beror mesta dels på hur okunnig den som sköter bilen / hur hårt den går /dåliga förare som gör att bilarna dör tidigare än de skulle behövas igentligen..
240/740is dör ju mest av att de blir krockade / rostar bort
940in rostar ju inte lika mkt så att de dör e ju om de skötsdåligt lr virds runt en stolpe lr liknade fast de här gäller nog förövrigt alla bilar/märken de som sköts går lungt och är välvårdade sen nyast lever längst förstör nog alla
Säger bara en sak bränsleförbrukningen, det är inte roligt att tanka en 740, jag har svårt att tro att det är mycket roligare att tanka en 940. Men alla bilar rostar jag tycker 740 har klarat sig väldigt bra ifrån rosten om man jämför med andra bilar ur samma tids epok, iallafall de 740's som har blivit galvaniserade.
Mvh Markus
Jösses, snälla du alla sitter inte med full gas hela tiden, 740 dricker knappast mycket mer än andra bilar i samma klass! Min GL dricker en 0,7 blandad körning om man kör lite vettigt, var snäll så är den snäll tillbaka
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89: Jag håller med dej. Min är också snål. Jag kan få min vid 0.85 vid bl.körning och runt 0.7 om jag kör långt. Men 0,7 blandad...är du säker? 740 drar inte 0.7 vid bl.körning orginal Har du gjort något med bilen så den drar lite?
Senast redigerat av Volvo740-88 (23 december 2008)
Robban_89: Jag håller med dej. Min är också snål. Jag kan få min vid 0.85 vid bl.körning och runt 0.7 om jag kör långt. Men 0,7 blandad...är du säker? 740 drar inte 0.7 vid bl.körning orginal Har du gjort något med bilen så den drar lite?
Ecodriving
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
beror mesta dels på hur okunnig den som sköter bilen / hur hårt den går /dåliga förare som gör att bilarna dör tidigare än de skulle behövas igentligen..
240/740is dör ju mest av att de blir krockade / rostar bort
940in rostar ju inte lika mkt så att de dör e ju om de skötsdåligt lr virds runt en stolpe lr liknade fast de här gäller nog förövrigt alla bilar/märken de som sköts går lungt och är välvårdade sen nyast lever längst förstör nog alla
Exakt! Här kan jag ju visa några klipp på 240 som är HELT onödiga!! Förstår inte var lyckan är i att varva sönder en 240...http://www.youtube.com/watch?v=EhBEC-K-l9Y&feature=PlayList&p=C4AB657FD9782676&playnext=1&index=17 http://www.youtube.com/watch?v=bVP_oXFv7oc
Jag har inte haft en enda volvo som inte har rasat eller jävlats... evighetsmaskiner? pyttsan...
Bara dom 2 850ina jag haft som inte krånglat för mej ( hade dom inte så länge ens ).
De andra 240 & 740 jag haft har det alltid vart kludd med men de var ju i skick därefter redan vid köpet så .....
det finns många bilar som går långt som F bara man sköter dom. Ta tex den där gubben som köpte sin saab 900 turbo ny å körde 100tusen mil. han fick en ny bil av Saab å hans bil står på museum.
Jag har inte haft en enda volvo som inte har rasat eller jävlats... evighetsmaskiner? pyttsan...
Bara dom 2 850ina jag haft som inte krånglat för mej ( hade dom inte så länge ens ).
De andra 240 & 740 jag haft har det alltid vart kludd med men de var ju i skick därefter redan vid köpet så .....
det finns många bilar som går långt som F bara man sköter dom. Ta tex den där gubben som köpte sin saab 900 turbo ny å körde 100tusen mil. han fick en ny bil av Saab å hans bil står på museum.
Den blå 744an jag har, har gått 90000mil och e automat aldrig bytt nått i drivlinan mer än slitage delar och den går än på 0,87L/M B230F
Bra och slitstarka motorer är det ju helt klart. Min 740 har gått runt 35000mil och min körstil är knappast den den snällaste men ändå behöver man knappt fylla på olja mellan bytena Men den har ju varit välskött tidigare. Förra ägaren hade bilen mellan 1989 och 2007
Den enda Volvon jag har haft var en Volvo 242 DL från 83. Lyckades köra den härifrån till Göteborg via Uddevalla på 0,80 liter milen. Motorn var helt orörd och hade knappt 17000 mil på sig. Snittfarten låg på ca 80. Lagligt m.a.o En B21A visserligen. Helt okej för en 4-växlad bil.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.