Hej.
var hört av mossan att min fassa sa att han skulle ge dodgen som står i garaget till mig när jag är 18 år och har körkort (mina föräldrar är skilda). har även snackat lite med fassan om vad som är fel på den.
då sa han att det var nått elfel, problem med spjällen i förgasaren, nån kåpa till vatten pumpen (det märkte jag dessutom första gången jag startade den, den kylde inte alls och ja där var vatten i kylaren och fläktarna var igång) och att avgasrören var upp rostade på den.
i den sitter det en trimmad V8 motor som levererar 300 HK original, han har inte mätt den trimmad än.
sen är där ju alltid lite som antingen har börjat bli lite rostigt och vissa saker i själva hytten har blivit skadat på ett eller annat sätt. så som innertak, armstöd vid baksätet, sätena e ju inte i finaste laget heller, sitter inte heller någon original lucka till handsfacket (vilket är lite störigt). är söker mycket mer som jag inte kan komma på just nu.
så min fråga är nu: är det någon som vet var man kan köpa delar till dodgen? jag vet att jag kanske får kolla lite på blocket eller liknande för begagnade saker men vill hels ha det så nytt som möjligt.
tack på förhand
eddit 1: kan man sätta på en turbo på dodgen?