3517
Sök

OBS... varning för bluffare....sälj inget till denna mail!!!!!!jesie_makus07@yahoo.com

19 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Hej
Ser ut som vi har fått en bluffare på garaget...

Han har kontaktat mig flera gånger angånde att köpa min bil..
Vill betala förskott med check och att jag ska lämmna bilen till en transport firma som skulle ta den till frankrike.. om man söker på google på hans första mail så får man upp en sjukt massa träffar till höger och vänster..   

Detta mail skickades ut först....

Hi, I saw your CAR listed for sale at classified and i picked interest in it. Kindly let me know if it's still available for sale. If yes, kindly let know it's present working condition and your last asking price. I don't mind if you can send me the picture in your next mail. Hope to read from you soon in my private email box. E MAIL.....jesie_macus07@yahoo.com Regards. 

Sök själv på detta mail och kolla!!!!!! 

Hoppas ingen gått på denna bluff....
                                                                  Mvh Fredrik

19 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Hej  igen tänkte bifoga en sida man kan läsa mer om sådan bluffförsäljning               

http://www.cint.se/Sweden/asp20/auto_ar … mp;id=1447   

"Betalning med falsk check
När det gäller dyrare varor, tex konst, en häst eller bil, är varianten med den falska checken vanlig. Bedragarna utnyttjar det faktum att det tar banken flera dagar eller veckor att upptäcka att en inlämnad check är falsk eller stulen, samtidigt som banken lämnar ut pengarna direkt.

Bedrägeriet går till så att den falska köparen kontaktar säljaren - även här i regel alltid på engelska - och visar sig intresserad. Han vill betala med en check, som dock visar sig vara på för stort belopp. Det förklarar bedragaren på ett eller annat sätt, och ber säljaren att behålla köpesumman och skicka tillbaka överskottet. En variant, vanlig för bilar, är att överskottet ska gå till en transportfirma som ska frakta bilen. Transportfirman är dock falsk och skapad av bedragaren själv.

När banken väl upptäcker att checken är falsk blir det den oskyldiga säljaren som krävs på återbetalning. Att denne skickat iväg en del av summan spelar ingen roll."

Trötta j*vla idioter som håller på med sådant här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 december 2008
Jag har fått en liknande då var det en fransman som ville köpa min enhjuling, han ville att jag skulle skicka den till Frankrike.

Jag har mailen kvar om det kan vara intressant

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 december 2008
Hej! jesie har svarat på din annons via formuläret på www.garaget.org!

Du kan svara till jesie (jesie_macus07@yahoo.com) genom att svara på det här mailet.

Vänliga hälsningar,
GARAGET.org

jesie har skrivit:
-----------------------------------------------------------------------------
Hi,

I saw your BIKE  listed for sale at classified and i picked interest in it. Kindly let me know if it's still available for sale. If yes, kindly let know it's present working condition and your last asking price.

I don't mind if you can send me the picture in your next mail. Hope to read from you soon in my private email box.   E MAIL.....jesie_macus07@yahoo.com

Regards.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt svar:

I guess you are interested in my unicycle? Yes, its still for sale, but im afraid im not going to send it abroad. Idont know where you live, but you might be traveling to sweden soon?

Best regards/ Markus

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hans svar:

HELLO HOW ARE YOU AND YOUR FAMILY I WAS NOT AT HOME SINCE A WHILE I TRAVELLING TO GERMANY FOR THE TREATMENT  OF MY DAUTHER THAT WAS VERY SICK.THAT IS THE REASON YOU DID NOT HEAR FROM ME  IS ONE OF MY CHILDREN THAT I WANTED TO BUY THE BIKE WAS  VERY SICK AND I RUSH HER TO THE HOSPITAL FOR THE TREATMENT DOCTOR DID OPERATION FOR HER THAT IS THE REASON YOU DID NOT HEAR FROM ME AM HAPPY BECAUSE  SHE IS OK NOW GLORY BE TO GOD , i'm still interested in buying the BIKE  from you kindly get back to me with the last asking price and the recent pics.
Where are you located in SWEDEN ??.
I will be expecting your urgent reply soon.
I LIVE IN FRANCE NEAR PARIS.
MY NAME IN FULL AND MY ADDRESS..
B JESIE MACUS...
       ADDRESS,,
       xxxxxxxxxxxxxx
      xxxxxxxxxxxxxx
       FRANCE.......
   THANKS.......GET BACK TO ME AS SOON AS POSSIBLE OK....
     AND YOUR LAST PRICE IN EUROS OK...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Han nämnde sitt fulla namn och adress, tvivlar dock på att det är hans riktigt men jag ''censurerade'' det ändå.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

19 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
hej

Har fått precis samma mail det om hans dotter... ska fan anmäla detta men vet ej vart man kan göra detta..  Fredrik

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 december 2008
cupramannen skrev:
hej

Har fått precis samma mail det om hans dotter... ska fan anmäla detta men vet ej vart man kan göra detta..  Fredrik

Blanda inte in mig bara, jag orkar inte göra en rättssak av det hela.

Men lycka till om du tänker gå vidare!

Mvh Markus

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
25 december 2008
-Mackan- skrev:
Hej! jesie har svarat på din annons via formuläret på www.garaget.org!

Du kan svara till jesie (jesie_macus07@yahoo.com) genom att svara på det här mailet.

Vänliga hälsningar,
GARAGET.org

jesie har skrivit:
-----------------------------------------------------------------------------
Hi,

I saw your BIKE  listed for sale at classified and i picked interest in it. Kindly let me know if it's still available for sale. If yes, kindly let know it's present working condition and your last asking price.

I don't mind if you can send me the picture in your next mail. Hope to read from you soon in my private email box.   E MAIL.....jesie_macus07@yahoo.com

Regards.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt svar:

I guess you are interested in my unicycle? Yes, its still for sale, but im afraid im not going to send it abroad. Idont know where you live, but you might be traveling to sweden soon?

Best regards/ Markus

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hans svar:

HELLO HOW ARE YOU AND YOUR FAMILY I WAS NOT AT HOME SINCE A WHILE I TRAVELLING TO GERMANY FOR THE TREATMENT  OF MY DAUTHER THAT WAS VERY SICK.THAT IS THE REASON YOU DID NOT HEAR FROM ME  IS ONE OF MY CHILDREN THAT I WANTED TO BUY THE BIKE WAS  VERY SICK AND I RUSH HER TO THE HOSPITAL FOR THE TREATMENT DOCTOR DID OPERATION FOR HER THAT IS THE REASON YOU DID NOT HEAR FROM ME AM HAPPY BECAUSE  SHE IS OK NOW GLORY BE TO GOD , i'm still interested in buying the BIKE  from you kindly get back to me with the last asking price and the recent pics.
Where are you located in SWEDEN ??.
I will be expecting your urgent reply soon.
I LIVE IN FRANCE NEAR PARIS.
MY NAME IN FULL AND MY ADDRESS..
B JESIE MACUS...
       ADDRESS,,
       xxxxxxxxxxxxxx
      xxxxxxxxxxxxxx
       FRANCE.......
   THANKS.......GET BACK TO ME AS SOON AS POSSIBLE OK....
     AND YOUR LAST PRICE IN EUROS OK...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Han nämnde sitt fulla namn och adress, tvivlar dock på att det är hans riktigt men jag ''censurerade'' det ändå.

haha ska han ge en enhjuling till sin sjuka dotter som ligger på sjukan? hahaha

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 december 2008
Nichlas_H skrev:
haha ska han ge en enhjuling till sin sjuka dotter som ligger på sjukan? hahaha

Ja, han verkar inte ha alla hästar hemma tongue

1 010 Inlägg
25 december 2008
finns ett program som heter hustle nått eller som discoverychannel fint översatt till "syna bluffen" har jag för mig.

Där går dom igenom massa sätt man kan lura folk och just checken som ni förklara körde dom fast i en butik.

Gick in me ett häfte med endast en check kvar. spelade kostkännare hos nån som sålde gamla grejer.
minns inte exakt men typ nått sånt här (rätta mig om ja har fel):

Pockade en pissdyr grej och en halvdyr.
gick fram och skulle betala och skrev ut sista checken. men sen ångrade sig och tog bort den dyra.
å eftersom de va sista checken så fick han lämna in den å fick mellanskilnad i cash..gick därifrån..checken hade ingen täckning sjklart

vinst: mkt cash + en halvdyr grej..
Senast redigerat av JockeT (25 december 2008)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
26 december 2008
därför kör man alltid med kontoöverföring, då finns pengarna samt är dina smile

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 december 2008
Kan man inte ingonera detta?

Byggare Behm
562 Inlägg
26 december 2008
Mmm, se upp med Afrika-breven också..

Folk som agerar uppköpare i Sverige, skeppar bilarna till Afrika och säljer dom där.
Blev överöst med uppköpare när jag sålde min carina e, dock till ett maxpris av  "10k min kära vän,
du vet va, du inte komma få mer för bilen "
Vissa av dessa betalar med falsk check och dom får tydligen jkligt bra betalt för bilarna.
Jag sålde till en svensk som behövde billig pendlarbil.

Det jag menade med detta : Se upp med REGNR och Mobilnr i annnonser och här på Gorg,
har dom ditt nummer så har dom adressen..
Jag motverkade detta genom att ställa bilen på "fel " adress.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Administratör
11 941 Inlägg
26 december 2008
Alltså, det är ett vanligt spam. Automatiserat. Svara inte ens på sånt där. Det är bara att radera och glömma. Jag har redan spärrat den adressen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 723 Inlägg
26 december 2008
Fick liknande från Holland då jag sålde min rostiga Volvo 245a. Då kan man inte ens ta det seriöst. Jag menar, skicka en 245a från 1983 värd 3000kr från Luleå till Holland. smile

Körv
3 535 Inlägg
26 december 2008
Sånt där har ju cirkulerat på internet sen internet föddes typ.. Och folk blir fortfarande förvånade..

Truckdriving Man

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
26 december 2008
de finns skojare överallt , dom är inte kloka i huvudet

Nissan Silvia

139 Inlägg
26 december 2008
han får gärna skicka checkar till mig, men jag skickar ingen bil föränn pengarna är säkrade på bankkonton, det är ju en självklarhet

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 december 2008
fick massor med såna där mail när jag hade mitt xbox360 ute på annons för länge sen svarade inte på nån=D bara spam ju

driver with style
800 Inlägg
26 december 2008
hej..

Jag fick med ett majl från samma person 3ggr... men jag reagerade inte då jag inte har nån motorcykel annoserat på garaget.org..... har en bil te salu ist så jag blev fan förvånad över de hela! :s

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

5 Inlägg
26 december 2008
Bra att detta uppmärksammas!

Har ngn hört talas om sk bilförmedlare som blåser sina offer på bil och pengar?

Ska finnas ett antal på blocket som annonserar frekvent efter nya offer...

Mitt råd: Var vaksam och lyd din magkänsla. Klarar du inte detta så ta med en vän som kan ruska om dig i villervallan...

Mick

Sök