3401
Sök

allmänt om styling till volvo 245

1 675 Inlägg
28 december 2008
Kesler skrev:
Ska du trimma b230F så ska du INTE chippa den! Det finns chips till den ger ca 1hk och kostar 1500-3000kr. Satsa på en 531topp, extracktorgrenrör, nån vissare kam, 2,5" system..efter det kan du börja kompletera

Ska du bygga en riktigt seriöst trimmad sugmotor, byta alla delar i hela motorn då kan du skaffa chipset tongue

sitter chip i min, ska ge 15 hk. Men vet i fan. Men star blev den i alla fall wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
skrev snabbt så missa lite bokstäver:lol:

lugnt..tongue

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Kesler skrev:
Ska du trimma b230F så ska du INTE chippa den! Det finns chips till den ger ca 1hk och kostar 1500-3000kr. Satsa på en 531topp, extracktorgrenrör, nån vissare kam, 2,5" system..efter det kan du börja kompletera

Ska du bygga en riktigt seriöst trimmad sugmotor, byta alla delar i hela motorn då kan du skaffa chipset tongue

sitter chip i min, ska ge 15 hk. Men vet i fan. Men star blev den i alla fall wink

vad finns det chippet att inhandla ?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 december 2008
tips även är ju att byta allt kromat mot svart som GLT och Turbo har

Jonas

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
dj_dinmamma skrev:
Kesler skrev:

Tyvärr ja, till F motorn finns det bara ett har jag för mig, även om det skulle finnas fler så är det ungefär samma "hk" man får ut. Det är www.itsfun.nu somtillverkar chipset.

okej.. det var ju synd.. men har du tips på att piffa upp inredningen och så ?

Lacka lite här å där, sen kan du ju göra som Volvo740-88 säger, skaffa skinnstolar + baksäte..under 1000lappen på skroten. Ratten e ju rätt viktigt också..

ja. funderar på att kanske ha en "grant" ratt.. dom finns i lite olika modeller och storlekar.. även skinn.. det är ju mysigt..tongue

1 675 Inlägg
28 december 2008
dj_dinmamma skrev:
volvo_1987 skrev:
Kesler skrev:

vad finns det chippet att inhandla ?

Bra fråga. Satt i donator bilen jag hade, styrboxen va om byggd. men finns en firma i stockholm som gör det. Vet tyvärr ej vad dom heter sad

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:

tycker inte att mattsvarta lister gör sig bra på en så pass mörk blå bil som min är. tycker att det passar sig bättre på ljusare lacker...

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Svårt att ge råd då smaken är som baken. us-blinkers eller behåll originalblinkersen, vita år tråkigt och uttjatat på stylade bilar och ganska fult enligt min smak. Behåll stöfångarna svarta. Behåll reservhjulbaljorna, de hör till en 240! Styla den lagom diskret och undvik en för skrikig lack, välg gäna en lugn fälg. Kanske den som finns på nu? Undvik dekaler och liknande och ifall du vill ha några små bör samtliga vara i samma färg. Och häng inte en massa skräp i innerbackspegeln. Även om du byter grill ska ett Volvomärke sitta där!

baljorna är hela och fina så de behåller jag. tycker att vanliga helvita blinkers är snyggare eftersom att jag inte har usa fronten.. dekaler ska nog vara i silver. det ser lyx ut och passar in till de kommande mörkare rutorna.. och "skräp" i backspegeln passar i en första bil.. det är ju en ungdomsbil så lite traditioner ska det ju vara..big_smilebig_smile

865 Inlägg
28 december 2008
Kesler skrev:
no_fake skrev:
Kesler skrev:

klart det finns chip som även inte ger nån hk i bilen... men e motorn i bra skick så frå du nog ut det som det står att chipet ska leverera men då måste du ha extracktorgrenrör sportavgassystem och öppet filter annars ger inte chipet de den ska...

Den uträkningen gäller ju egenligen bara på helt ny motor

med min uträkning så ger den nog mer än 16hk... men eftersom du du sa att den bara ger 1hk så borde du lägga upp bevis på varifrån du fått de talet ifrån

4 637 Inlägg
28 december 2008
dj_dinmamma skrev:
EmilHammarlund skrev:
Svårt att ge råd då smaken är som baken. us-blinkers eller behåll originalblinkersen, vita år tråkigt och uttjatat på stylade bilar och ganska fult enligt min smak. Behåll stöfångarna svarta. Behåll reservhjulbaljorna, de hör till en 240! Styla den lagom diskret och undvik en för skrikig lack, välg gäna en lugn fälg. Kanske den som finns på nu? Undvik dekaler och liknande och ifall du vill ha några små bör samtliga vara i samma färg. Och häng inte en massa skräp i innerbackspegeln. Även om du byter grill ska ett Volvomärke sitta där!

baljorna är hela och fina så de behåller jag. tycker att vanliga helvita blinkers är snyggare eftersom att jag inte har usa fronten.. dekaler ska nog vara i silver. det ser lyx ut och passar in till de kommande mörkare rutorna.. och "skräp" i backspegeln passar i en första bil.. det är ju en ungdomsbil så lite traditioner ska det ju vara..big_smilebig_smile

Jodå, lite skräp måste hänga där, själv har jag tärningar och en bunt granar i min även fast de inte passar in i min bil till 100%. Men så mycket olika saker att man inte ser ut är varken så praktiskt eller snyggt enligt min personliga smak.

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
Kesler skrev:
no_fake skrev:

klart det finns chip som även inte ger nån hk i bilen... men e motorn i bra skick så frå du nog ut det som det står att chipet ska leverera men då måste du ha extracktorgrenrör sportavgassystem och öppet filter annars ger inte chipet de den ska...

med min uträkning så ger den nog mer än 16hk... men eftersom du du sa att den bara ger 1hk så borde du lägga upp bevis på varifrån du fått de talet ifrån

sant.. vill veta mer information om det dära "1hk" chippet..

1 675 Inlägg
28 december 2008
dj_dinmamma skrev:
no_fake skrev:
Kesler skrev:

15 hk brukar det va på en sug motor wink

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
dj_dinmamma skrev:
EmilHammarlund skrev:

Jodå, lite skräp måste hänga där, själv har jag tärningar och en bunt granar i min även fast de inte passar in i min bil till 100%. Men så mycket olika saker att man inte ser ut är varken så praktiskt eller snyggt enligt min personliga smak.

kollade lite förut på bilar med massa skrot i backspegeln som t.ex. leksaker, nallebjörnar, nyckelband mm. och det är inte ett dugg snyggt.. har bara granar och några andra sorters doftisar i min.. och tycker att det blir aldeles lagom. ska inte ens ha tärningar...

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
dj_dinmamma skrev:
no_fake skrev:

15 hk brukar det va på en sug motor wink

hehe.. okeej..tongue

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
<--  Det är inte förbjudet att kommentera bilen vi pratar om! big_smile

865 Inlägg
28 december 2008
dj_dinmamma skrev:

e du säker på att det inte elol

dj_dinmamma
28 december 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
dj_dinmamma skrev:

e du säker på att det inte elol

helt säker..big_smile

4 637 Inlägg
29 december 2008
dj_dinmamma skrev:
Volvo__Mannen skrev:

tycker inte att mattsvarta lister gör sig bra på en så pass mörk blå bil som min är. tycker att det passar sig bättre på ljusare lacker...

Där håller jag med! Krom är snyggt på mörka bilar och framförallt på en 245:a som är en smått klassisk modell. Och om man ser på nya bilar är krom mode igen. Och det är inte så osportigt med krom heller, ta bara alla gamla muskelbilar förr som hade en massa krom!

dj_dinmamma
29 december 2008
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
dj_dinmamma skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Där håller jag med! Krom är snyggt på mörka bilar och framförallt på en 245:a som är en smått klassisk modell. Och om man ser på nya bilar är krom mode igen. Och det är inte så osportigt med krom heller, ta bara alla gamla muskelbilar förr som hade en massa krom!

bra att någon har lite av samma smak som mig... I <3 Crome..smile  men mer tips vill jag ha..tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 december 2008
EmilHammarlund skrev:
dj_dinmamma skrev:
Volvo__Mannen skrev:

mm precis, jag förknippar bara krom med gamla jänkare. men men jag tvingar ingen wink

Jonas

Sök