Liten uppdatering Gjorde en version 1 av gångjärn till huven förra helgen, modifierade från vectra A men det visade sig inte funka. Tur det finns lite skrot på gården, tog gångjärnen från en tigra och efter lite masserande satt dom där, ska slipa bort lite material på dom bara så det går fritt mot plasten vid rutan.
Fasen vad fränt det vore med postreklam Du skulle passa på att söka små nummerplåtar nu då det blir ett nybygge , det skulle nog bli snyggt med mindre urtag för små plåtar. Vad kommer du att ta upp för luftintag och annat i fronten?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Jo visst är den grym, dock så är rallycrossbilen från början en äkta postbil, posten fick nå tuppjuck och skrotade en massa oplar typ -03 eller -04
Att posten skulle få tuppjuck är la inget nytt.. Dom är ju helt jävla galna!
Vilket osökt får mig att tänka på att du också är helt jävla galen, i like it!
Säg int om he, skickar man ett gäng nyservade postbilar som bara är 6-7år gamla på skroten är det ju fel någon stans
Man bör nog inte vara riktigt klok om man ger sig på nåt sånt här själv
eastmotorsport skrev:
Fasen vad fränt det vore med postreklam Du skulle passa på att söka små nummerplåtar nu då det blir ett nybygge , det skulle nog bli snyggt med mindre urtag för små plåtar. Vad kommer du att ta upp för luftintag och annat i fronten?
Tanken har slagit mig, kanske inte så kul i längden men den som lever får se. Små plåtar kommer jag definitivt försöka få, i fronten blir det nog inte så stort luftintag, däremot blir det ganska mycket hål i bakluckan där varmluft ska ut från kylaren precis där reg-plåten sitter original.
Inne på version 2.2 med huvgångjärnen, det jag byggde igår visade sig inte fungera riktigt som tänkt men efter ett ordentligt snack med gångjärnen så finns det nu frigång för plasten under rutan.
Fick flytta ut dom 30mm mot skärmarna och flytta fram själva leden 5mm.
Återstår att snygga till dom, lätta lite och svetsa på plats.
Blev alldeles för less på huven ikväll för att göra det nu