Är det en 340 och dessutom trimmad. Då behöver du inte göra nått mer garanterat.
Se till att gå igenom motorn serva och kanske byta vattepump iförsta hand.
Koncentrera dig på att fixa eventuella skavanker och komplettera om div saknas, bara det kan vara kostsamt och tidsödande men kul.
Kolla även upp växellådan så den verkligen pallar för motoreffekten.
Om du mot förmodan tycker den är "slö" så det absolut billigaste sättet att få den snabb är att byta utväxling i bakaxeln, kanske montera diff (lamelldiff eller nån sorts detroitlockerdiff.)
Du är 16 nu, om du jobbar flitigt på den så kan du ha en riktigt fin bil när du fyller 18.
Det finns ett moparforum, kan inte addressen dit, där borde du få mycket hjälp och lätt att ev få tag i både beg och nya delar.
/Lycka till mvh Tommy.
Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.