4536
Sök

mozilla firfox laggar

511 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Hallojsan ja skulla bahöva hjälp med att fu mozilla att funka.Det är så att igår slösurfade jag på internet ock plötsligt står det att jag ladda ner ungefär 70 virus.Stänger av datorn innan det är klart ock startar den igen,men sen när ja ska fara in på mozilla firfox så står det

Anslutningen avbröts

Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.

Nätverkslänken avbröts under anslutningsförsöket.
  Försök igen.

nå tänker jag ock virus skannar hela datorn,hjälpte ingenting,instalerar om mozilla inget hjälper försöker uppdatera också men funkar inte så ja vet ej vad ja ska göra mer.Så därför vill jag ha hjälp om någon vet vad felet är.
Senast redigerat av nonno (10 juni 2009)

?

511 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
det går inte att formatera den här volymen

innehåller den windovs version du använder.Om du formaterar volymen kan datorn sluta fungera.formatera diskar ock enheter.Så vad ska ja göra? så står det

?

1 353 Inlägg
30 december 2008
Kommer du åt internet med Explorer eller är det enbart mozilla som drabbats?

There's no replacement for displacement

Egenföretagare
999 Inlägg
30 december 2008
Installera ett kompetent anti-virus program och testa det innan du formaterar skiten.

511 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
svar till båda ja använder IE nu ock ja har ladda ner nod 32 inga virus men nu fan när it någo funkar så tappar man närverna

?

Körv
3 535 Inlägg
30 december 2008
Installera om windows.. Enda som hjälper mot virus.

Jag gjorde det 2 gånger enbart förra veckan. Har man bara partitionerat disken och lägger allt "media" där inte windows ligger så är det nästan rutin.

Om du inte orkar så kan jag tipsa om en ny webläsare som heter "Google Chrome". Funkar precis lika bra som firefox.

Här finns den: http://www.google.se/url?sa=t&sourc … H4_obblFYQ

Truckdriving Man

511 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
decib3L jag har 2 hårddiskar men nu undrar jag hur i h*elvete man instalerar om windows.Det är en bärbar dator ock vista

?

511 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Sen måsta jag tillägga att jag inte vet om det går att instalera om windows för jag fick ingen skiva med,det var bara att starta den ock använda den

?

Körv
3 535 Inlägg
30 december 2008
nonno skrev:
Sen måsta jag tillägga att jag inte vet om det går att instalera om windows för jag fick ingen skiva med,det var bara att starta den ock använda den

Okej. Fick du med några skivor överhuvudtaget?

Truckdriving Man

511 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
vet ej decibel ska kolla imorron ska sova nu

?

596 Inlägg
30 december 2008
ja fick inte heller med några skiver när ja köpte min dator med vista på... utan det visa sig att man skulle själv bränna ut en recoveryskiva som finns på datorn..
har en packardbell och kanske e samma för dig med då varje sig du har en som mig eller inte!!

lycka till iaf!! mvh Andi

2 665 Inlägg
30 december 2008
Det ända som hjälper mot virus -- att installera om windows säger någon.

Men om du intallerar om windows kan du ju få virus igen så det hjälper väl inte.

Det enda som hjälper är att byta system. Jag köpte mac för 3år sedan, efter 8år med windows tröttnade jag på allt strul.

Jag bara små ler när jag läser om era virus problem.

http://images.apple.com/euro/imac/images/index_hero20080429.png

Här ser ni en komplett dator inkl webkamera, högtalare, blåtand, nätvärk kabel o trådlöst, högtalare, digital bildut för tv eller skärm, usb, firewire (belastar datorn mindre än USB) 400 & 800 (dubbelt så snabb som usb), cd & dvd dl brännare. Knäpptyst dator skönt!
Windows kan ni köra om ni vill med rätt installation.
Går även att köra windows program utan windows med rätt installation.

Sist jag installerad om operativ systemet var november 2007 när jag bytte från tiger till leopard som det heter hos mac.

Välkommna till den ljusa sidan!
Senast redigerat av Rickard-v (30 december 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

511 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
ni verkar ha missupfattat lite.....Jag HADDE virus men inte nu men iallafall så vet ni ju mitt problem

?

Egenföretagare
999 Inlägg
30 december 2008
Rickard-v skrev:

Jag storflinar när jag tänker på vad din Mac kostade tongue

1 814 Inlägg
30 december 2008
www.nordichardware.se fråga i forumet smile

511 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
expect1991 skrev:
www.nordichardware.se fråga i forumet smile

ska se senare

?

2 665 Inlägg
30 december 2008
weeeman 

det förstår jag att du gör, jag betalade 18000kr för min imac (aug 06) som idag är lite slöare än billigaste modellen för 9995kr. (dual core 2,4 mot min gamla dual core 2.0 , men jag har 2gb ram)

Men jag ångrar mig inte en sekund, visst sved det i plånboken men jag är såå jäkla nöjd.
Senast redigerat av Rickard-v (30 december 2008)

319 Inlägg
30 december 2008
Rickard-v skrev:

Jag gap-skrattar när jag vet att du kör med operativsystem á la fängelse-håla.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

2 665 Inlägg
30 december 2008
Nu ler jag inte, nu ser jag ut som ett frågatecken när jag läser vad autonom skrivit.

Vad tusan menar du???

583 Inlägg
30 december 2008
spara de viktigaste på din dator... va säker på att filen du sparar inte är infekterad av virus!

sen installerar du om windows och alla drivrutiner för datorn. Sen har du en snabbare och fräshare dator att använda!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Sök