Är du inte less på alla strulande program och opertiv system som hänger och krachar hela tiden.
Och de flera hundra tusen virus som cirkulerar och spyware program som smyger sig in i din PC.
(till mac finns några få virus men de sprids inte pga högre säkerhet i operativsystemet)
Det var jag! o bytte till mac för 3 år sedan. Fy tusan vad nöjd jag är. Allt funkar så bra som alla mac ägare säger, det är sant. Opertivet har hängt sig 2gånger på drygt 3år. De hände ibland 2gånger per kväll med PCn. Jag bygger hemsidor & redigerar bilder och kör in film o redigerar och gör DVD skivor så den får jobba ordentligt med film filerna i DV kvalitet på ibland runt 20gb.
Här ser du en komplett dator med inbyggt blåtand, trådlöst nätvärk, webkamera, högtalare, cd/dvd dl bränanre, usb och firewire,Digital bild utgång för extra skärm eller tv,
Intel dual core 2,4ghz 20" widescreen, 9995kr
finns även som 24" widescreen 15195kr
(i januari kommer troligen nya modeller med 4kärniga processorer)
På en modern mac kan du även köra Win XP eller vista i separat fönster i mac systemet.
Det finns även program som kör windows program direkt i mac systemet utan windows.
Eller starta om den o köra den som win dator med alla nackdelar som virus och program kracher.
(om du har gjort det möjligt genom rätt installationer)
(denna möjlighet kan vara bra för vissa special program som ej finns till mac)
(jag har 1st för högtalar bygge)
www.apple.se(skottsäker dator säger ni och sedan använder ni windows)
Ge macen en chans eftersom ni säkert inte vet så mycket om en. Antalet mac användare har dubblats 2005>2007. Från 12>24miljoner. Inte i närheten av windows men det pekar i en riktning.