3237
Sök

VW polo -00 generator fel?

2 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
hejsan, tjejen har en vw polo 00:a och hon har fått ett problem med att bilen lägger av samt att batterilampan börjar lysa, när man försöker starta bilen igen så hör man hur bilen försöker gå igång.
jag gissar på att det skulle kunna vara generatorn som är väck, för batteriet är helt nytt till bilen.
är väldigt tacksam för svar.

mvh Micke

Följ strömmen..
233 Inlägg
30 december 2008
Ja, det låter som ett generator problem eftersom du har ett nytt batteri.

143 Inlägg
30 december 2008
Hej!   Innan du kanske byter eller lagar din generator, kolla alla kablar kring batteri och generator. Ladda sedan batteriet fullt med laddare. Starta bilen och mät spänningen över batteripolerna med motorn i tomgång. Om spänningen är lägre än 13,5 volt måste du göra nåt. Ska vara ca 14 volt.

1 785 Inlägg
30 december 2008
Outer_Heaven skrev:
hejsan, tjejen har en vw polo 00:a och hon har fått ett problem med att bilen lägger av samt att batterilampan börjar lysa, när man försöker starta bilen igen så hör man hur bilen försöker gå igång.
jag gissar på att det skulle kunna vara generatorn som är väck, för batteriet är helt nytt till bilen.
är väldigt tacksam för svar.

mvh Micke

Menar du att startmotorn drar runt motorn som vanligt men att motorn inte startar?

Vi vilket tillfälle lyser laddlampan? Den lyser såläng motorn inte startat och drar runt generatorn med tillräckligt varv för att komma upp i sina 14.2volt minimum 14.0volt maximum 14.4volt.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

2 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
okey tack för svaren, får kika på't i helgen smile

Sök