2776
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

7 Inlägg
1 september 2011
de e 10 tum

2 035 Inlägg
1 september 2011
Drönirettab skrev:
Jag skulle för skojs skull kolla på vilken låda som kunde vara lämplig. När jag skrev in parametrarna i mitt program så blev konarean som till en 10" bas, då googlade jag och hittade en manual till basen. smile

okej, trodde du kunde se det i parametrarna.

Biljudsveteran sen 1984!

21 761 Inlägg
1 september 2011
Nja, på sätt och vis var det ju parametrarna som "skvallrade" eftersom konarean inte stämde för en 12" bas. smile

W2502 är iaf på 120 WRMS och Zachry K1200D kommer lätt att driva basarna fullt ut med tanke på att de inte har så märkvardigt stort Xmax sett till dagens basar.

230 Inlägg
1 september 2011
M_icke_ skrev:
jockmokk skrev:
M_icke_ skrev:

Då ska du nog ta de fruktansvärt lugnt med volymen eftersom du antagligen snedbelastar steget ganska bra.. Sen vet man aldrig om du har någon kortslutning någon stans om du har eldat grejjerna. Jag brukar rekommendera att man ALDRIG spelar med ett steg som man har trasiga högtalare/filter på....

Det låter så pass illa nu så man vill inte spela högt ändå

Får Kanske byta plats på grejerna då. Ha en en diskant och ett mellanregister till det delningsfiltret som funkar, och sedan koppla ur dom andra så inte steget tar någon skada

Steget blir fortfarande snedbelastat så länge du inte bryggar de. Sen sa du ju själv att de va delningsfiltret som brann, då hjälper de nog inte o koppla om.

Jo men jag har ju ett delningsfilter som är helt. Så tänkte att jag kopplar in en diskant och ett mellanregister till det och kör på en kanal, och sen kopplar ur allt annat. Då borde väl det inte vara någon risk för snedbelastning?

16 197 Inlägg
1 september 2011
jockmokk skrev:
M_icke_ skrev:
jockmokk skrev:

Det låter så pass illa nu så man vill inte spela högt ändå

Får Kanske byta plats på grejerna då. Ha en en diskant och ett mellanregister till det delningsfiltret som funkar, och sedan koppla ur dom andra så inte steget tar någon skada

Steget blir fortfarande snedbelastat så länge du inte bryggar de. Sen sa du ju själv att de va delningsfiltret som brann, då hjälper de nog inte o koppla om.

Jo men jag har ju ett delningsfilter som är helt. Så tänkte att jag kopplar in en diskant och ett mellanregister till det och kör på en kanal, och sen kopplar ur allt annat. Då borde väl det inte vara någon risk för snedbelastning?

du kommer ju bara kunna köra EN kanal på steget då.. INGE bra alls.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

230 Inlägg
1 september 2011
Hmm okej, men vad spelar det för roll att man bara kör en kanal?
Jag har ju ett 4-kanaligt steg och har bara kört 2 kanaler hela tiden, Kan det ha varit en del av orsaken till att ena mitt mellanregister bränts upp och att ett av delningsfiltrerna brann?

179 Inlägg
1 september 2011
Tackar för svaret smile

16 197 Inlägg
1 september 2011
jockmokk skrev:
Jag har ju ett 4-kanaligt steg och har bara kört 2 kanaler hela tiden, Kan det ha varit en del av orsaken till att ena mitt mellanregister bränts upp och att ett av delningsfiltrerna brann?

att de brunnit upp beror nog mer på SBS.

230 Inlägg
1 september 2011
evilaudio skrev:
jockmokk skrev:

Haha okej big_smile

Tänkte om det kunde hjälpt till lite men får väl ta på mig detta själv då tongue

16 197 Inlägg
1 september 2011
jockmokk skrev:
evilaudio skrev:
jockmokk skrev:

Haha okej big_smile

Tänkte om det kunde hjälpt till lite men får väl ta på mig detta själv då tongue

exakt va har du för saker å hur e de inställt?

Ahaaa...
132 Inlägg
1 september 2011
Tjenare smile
Hittade ett gammalt steg hemma...
Ett Audison VR 203, undrar om någon vet något om den?
Kanske inte är jättebra men skulle vart kul och veta om det va något att ha "på sin tid"?

Jaha du menar nu?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 september 2011
gustafzon skrev:
Tjenare smile
Ett Audison VR 203, undrar om någon vet något som den?
Kanske inte är jättebra men skulle vart kul och veta om det va något att ha "på sin tid"?

http://lmgtfy.com/?q=Audison+VR+203

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
2 september 2011
gustafzon skrev:
Tjenare smile

har du prövat google?

http://fishman.com.pl/index_files/Proje … anuale.pdf
Attans, Lonefox hann före.
Senast redigerat av Streethawk (2 september 2011)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 september 2011
Streethawk skrev:
gustafzon skrev:
Tjenare smile

har du prövat google?

http://fishman.com.pl/index_files/Proje … anuale.pdf
Attans, Lonefox hann före.

wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

230 Inlägg
2 september 2011
evilaudio skrev:
jockmokk skrev:
evilaudio skrev:

Haha okej big_smile

Hertz He4 steg
Hertz ESK165 kit

Och en någon alpine stereo, kommer inte ihåg exakta modelen, kosta dock runt 1000-1500, USB och Aux har den.

Kopplat varje filter till varsin kanal. Maxat boost (lr va den nu heter) på steget, ställde in runt 60-70 hz på steget.

På Stereon ställde jag så jag hade 63 hz, lite bassboost, sen är det några andra inställningar också som jag inte kommer ihåg nu på rak arm. Men jag hade ställt in så det skulle låta så mycket som möjligt och nu i efterhand så var det inte så bra gjort tongue

124 Inlägg
2 september 2011
jockmokk skrev:
evilaudio skrev:
jockmokk skrev:

Haha okej big_smile

Hertz He4 steg
Hertz ESK165 kit

Och en någon alpine stereo, kommer inte ihåg exakta modelen, kosta dock runt 1000-1500, USB och Aux har den.

Kopplat varje filter till varsin kanal. Maxat boost (lr va den nu heter) på steget, ställde in runt 60-70 hz på steget.

På Stereon ställde jag så jag hade 63 hz, lite bassboost, sen är det några andra inställningar också som jag inte kommer ihåg nu på rak arm. Men jag hade ställt in så det skulle låta så mycket som möjligt och nu i efterhand så var det inte så bra gjort tongue

Alltid bra att ställa allt på max.. roll

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
2 september 2011
jockmokk skrev:
evilaudio skrev:
jockmokk skrev:

Haha okej big_smile

Hertz He4 steg
Hertz ESK165 kit

Bassboost på bassboost.. lär ju låta fruktansvärt hmm

2 035 Inlägg
2 september 2011
Nitromast skrev:
jockmokk skrev:
evilaudio skrev:

Hertz He4 steg
Hertz ESK165 kit

Bassboost på bassboost.. lär ju låta fruktansvärt hmm

Ja eftersom vi alla vet att det ska stå på 0 eller så lite som det bara går, om man inte vet vad man gör och killen har max på steget plus lite till på stereon så är det inte konstigt att högtalare går sönder.

Biljudsveteran sen 1984!

376 Inlägg
2 september 2011
gustafzon skrev:
Tjenare smile
Ett Audison VR 203, undrar om någon vet något om den?

Det är ett väldigt bra steg!
Jag har själv VR209, och jag tror att det kostade ca 7500kr för 10-12 år sen..(nästan lika mycket som ett genesis fivechannel kostade då, och precis som genesis så fick man med ett papper på uppmätt effekt)
Ditt är visserligen bara på 40W, men ljudmässigt tror jag det hänger med de flesta stegen än i dag.
Senast redigerat av Simon76 (2 september 2011)

DLS
1 147 Inlägg
2 september 2011
Fan vad folk är dumma här i vissa avseenden.

"Har jag skidlucka i min bil????"

*IRONI*

Sök