3335
Sök

OBS... varning för bluffare....sälj inget till denna mail!!!!!!jesie_makus07@yahoo.com

526 Inlägg
26 december 2008
Googla på alla mobilnummer mail mm som du får av folk som vill köpa din bil smile
Många skojare har massvis med kontantkort.
Ett tips när du googlar är att prova lite olika varianter på samma nummer.
Tex 0704125014, 070-4125014, 0704-125014 då brukar det duka upp många träffar smile
Senast redigerat av Turbo_Erik (26 december 2008)

Blyfot
829 Inlägg
26 december 2008
falloutboy skrev:
Fick liknande från Holland då jag sålde min rostiga Volvo 245a. Då kan man inte ens ta det seriöst. Jag menar, skicka en 245a från 1983 värd 3000kr från Luleå till Holland. smile

En polares farsa sålde en bil till en uppköpare som sålde vidare till olland verkar vara bra marknad.. han betalade dock kontant

"bara en mor kan älska en sån son"

150 Inlägg
27 december 2008
säljer man tex : mobil,mp3 eller någon mindre pryl så får man ca 10 sådana mail från olika personer och det står ungefär smma sak i alla mail.  när jag sålde vw bussen så ringde 2 st från holland, vet ej om dom var oseriösa men det blev då ingen affär med någon av dom.
farsan som har en toyota camry V6 fick ett brev hem där det stog att en kille var sugen att köpa bilen, far har ägt bilen sen -95 och aldrig vart ute till försäljning, killen måste ju ha lagt ner lite tid i sökandet efter just toyota camry, någon annan med toyota som fått ett sånt brev hem? bilen skulle tydligen till afrika enligt killen, han ringde upp ca 1 månad efter att vi fått brevet och sa att han var i norrland för att hämta bilar som skulle skeppas till afrika.

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

369 Inlägg
27 december 2008
SÄLJ ALDRIG OCH JAG MENAR AAAAALLLDRIIIG EN SAK UTAN ATT SE PENGARNA I HANDEN!!!!
Jag blev själv lurad när jag skulle köpa delar till saaben.. Skickade in flera tusen till "ett företag" så skulle dom skicka grejjerna.. Kom inget och jag polisanmälde detta.. Jag hade tur och polisen hittade honom, Rättegång ska ske i början av år 2009..

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

150 Inlägg
27 december 2008
_Robbzon_ skrev:
SÄLJ ALDRIG OCH JAG MENAR AAAAALLLDRIIIG EN SAK UTAN ATT SE PENGARNA I HANDEN!!!!
Jag blev själv lurad när jag skulle köpa delar till saaben.. Skickade in flera tusen till "ett företag" så skulle dom skicka grejjerna.. Kom inget och jag polisanmälde detta.. Jag hade tur och polisen hittade honom, Rättegång ska ske i början av år 2009..

du hade tur i oturen där. tongue jag vart blåst på ett ps3 på blocket för ett tag sen, killen hade köpt in 50 st ps3 från ett företag som gått i konkurs. (sa han) detta var just när ps3 hade kommit ut, mailade han och han hade några kvar som inte var bokade, sätte in pengar på hans konto och väntade på ps3'n och väntade och väntade, mailade  och fick inget svar, polisanmälde detta men inget har hänt än, samma sak med en mobil men det var inte lika blodigt, så är det i livet tongue någon som råkat ut för ps3 killen? skulle va kul att veta och se om det gått framåt för någon?

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

369 Inlägg
27 december 2008
KungKjell skrev:
_Robbzon_ skrev:

du hade tur i oturen där. tongue jag vart blåst på ett ps3 på blocket för ett tag sen, killen hade köpt in 50 st ps3 från ett företag som gått i konkurs. (sa han) detta var just när ps3 hade kommit ut, mailade han och han hade några kvar som inte var bokade, sätte in pengar på hans konto och väntade på ps3'n och väntade och väntade, mailade  och fick inget svar, polisanmälde detta men inget har hänt än, samma sak med en mobil men det var inte lika blodigt, så är det i livet tongue någon som råkat ut för ps3 killen? skulle va kul att veta och se om det gått framåt för någon?

Det är jätte vanligt att folk blir lurade på internet vid köp av alla möjliga saker..
Jag trodde aldrig det skulle bli något av denna polisanmälan men va lika bra att göra den, vilket gav resultat..  Han hade nog lurat flera för polisen som har hand om mitt ärende berättade i tele när dom hade tagit in honom på förhör för några dagar sen att polisen till & me hade haft span på honom..

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Sök