Tänkte det kunde vara roligt med en tråd med vilka telefoner folk har haft genom tiderna! Jag har provat på det mesta, och dom flesta märkena nu känns det som.
Posta helst med bilder!! (inte för stora..) så kan man se utvecklingen!
------------------------------------------------------------------------------------------
Året var 1997 och jag köpte min första mobiltelefon! Haft samma telefonnummer sedan dag ett.
Ericsson GF 768768:an dog efter nåt år, genom ett bad. Den tyckte in om vatten. Byttes ut mot en klumpig sak.
Ericsson A1018sEfter nåt år började knappar och likande glappa på tegelstenen och jag hade en
Nokia 3210i några veckor.
Denna byttes dock ganska raskt ut mot en
Nokia 3310Denna höll i flera månader! Är dock fortfarande en av dom snabbaste telefonerna jag har haft vad gäller menyer, sms och liknande!
Efter det föll valet på en Ericsson, igen. Numera hette det Sony Ericsson, och den värdelösa joysticken var uppfunnen!
Sony Ericsson T300Joysticken pajade dock på några månader och jag skaffade 2003 en
Siemens SL55när denna hade gjort sitt blev det Sony Ericsson igen. Trots att jag hade lovat mej själv att aldrig ha en sån skittelefon igen, med sin joystick som aldrig fungerade!
Sony Ericsson T610Och mkt riktigt så pajade joysticken på nolltid på denna lur..
Och den byttes ut mot en finne!
Nokia N95En fantastisk lur på många sätt, fast med alldeles för dålig kvalitet. Första luren jag hade med GPS och WLAN. Gav mersmak! Dock ingen blixt till kameran.
Efter massa krångel var jag trött på telefoner och köpte en,, ja IGEN, förbannad Sony Ericsson
Sony Ericsson K810
Denna luren hade jag i över ett år, och redan efter 3 månader så hade joysticken slutat fungera.
Och nu i slutet på sommaren bytte jag till min nuvarande lur
HTC Diamond TouchOch denna har jag än idag, ej perfekt i mjukvaran alltid, men i stort sätt mkt nöjd eftersom den har "allt".
Vad är eran historia?
Tips: Bilder på alla mobiler finns på http://www.gsmarena.com/