4258
Sök

Apexi Power Intake Filter

15 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
Så, Vart nånstans kan man få tag i det? Hittade bara en amerikansk sida och jag har ingen större lust att beställa därifrån, hehe.
Vidare undrar jag ifall nån vet ifall det skulle passa på en Mitsubishi Carisma 1.8l GLS.
Eller kan någon här rekommendera ett bra öppet luftfilter, och vart man kan få tag i det?

Och när man kommer till avgassystem, ska man köra på ferritas eller finns det något billigare som är lika bra, osv?'

en sida grej, om man slänger in bilen & chippar den, kan man sedan mappa den också så att den blir bättre?? Eller är det antingen eller? och i så fall, vilket blir bäst? chip eller map?

Ja jag har läst stickyn angående chippning och mappning, men där står det inte ifall det går att kombinerna.

tacksam försvar smile

5 710 Inlägg
12 mars 2006
Fordon skrev:
en sida grej, om man slänger in bilen & chippar den, kan man sedan mappa den också så att den blir bättre?? Eller är det antingen eller? och i så fall, vilket blir bäst? chip eller map?

Ja jag har läst stickyn angående chippning och mappning, men där står det inte ifall det går att kombinerna.

tacksam försvar smile

Läs igen wink allt står där.
Men.....du kan inte kombinera, antingen chippar du eller så mappar du.
Mappningen ("individuell chippning") är klart bäst men oxo dyrast.

MVH Jonas
..............

Sök