hede_racing skrev:
HEJ!
tjena, tänkte fråga en sak angående stereo och iso kabel
jo köpte ljud te dutten igår, (blev stereo med aux å usb ingång 2 6x9 till hattisen och 2 4 tums till dörrarna=) ) och då duetten för ett tag sen var helt tom på kablar så drog jag ju allt själv. alla kablar till stereon ska ju oxå dras, och jag köpte då en universalisokabel, svart kontakt för ström, och brun med 4 utgångar till högtalare, i andra änden är det ju bara lösa kablar då det ska skarvas ihop,
nu till själva frågan då. i kontakten för ström finns 4 kablar, Gul:konstant ström, den ska då gå direkt till batteri, men ska den vara avsäkrad? för bakpå stereon sitter en 15 amperes säkring Röd: ska gå via tändlås/brytare, ska den avsäkras? för som tidigare så sitter det ju säkring på stereon. svart: rakt till jord blå: antenn
detta är vad som står på isokablarna, på stereon finns et schema där det står: gul backup (+)
röd (b+) blå antenn å svart för jord , är det fortfarande gul för konstant ström och rör för brytarström?
mina frågor rör ju sig då om de båda strömkablarna ska vara avsäkrade, och varför finns det 2?