2885
Sök

var kan man köpa delar till en dodge dart 69 HARD TOP?

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Hej.
var hört av mossan att min fassa sa att han skulle ge dodgen som står i garaget till mig när jag är 18 år och har körkort (mina föräldrar är skilda). har även snackat lite med fassan om vad som är fel på den.

då sa han att det var nått elfel, problem med spjällen i förgasaren, nån kåpa till vatten pumpen (det märkte jag dessutom första gången jag startade den, den kylde inte alls och ja där var vatten i kylaren och fläktarna var igång) och att avgasrören var upp rostade på den.

i den sitter det en trimmad V8 motor som levererar 300 HK original, han har inte mätt den trimmad än.

sen är där ju alltid lite som antingen har börjat bli lite rostigt och vissa saker i själva hytten har blivit skadat på ett eller annat sätt. så som innertak, armstöd vid baksätet, sätena e ju inte i finaste laget heller, sitter inte heller någon original lucka till handsfacket (vilket är lite störigt). är söker mycket mer som jag inte kan komma på just nu.

så min fråga är nu: är det någon som vet var man kan köpa delar till dodgen? jag vet att jag kanske får kolla lite på blocket eller liknande för begagnade saker men vill hels ha det så nytt som möjligt.

tack på förhand big_smile

eddit 1: kan man sätta på en turbo på dodgen?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 december 2008
Lycka till att hitta nya delar till den... hmm
Blocket är väl ganska tunnsått. Bäst odds får du på ebay, men det tillkommer ju frakt.
Sen har du ju www.usabil.nu också. Kan finnas där med.

En polare har en Dart GT '67a och delar specifikt till just Dart 67-68-69 är svåra. Plymouth A body (Valiant) har många delar gemensamt. Även nyare Dart fram till 1974-75 har samma kaross.
Så leta med ett brett register så ska du nog kunna hitta nåt. smile Lycka till.

MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 december 2008
dennisberg92 skrev:
kan man sätta på en turbo på dodgen?

Well,,, det kan du säkert, men det räknas nog som lite äckligt av de flesta...  Skall du få seriösa svar så är det nog lämpligt att inte föereslå sexuellt umgänge med bildelarna i fråga.
Senast redigerat av torpis (20 december 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
torpis skrev:
dennisberg92 skrev:

Well,,, det kan du säkert, men det räknas nog som lite äckligt av de flesta...  Skall du få seriösa svar så är det nog lämpligt att inte föereslå sexuellt umgänge med bildelarna i fråga.

haha det var ju inte det jag menade. jag menade om man kunde montera en turbo på den?

Entreprenör
1 784 Inlägg
20 december 2008
dennisberg92 skrev:
torpis skrev:
dennisberg92 skrev:

haha det var ju inte det jag menade. jag menade om man kunde montera en turbo på den?

Va har du för maskin då..340..eller 440..?

566 Inlägg
20 december 2008
dennisberg92 skrev:
torpis skrev:
dennisberg92 skrev:

Jag hade varit mer än nöjd om min första bil hade 300hk..i stället för typ 82 som det var i min 142.

ElectroRaggare
885 Inlägg
20 december 2008
Klart du Kan montera en turbo, men det är mer jobb än nytta på en förstabil.
Du klarar dig med de 300+ hästarna ett bra tag innan du kan kanske ens tänka taken på att turbokonventera din gamla häck wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
dennisberg92 skrev:
torpis skrev:

vet faktiskt inte gammal motor med förgasare i allafall

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
NxV skrev:
Klart du Kan montera en turbo, men det är mer jobb än nytta på en förstabil.
Du klarar dig med de 300+ hästarna ett bra tag innan du kan kanske ens tänka taken på att turbokonventera din gamla häck wink

jo klart men jag ville bara veta om det går och hur man gör isåfall

302 Inlägg
20 december 2008
självklart kan du sätta turbo, men de är mycket jobb som satan. och du får nog stryk av första raggare du träffar.
sätt på en kompressor istället.. minst lika mycket jobb men 1000 gånger häftigare.. och antagligen bättre.
vad har du för motor?
vad har du för låda?
axel?
byt utväxling i bakaxeln istället för att trimma till å börja med, det ger mer för pengarna.

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Bohlin skrev:
självklart kan du sätta turbo, men de är mycket jobb som satan. och du får nog stryk av första raggare du träffar.
sätt på en kompressor istället.. minst lika mycket jobb men 1000 gånger häftigare.. och antagligen bättre.
vad har du för motor?
vad har du för låda?
axel?
byt utväxling i bakaxeln istället för att trimma till å börja med, det ger mer för pengarna.

motorn är redan trimmad och leverarar 300+ hästar.

tror inte att jag skulle få stryk av en eftersom att jag själv är en raggare.

vet inte vilken motor det är men en V8 iallafall

lådan vet jag inte i heller men det är en automat låda i allafall

axel vet jag inte i heller men tror inte det är original.

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Bohlin skrev:
vad har du för motor?
vad har du för låda?
axel?

motorn är redan trimmad och leverarar 300+ hästar.

tror inte att jag skulle få stryk av en eftersom att jag själv är en raggare.

vet inte vilken motor det är men en V8 iallafall

lådan vet jag inte i heller men det är en automat låda i allafall

axel vet jag inte i heller men tror inte det är original.

302 Inlägg
20 december 2008
du kanske ska ta reda på lite mer om vad för grejer som sitter i innan du börjar yra om turbo.

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Bohlin skrev:
du kanske ska ta reda på lite mer om vad för grejer som sitter i innan du börjar yra om turbo.

jag har aldrig meckat med en bil innan och jag är bara 16 år så jag har ingen aning om var som sitter i den förutom att det är en trimmad V8 i den. och dessutom så var det bara en tanke. min egentliga fråga var om det var någon som visste var man kunde köpa delar till bilen.

35 Inlägg
20 december 2008
ja har en del grejer liggandes sen ja sålde min dart 67 handsfack finns iallafall

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
chevapower skrev:
ja har en del grejer liggandes sen ja sålde min dart 67 handsfack finns iallafall

ok vad har du för delar och vad ska du ha för dem med frackt?

35 Inlägg
20 december 2008
dennisberg92 skrev:
chevapower skrev:

ok vad har du för delar och vad ska du ha för dem med frackt?

ja va har jag bra fråga

huv
stötfångare fram
framruta
hf dörr men till en 4dr
soffa fram men antar du har stolar i din
framvagn
rattstång
nya bromsar bak
e va ja kommer på nu iallafall

luckan e väll värd en hundring + frakt

35 Inlägg
20 december 2008
hittade en gammal annons ja hade på ett lokalt forum vad jag har

framvagn med trumbromsar 1500kr
styr växel 500kr
motorhuv 1000kr
övre bärarmar 500kr/st
rattstång 400kr
höger framdörr i bra skick (4dr) 1500kr
framruta 800kr
hastighets mätare 4677mil 1000kr sålt
grill med ljus sarger 900kr sålt
instrumentbräda 300kr
nya bromsbackar bak har 2st olika tjocklekar 200kr/paketen

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 december 2008
dennisberg92 skrev:
mrbuggy skrev:
dennisberg92 skrev:

vet faktiskt inte gammal motor med förgasare i allafall

Sitter garanterat en 318 i den...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
21 december 2008
kolla på rockauto.com där köper jag nästan alla delar som jag behöver till capricen. och dom är inte så dyra heller

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

Sök