2992
Sök

Opel corsa GSI 4x4 turbo

っ◕‿◕)っ
102 Inlägg
15 november 2010
#481
Snyggt big_smile

I reject your reality and substitute my own!

1 291 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#483
Har knåpa lite plåt i helgen (och givetvis lite spackelslip också..)
Thomas på cp-service ordnade lite rabatt på ett grenrör, då vart det inte lönsamt att bygga själv.
Lite tight här och där men passade riktigt bra, gjorde en delad frontplåt så det blir lätt att skruva sen.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0299_118244645.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0301_118244508.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0303_118244945.jpg

En nytt stativ och flytt av växelspaken stod på den inofficiella att-göra-listan så även det är ordnat, stabilt och demonterbart. 

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0297_118244863.jpg


Bilplåtslagare
49 Inlägg
24 november 2010
#484
Ser riktigt bra ut!! Mycket intressant bygge du gör, har vart in och kikat på denna tråd många gånger ser fram emot slutresultatet!! big_smile

1 291 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#485
Crissse skrev:
Ser riktigt bra ut!! Mycket intressant bygge du gör, har vart in och kikat på denna tråd många gånger ser fram emot slutresultatet!! big_smile

Det är kul att höra smile


1 291 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
#486
Lite mera jobb gjort.
Tanklocket infällt, nytt stolsfäste på höger sida förutom de vanliga typ.
Fått hem en ny k24 till en s60r.
Även ett paket från KL med lite bra å ha.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/dsc_0079_118973888.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/dsc_0097_118973954.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/dsc_0098_118974136.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0311_119355347.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0305_119355383.jpg


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
29 november 2010
#487
Ser bra ut.. tanklocket vart grymt nice smile  Men vart ska du få plats med den icn? tongue


1 291 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
#488
Mog1 skrev:
Ser bra ut.. tanklocket vart grymt nice smile  Men vart ska du få plats med den icn? tongue

Där fram såklart wink har jag måttat rätt borde den gå från kompressordelen på turbon till vänster ramben, den kommer alltså inte sitta mitt i fronten utan lite åt vänster.


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
29 november 2010
#489
MattiasH skrev:
Mog1 skrev:
Ser bra ut.. tanklocket vart grymt nice smile  Men vart ska du få plats med den icn? tongue

Där fram såklart wink har jag måttat rätt borde den gå från kompressordelen på turbon till vänster ramben, den kommer alltså inte sitta mitt i fronten utan lite åt vänster.

Aha, smart! blir inte speciellt långa tryckrör du ju smile  men har en känsla av att det blir ganska tight iaf ?


1 291 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#490
Mog1 skrev:
MattiasH skrev:
Mog1 skrev:
Ser bra ut.. tanklocket vart grymt nice smile  Men vart ska du få plats med den icn? tongue

Där fram såklart wink har jag måttat rätt borde den gå från kompressordelen på turbon till vänster ramben, den kommer alltså inte sitta mitt i fronten utan lite åt vänster.

Aha, smart! blir inte speciellt långa tryckrör du ju smile  men har en känsla av att det blir ganska tight iaf ?

Ne de bli korta och fina rör, däreom är väl inte IC med bakåtanslutningar det bästa men man får prioritera.
Givetvis blir det trångt trots att vattenkylaren inte längre är där, en rymligare stötfångare hade ju underlättat en del.


Stolt EVO ägare
584 Inlägg
30 november 2010
#491
Sweet.. kör hårt big_smile De ser jävligt bra ut^^

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

1 291 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#492
så fort tillfälle ges är de full fart wink


1 291 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
#493
Har försökt klämma in alla komponenter på sina platser i motorrummet så man kan bygga klart fästen mm, fattas faktiskt inte så mycket nu innan motorn åker ut "för gott".
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0051_121332474.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0048_121331722.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0064_121331212.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0060_121332822.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0010_122589943.jpg

Oljekylarens placering
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0012_122589772.jpg

Gasen funkar nu också, 19kr på biltema :thumbright:
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0014_122591562.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0018_122591704.jpg

Letade fram ett gammalt servopumpfäste från rallycrossbilen och gav mig på, efter många timmar satt pumpen där så den ryms och förhoppningsvis fungerar.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0020_122592060.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0065_124295714.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0066_124295761.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0069_124295805.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0080_124295850.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0081_124295899.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0086_124295965.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0090_124296042.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/img_0089_124296186.jpg

Mera karossjobb.
Gjort alla skarvar i fronten så dom ser vettiga ut, nu kan man slipa dom delarna klart löst.
Jörgen (lackcenter) som ska lacka bilen kommer ta karossen först sen alla lösa delar löpande eftersom, det blir bäst för båda.

har haft en del planer angående vingen bak men det får läggas på is tills vidare, jag satsar dom pengarna på nåt vettigare och borrade hål för originalvingen ist.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0107_125092188.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0108_125092240.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0110_125092811.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0111_125093101.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0132_125092431.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0142_125092064.jpg

lättad baklucka big_smile
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0150_125310221.jpg

Nu hänger fronten i 4st dzus lås, smidigt smidigt big_smile
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0145_125511101.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0152_125511179.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0156_125511321.jpg

Lite hållare för bromsslangar
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0163_125511442.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0160_125511558.jpg

Morbror Mange the man har varit och tiggat det sista på buren, även en del av avgassystemet sen tog gasen som jag lånat slut, det är då bara lösa delar som är ogjorda nu iaf.
Han kom även med lite "bussningar" och hylsor till bakvagnen, så även den är iordninggjord och klar.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0171_126093647.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0169_126093601.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0173_126093718.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0178_126093799.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0185_126093483.jpg

Sliphjälp!?!
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0182_126094230.jpg

Har konkat iväg bilrackarn till alu-kungen  i grannbyn för tillverkning av vattenrör och diverse plåtar och lådor tidigare ikväll och under morgondan. Lars fixa även lånesläpe, toppenkille! tur man har liten bil :hihi:

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0188_126242544.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0191_126242824.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0194_126242585.jpg


Stolt EVO ägare
584 Inlägg
8 januari 2011
#494
big_smile Sweet

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

339 Inlägg
9 januari 2011
#496
fan va grymt ! bra jobbat


1 291 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
#498
M_Broberg skrev:
Fett nice

jag vet inte vad som är bäst.. följa tråden på Rejsa o se allt direkt eller förlja den här o se 20000 bilder samtidigt

Ska väl inte behöva bli så där mycket bilder, bara jag som måste hålla reda på vars jag borde skriva lite bättre roll

Lite från dagen då:

Varit i kusmark och fått hjälp att bocka alla plåtar och vattenrör till bilen och det gick hur bra som helst, men det gick tuungt hem i nysnön med survectran. Sista biten hem blev det tom traktorassistans för att ta sig framåt.. illa.

Vattenrör från motorn, ska bara dit en luftnippel men formen är då rätt.
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0201_126477352.jpg

Fästen till hasplåten
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0206_126477419.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0207_126477468.jpg

Stabilt!
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0204_126477517.jpg

Alla bockade plåtar ska finliras med och provmonteras under veckan.
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0216_126477711.jpg

Motorn hann jg plocka ur också, ska få sig en redig dusch med hetvattentvätten
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_0215_126477144.jpg


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
10 januari 2011
#499
Denna bil kommer bli så sjukt brutal när den kommer ut på vägarna! smile synd bara att du valde opel motor! hade vart råare med en audi s2 motor med drivlina enligt mitt tycke smile

Keep up the good work!


100 Inlägg
10 januari 2011
#500
Denna bil kommer bli så sjukt brutal när den kommer ut på vägarna! smile synd bara att du valde opel motor! hade vart råare med en audi s2 motor med drivlina enligt mitt tycke smile

Keep up the good work!

Hade nog inte passat så bra i denna i princip sinnessjukt korta bil... Det är väl det som är sämst med audi att dom har allting så långt fram som det går pga att dom håller fast vid sin quattro...



Sök