2873
Sök

B230E går på högtomgång till å från under körning

59 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
:rolleyes:tjao jo har en 740 -88 å när man kört så han blit varm sen ska man som te;x stanna i rödljus eller korsning då rusar han upp på 1500-1600 varv å går ned väldigt sakta sen, detta händer även om man gasar upp den då händer detta med, känns som att gasen hänger sig ir något?

har nyss bytt spridartätningar för att en tog tjyvan å hittar inget annat som kan vara tjyv luft?

är de någon som haft detta fel på sin 740? eller har någon ide?tongue
Senast redigerat av realpower142 (31 december 2008)

21 761 Inlägg
30 december 2008
Har du sprutat startgas lite här och var efter att du bytte spridartätningarna?

59 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Har du sprutat startgas lite här och var efter att du bytte spridartätningarna?

jaa det har jag provat, å de händer inget även runt insugspackning big_smile

21 761 Inlägg
30 december 2008
Kan du ha kommit åt tillsatsluftsliden kanske?

Iof ska den bara ge extra lufttillskott vid kall motor, men jag tror att den kan ge problem även vid varm motor om den har läckage i slangen eller så.

Du har ingen AC i bilen?
Senast redigerat av Drönirettab (30 december 2008)

59 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
vart sitter den saken då? vad jag vet fick jag detta problem nu under tiden de vart under 10 grader ute, i sommras va han helt ok

21 761 Inlägg
30 december 2008
Den sitter i mitten på ventilkåpan, mellan 2:ans och 3:ans insprutningsventil och står "rakt upp". Den har en svart elkontakt och en slang. Mitt emot kallstartsventilen.

59 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Den sitter i mitten på ventilkåpan, mellan 2:ans och 3:ans insprutningsventil och står "rakt upp". Den har en svart elkontakt och en slang. Mitt emot kallstartsventilen.

jaså du menar den grunkan smile nja man kan ju testa å kontrollera den? kallstartventil då?

21 761 Inlägg
30 december 2008
Tror inte att kallstartsventilen påverkar på det där sättet.

Kom detta fel direkt efter att du hade bytt tätningarna eller fanns felet redan innan bytet?

59 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Tror inte att kallstartsventilen påverkar på det där sättet.

Kom detta fel direkt efter att du hade bytt tätningarna eller fanns felet redan innan bytet?

felet fanns innan de kom säkert i mitt i november, å tätningarna bytte jag föra vecka?

59 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
någon annan som har någon ide?

Sök