. Man har en viss centerfrekvens där förstärkningen är som högst, men sedan väljer man med hjälp av olika "Q-värden" hur mycket av frekvenserna nedanför och ovanför centerfrekvensen som också får förstärkning.
Q i detta fall innebär i princip hur smalt frekvensområde som ska förstärkas. Man har en viss centerfrekvens där förstärkningen är som högst, men sedan väljer man med hjälp av olika "Q-värden" hur mycket av frekvenserna nedanför och ovanför centerfrekvensen som också får förstärkning.
Ok tack! Och även tack till BengtK för PM om mer info om detta!
Behöver hjälp av val av ny stereo. Jag har en Audi A6 och där sitter en blaupunkt cd72 i den och där är en lucka i bilen som man kan stänga över stereon. Så rattarna/volymrattarna får inte peka för långt ut för då går inte luckan att ta över stereon.
Mina krav är:
1 din blåtand usb aux
budget 500-1200 , kan sträcka mig mer om det är super mega bra.
Jag ska ha en baslåda i framtiden också till stereon. Är helt färsk på vad som har med billjud att göra så darför vänder jag mig till er.
Om 40L är absoluta max volymen så kan 10L för stort göra så att den bottnar. men de brukar inte va någon större fara då tillverkaren ofta inte ger ut max volym som rekommendation
Behöver hjälp av val av ny stereo. Jag har en Audi A6 och där sitter en blaupunkt cd72 i den och där är en lucka i bilen som man kan stänga över stereon. Så rattarna/volymrattarna får inte peka för långt ut för då går inte luckan att ta över stereon.
Mina krav är:
1 din blåtand usb aux
budget 500-1200 , kan sträcka mig mer om det är super mega bra.
Jag ska ha en baslåda i framtiden också till stereon. Är helt färsk på vad som har med billjud att göra så darför vänder jag mig till er.
Mig veterligt finns det ingen eftermarknadsenhet som passar så att det går att stänga luckan. Möjligen någon enhet som är "rattlös" alternativt med heltouch. Men, jag har inte träffat på någon iaf