1748
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

357 Inlägg
1 augusti 2011
förlåt att jag avbryter men jag skulle behöva tips om en billig men bra h/u (huvudenhet) med helst 2 eller fler rca utg och sepparat justering av subwoofer nivå smile

Audi a4 billjudsprojekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273022
151,4db @44hz med musik låda byggd för show/demo
Sponsorer sökes!

505 Inlägg
1 augusti 2011
evilaudio skrev:
kristoffersson skrev:
evilaudio skrev:

action meet på mantorp. big_smile

Jag körde en stycke SPL dynamics xtr12d2 (har jag för mig den hette), modellen innan SPL serien.

Var inte så värst imponerad av den i min bil då den drevs på ett Sinus live 1500.

Men polaren köpte den plus två till likadana  och byggde en megalåda i sin 965a..
Och dra åt fan vad det spelar! Sen kanske han behöver ett eller två finare steg och ännu ett batteri.
Så där finns ju Db och finare ljud att hämta, men den spelar för hela byn! smile

Sinus 1500 till 2 såna basar e enligt mig för lite effekt.  Sen hänger de mycke på hur man bygger,va man bygger för låda,vilken bil man har mm.

Jag drev bara en bas på ett steg, i 1 ohm. så om det nu lämnar 1000 eller 1500wrms vet jag inte.

Men min kompis driver 3st i 3ohm på ett sinus 3000. Det är väl också i underkant av effekt.
Men med ett kraftigare och finare steg så spelar det säkert väldans bra!

95 Inlägg
1 augusti 2011
heedlund93 skrev:
förlåt att jag avbryter men jag skulle behöva tips om en billig men bra h/u (huvudenhet) med helst 2 eller fler rca utg och sepparat justering av subwoofer nivå smile

Pioneer är dock det ända jag testat använda mig av och alltid varit nöjd, då har du 3utgångar Front Rear Sub och justerbar smile Det Finns såklart andra märken också men inget jag har kunskap utav tongue

I rather go low and loud insted of fast and invisible

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2011
Jag säger Kenwood, mer prisvärda enheter får du nog leta efter. smile Hur mycket är du villig att betala?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

357 Inlägg
1 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Jag säger Kenwood, mer prisvärda enheter får du nog leta efter. smile Hur mycket är du villig att betala?

ca 1600 +- smile

Audi a4 billjudsprojekt
Sponsorer sökes!

3 466 Inlägg
1 augusti 2011
heedlund93 skrev:
ChriZtoffer skrev:

ca 1600 +- smile

Är du beredd att sträcka dej lite så kan jag varm rekommendera denna:
http://www.autohifi.se/?category_id=163 … =KDC-6051U

Kör själv med 6047 som är exakt samma enhet förutom en mindre skillnad på utseendet.
Tror att det är en av dom prisvärdaste enheterna på marknaden just nu.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
1 augusti 2011
M_icke_ skrev:
heedlund93 skrev:
ChriZtoffer skrev:

ca 1600 +- smile

Kör själv med 6047 som är exakt samma enhet förutom en mindre skillnad på utseendet.

Kör oxå med 6047 och helvete vilken bra spelare enligt mig iaf ! tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

357 Inlägg
1 augusti 2011
_Performance_ skrev:
M_icke_ skrev:
heedlund93 skrev:

ca 1600 +- smile

Kör oxå med 6047 och helvete vilken bra spelare enligt mig iaf ! tongue

skulle haft aux utgång fram eftersom att jag använder min Arc med spotify premium lite mer praktiskt att ha så än att ha den på baksidan och måsta dra fram en kabel.  har haft för mig att alpine ska ha bäst ljudkvalite osv men det kanske bara är jag smile  har funderat på att beställa ljud från www.caraudiosecurity.com nån som har någon erfarenhet av dom?   för beställer jag där kan jag få en h/u som kostar 2600kr här i sverige för ca 1500kr big_smile

Audi a4 billjudsprojekt
Sponsorer sökes!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2011
Jag tycker då det är smidigare att ha allt på baksidan så kan man dra ut AUX/USB i handskfacket eller mittkonsollen och slipper ha nåt som sticker ut ur stereon. Alpine låter bättre ja, om du kliver upp en bit i prisklass. Hade tidigare en Kenwood 7644 (ca 1900kr) och köpte sen en Alpine 117Ri (ca 3500kr) och vist lät Alpinen bättre men Kenwooden står sig bra. Tänk på garantier när du beställer utomlands!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 augusti 2011
heedlund93 skrev:
har funderat på att beställa ljud från www.caraudiosecurity.com nån som har någon erfarenhet av dom?   för beställer jag där kan jag få en h/u som kostar 2600kr här i sverige för ca 1500kr big_smile

Jag hade hellre köpt en i sverige om det bara handlar om småsummor, en schysst svensk garanti är
värt det.
Går något fel är det rätt skönt att kunna få hjälp i moder svea.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

357 Inlägg
1 augusti 2011
Tokken skrev:
heedlund93 skrev:
har funderat på att beställa ljud från www.caraudiosecurity.com nån som har någon erfarenhet av dom?   för beställer jag där kan jag få en h/u som kostar 2600kr här i sverige för ca 1500kr big_smile

Jag hade hellre köpt en i sverige om det bara handlar om småsummor, en schysst svensk garanti är
värt det.

men det blir mer än bara stereon typ några steg och högtalare runtom, så det blir för ca 6000kr vilket skulle kosta ca 13000kr här så det blir ju ungefär halva priset smile
kanske beställer något halvbilligt för att vara helt säker på hemsidan,  annars om jag hittar fler som beställt och är nöjda kanske jag beställer allt direkt,  vill ju inte bli blåst direkt

Audi a4 billjudsprojekt
Sponsorer sökes!

16 197 Inlägg
1 augusti 2011
heedlund93 skrev:
Tokken skrev:
heedlund93 skrev:

värt det.

men det blir mer än bara stereon typ några steg och högtalare runtom, så det blir för ca 6000kr vilket skulle kosta ca 13000kr här så det blir ju ungefär halva priset smile
kanske beställer något halvbilligt för att vara helt säker på hemsidan,  annars om jag hittar fler som beställt och är nöjda kanske jag beställer allt direkt,  vill ju inte bli blåst direkt

fast garanti å support på prylarna e bara att glömma.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2011
Det är ingen fara att beställa från dom, jag och flera kompisar har gjort det ett antal gånger. Men det är inte värt det, det är isåfall om du ska ha udda saker som är svåra att få tag på här hemma. Vist du tjänar pengar men som Örjan nyss skrev, support och smidig garanti?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Ubåtsingenjör
7 338 Inlägg
1 augusti 2011
M_icke_ skrev:
heedlund93 skrev:
ChriZtoffer skrev:

ca 1600 +- smile

är 6051 efter gångaren till 6047 ??

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2011
6051 är en 6047 fast med blank ram istället för matt. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 466 Inlägg
1 augusti 2011
Ja 6051 är "eftergångaren" till 6047. Den har exakt samma funtioner och ser likadan ut förutom att fronten är blank ist för matt som på 6047 och sen har den fått ett nytt namn.. tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Ubåtsingenjör
7 338 Inlägg
1 augusti 2011
okej smile då vet man de

19 Inlägg
1 augusti 2011
Det är första gången jag bygger en baslåda och jag har nu en fundering ang om hur lång basportsröret skall vara i baslådan?

Bas: MDS 1214
Låda: ca 77 liter
Steg: MDS Torque T5
Basport: 6" Aeroport

Meldem
4 137 Inlägg
1 augusti 2011
Köpte ny stereo, bas, steg och 4 nya högtalare häromdagen. Och monterade dom 2 sista högtalarna för nån dag sen. Och ända tills idag så har det låtit bra. Hörde idag att det knastrar/knäpper i 2 av högtalarna fram. Googlade lite och har kollat runt här, men hittade inte alls mycket. Men iaf så stod det att det kunde vara att strömkabeln och lågnivåkablarna som låg nära varanda, så sprang ut direkt och kollade. Flyttade isär dom så mycket det gick, men det knastrade fortfarande.
Så, vad kan detta elände bero på? Förstörda?

139 Inlägg
2 augusti 2011
TouchOfRed skrev:
Köpte ny stereo, bas, steg och 4 nya högtalare häromdagen. Och monterade dom 2 sista högtalarna för nån dag sen. Och ända tills idag så har det låtit bra. Hörde idag att det knastrar/knäpper i 2 av högtalarna fram. Googlade lite och har kollat runt här, men hittade inte alls mycket. Men iaf så stod det att det kunde vara att strömkabeln och lågnivåkablarna som låg nära varanda, så sprang ut direkt och kollade. Flyttade isär dom så mycket det gick, men det knastrade fortfarande.
Så, vad kan detta elände bero på? Förstörda?

hur långt ifrån varann ligger de? Jag brukar alltid dra ström på en sida av bilen och lågnivå på den andra..

Sök