Roligt att se dessa bilar bevaras, men tror du inte det är lite dumt att ha både hasskydd och understaget i samma konstruktion? För kör du på något hårt får ju bärarmarna en kyss med.
Sett ett par i USA som svetsat fast en tjock plåt direkt på oljetråget som ska skydda mot oönskade ojämnheter i vägen.
Har du kapat upp i rambenet fram så drivaxlarna slipper ligga och belastas. Samt tagit bort brickan i drivaxeln så det inte blir för stumt när du sänkt den så mycket. Kan äta drivknutar om man har otur.
ska nog inte vara någon fara med länkarmarna, plåten är inte så grov så om ja kör pånågot förhårt så ger den vika( mest där för att skydda mot skrap och inte fullfatskörning på dålig väg), rambenet är urkapat men någon bricka äär inte borttagen vilken bricka e de?
I den vänstar axelen sitter det en liten bricka som man brukar ta bort när man sänker riktigt mycket. Detta för att få lite mera spel så att inte drivknuttarna belastas allt för mycket.
Sitter innanför inre drivknutten, så måste ner med allt.
Roligt att se dessa bilar bevaras, men tror du inte det är lite dumt att ha både hasskydd och understaget i samma konstruktion? För kör du på något hårt får ju bärarmarna en kyss med.
Sett ett par i USA som svetsat fast en tjock plåt direkt på oljetråget som ska skydda mot oönskade ojämnheter i vägen.
Har du kapat upp i rambenet fram så drivaxlarna slipper ligga och belastas. Samt tagit bort brickan i drivaxeln så det inte blir för stumt när du sänkt den så mycket. Kan äta drivknutar om man har otur.
ska nog inte vara någon fara med länkarmarna, plåten är inte så grov så om ja kör pånågot förhårt så ger den vika( mest där för att skydda mot skrap och inte fullfatskörning på dålig väg), rambenet är urkapat men någon bricka äär inte borttagen vilken bricka e de?
I den vänstar axelen sitter det en liten bricka som man brukar ta bort när man sänker riktigt mycket. Detta för att få lite mera spel så att inte drivknuttarna belastas allt för mycket.
Sitter innanför inre drivknutten, så måste ner med allt.
ok kör tills den gamla knuten är dålig så gör ja de när ja byter senare
Senast redigerat av saablover_1 (21 augusti 2010)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
stod och bara njöt och kollade i säkert 30 min förut!
Det förstår jag! blir ngt bra är det lätt att fästa ögonen på det Själv kan jag titta på min -86a i flera minuter då och då bara för att jag e så nöjd med den ;D då kan man även få ideér om hur man kan göra för att få den ännu bättre!
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)