BillyBooy skrev:
Hej!
Jag är på jakt efter en prisvärd men hyffsat vettig baslåda.
Behöver ha era tips känner jag
Jag har följande slutsteg:
GAS Silver C11x550W RMS 4ohm
1x1000W RMS 2ohm
1x1500W RMS 1ohm
0,5% THD
Avsäkrad 200A
Vad rekommenderar ni är lämpligt till detta gamla slutsteg?
De basar som jag på senare tid har testat och kan Rekommendera är
DLS RMW10 ca. pris 1500:-
Ampire Bold 12. ca. pris 2000:-
SPL Dynamincs XTR 300D4 ca. pris 2500:-
Då tillkommer sedan kostnad för material när man ska bygga lådan eller om man väljer att köpa en färdig låda, men för bästa resultat rekommenderas att bygga en anpassad låda efter just den basen man har tänkt använda ifall man vill få ut så mycket som möjligt från den.
alla dessa ovannämnda basar spelar fint
Ampire Bold basen jag lyssnat en hel del på drivs med ett slutsteg på 1000Wrms @1ohm och sitter i portad fabriksbyggd låda och trycker på riktigt bra.
Spl Dynamics basen hade jag för ca. 1 1/2 år sedan och den testade jag med både ett Audinson LRX 1.1k (800Wrms@2ohm) och sedan bytte jag till ett Alpine V12 Mono (1000Wrms@2ohm) och det var ett jäkla tryck i den basen! Hade den i en egenbyggd 57Liters Portad låda avstämd till ca. 38Hz om jag vill minnas rätt.
DLS RMW10 basen Har jag i nuläget, har inte hunnit spela in den ännu och i dagsläget får den inte mer än 200Wrms@4Ohm men fortfarande OJ vad nöjd jag är med den basen!, Riktigt trevligt ljud, kan ju självfallet inte mäta sig i ljudtryck med dom andra basarna När den får så lite effekt men ett riktigt behagligt Välljud får man för dom pengarna med den basen, ska bli intressant att prova den med ett kraftigare slutsteg i framtiden smile
Har den i en egenbyggd låda på ca. 30liter avstämd till ca. 38Hz.
Sedan vad du eller jag anser som prisvärt kan ju skilja sig