3120
Sök

HJÄLP Med att bygga bas låda!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
28 december 2008
fabbe_volvo skrev:
BMTech skrev:
Kör på enbart 12" arna i stor sluten låda och bygg en ram runt lådan på 10 cm.
Allt ska sen peka framåt sätet och se till att det blir tätt mellan ramen och baksätet och ha armstödet nerfällt så kommer det att funka fint.
10orna kan du ha till något annat.
Snabb och slö och allt hitte på med basar är en myt gör man rätt så får alla dom egenskaperna man efterfrågar oavsett element.

ok tack tack
men förklara gärna igen hur du menar med lådan!

Jag menar att du bygger den som att den ska va med basarna mot ryggstödet sen ska den inte stå kloss an sätet utan en bit ut, typ 10 cm och det ska va tätt runtom där så ljudet kommer ut igenom skidluckan och inte ut i bagaget.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

KUNGÖÖN
87 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
BMTech skrev:
fabbe_volvo skrev:
BMTech skrev:
Kör på enbart 12" arna i stor sluten låda och bygg en ram runt lådan på 10 cm.
Allt ska sen peka framåt sätet och se till att det blir tätt mellan ramen och baksätet och ha armstödet nerfällt så kommer det att funka fint.
10orna kan du ha till något annat.
Snabb och slö och allt hitte på med basar är en myt gör man rätt så får alla dom egenskaperna man efterfrågar oavsett element.

ok tack tack
men förklara gärna igen hur du menar med lådan!

Jag menar att du bygger den som att den ska va med basarna mot ryggstödet sen ska den inte stå kloss an sätet utan en bit ut, typ 10 cm och det ska va tätt runtom där så ljudet kommer ut igenom skidluckan och inte ut i bagaget.

ok nu fattar jag. så all luft riktar sig in mot bilen

Volvo 4 Life

168 Inlägg
28 december 2008
BJonsson skrev:
mazdamx6 skrev:
Ska du bygga från noll eller? Bara ut å handla material imorgon så som pdf(?) trä eller vad det nu är, bafflar i 12" eller 10". Klä in dom snyggt, eller så köper du färdigt och bakar in.

Hur bygger man en låda i pdf?? big_smile

Vetefan, låter mycket konstigt nu när jag läser i efterhand roll

4 074 Inlägg
28 december 2008
mazdamx6 skrev:
BJonsson skrev:
mazdamx6 skrev:
Ska du bygga från noll eller? Bara ut å handla material imorgon så som pdf(?) trä eller vad det nu är, bafflar i 12" eller 10". Klä in dom snyggt, eller så köper du färdigt och bakar in.

Hur bygger man en låda i pdf?? big_smile

Vetefan, låter mycket konstigt nu när jag läser i efterhand roll

Jo..... smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

2 665 Inlägg
28 december 2008
Lådor i pdf bygger man i adobe acrobat!

Om det nu skulle finnas någon ljudkvalitets skillnad mellan dina basar måste du kolla det hemma.

För bilen är bland de sämsta lyssningsrum du kan tänka dig ur akustisk synsett.
Du monterar basen i ett annat rum och har en plåtvägg med hål i som basen ska igen.

Det blir absolut bäst om du kan placera konerna så det spelar rakt in i kupen utan hinder.

Typ kapa hål i hatthylleplåten och montera dem där med låda under såklart.
Senast redigerat av Rickard-v (28 december 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

KUNGÖÖN
87 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:

Om det nu skulle finnas någon ljudkvalitets skillnad mellan dina basar måste du kolla det hemma.

Du monterar basen i ett annat rum och har en plåtvägg med hål i som basen ska igen.

Det blir absolut bäst om du kan placera konerna så det spelar rakt in i kupen utan hinder.

ok ok men sund bara at hatthyllan är så liten:/ men får se vad jag kan hitta på i morgon

Volvo 4 Life

685 Inlägg
29 december 2008
fabbe_volvo skrev:
Rickard-v skrev:

ok ok men sund bara at hatthyllan är så liten:/ men får se vad jag kan hitta på i morgon

Kör du med röret upp genom hatthyllan genom tex hålen för 6x9or så funkar det fint. men i 850 så räknas hatthyllan som bärande del om jag inte har fel för mig. så du kan inte kapa bort hela tongue

KUNGÖÖN
87 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Snoogiloo skrev:
fabbe_volvo skrev:
Rickard-v skrev:

Kör du med röret upp genom hatthyllan genom tex hålen för 6x9or så funkar det fint. men i 850 så räknas hatthyllan som bärande del om jag inte har fel för mig. så du kan inte kapa bort hela tongue

ok ska ta tigersågan i morgon då big_smile

Volvo 4 Life

Sök