Från det ena till det andra: Jag har en fråga som är lika enkel som irriterande: Påverkas slutstegets volym om man vrider på volymratten på stereon? Jag antar att den inte gör det, då det ju är line-anslutningar och de är i de flesta fall helt oberoende av enheten de kommer ifrån. Då kommer den irriterande följdfrågan: Eftersom jag tänkt att montera steget under sätet för att "få undan det" (dels av utrymmesskäl och dels för att jag gärna vill ha det så osynligt som möjligt) måste jag då för att kunna göra en sådan simpel sak som att ändra volymen köra in till vägkanten, stanna bilen, famla med handen under sätet efter den lilla gainratten på slutsteget. Det låter vansinnigt primitivt i mina öron och nästan på gränsen till absurt. Är det verkligen så? Jag vet att det finns steg med en liten remote, men det är icke ett sådant steg jag har. (BranFord, 1200 w, 4 kanaler) Men hur gör ni i så fall, ni som har steg och hela fadderullan.? Sätter ni bara en volym och sen kör ni på den volymen oavsett vad?
Det måste väl finnas nån liten grej med potentiometer som kan sätta på linesladden innan steget som man kan ändra volymen med...?
Eller måste jag köpa ett helt nytt steg för en sådan fjuttsak?
Förstår inte riktigt hur det är tänkt... Man måste ju för bövelen kunna ändra volymen...??????