en liten update. har bara försökt få in passformen på skalet nu och kanske inte är så roligt att ta bilder som nästan ser lika dana ut men nu har ja fått en fin passform så allt går in under listen påbörjat spacklingen lite med. och är det någon som vet vart man kan köpa gips så ja kan gipsa mina händer? haha. ska ju sticka upp ett par händer ur baslådan och hålla i ena steget
så blir det.
så ser fram stolarna ut som ska i bilen kommer bli så snyggt.
Intressant tråd, och kul idee med händerna! Kan nog bli lite klurigt att få till, men de skulle bli läckert!
Fortsätt bygga nu!
Tack så mycke ja jag tror det blir svårt. måste få tag på gips med :S så jag kan gipsa händerna och få en form och har tappat suget som fasen på att bygga nu med så får se när det händer något med bilen :S men får snart ta tag i det..
en liten update: Dagen har jag spenderat väl tycker jag. började dagen med lite träning .sen har jag slipat och haft mig i princip hela dagen. någon timme till sen är c-stolparna klara för lack och provade att koppla en monoblocket och basarna idag. och har bestämt mig för att jag ska ha portade lådor. men finns inte plats till en port uppe på lådan så får ha de under skalet
ser skit bra ut låter bra att du ska ha en portad låda. men måste inte låd volymen vara större då? sedan måste jag fråga hur du fick flecee tyget att ligga kvar efter baklucka ? klämde du fast tyget ? mvh robin
ser skit bra ut låter bra att du ska ha en portad låda. men måste inte låd volymen vara större då? sedan måste jag fråga hur du fick flecee tyget att ligga kvar efter baklucka ? klämde du fast tyget ? mvh robin
Tackar nja jag kan ha dom lådorna. Rekommenderad lådvolym. Slutet 25-55L Portat 28-75L och ja hade 49 liter har jag för mig. nej jag tejpade fast tyget på c-stolparna (dom skenorna hatthyllan vilar på) sen tejpade jag fast flecetyget runt om kanten där listen ska sitta. så listen hamnar över kanten sen så man inte ser kanterna om du förstår. annars kanske ja kan försöka hitta en bild eller göra om det lite snabbt
FreakY : Haha. njaa. tror itne dom säljer dom på ikea längre haha.
Händer inte alltför mycke. men smågrejjar med bilen lite ibland har tagit ut mattan och ska tvätta den och ska fixa stols fästerna. sen har jag börjat klä inredningen lite smått. har hunnit med a-stolparna och ena b-stolpen. haha. men de kommer de kommer skit svårt att klä sånt :S morsan hjälpte mig med dörrarna i somras och då såg det lätt ut ena klar ( den nedre)
Tänkte göra bilen riktigt fräch till sommaren. och eftersom ja drog ut mattan när ja skulle fixa stols fästerna så passade jag på att tvätta mattan. nu är den super ren och luktar citron Högtrycktvätt och en hård borste gör susen
före
efter
tråden har varit lite död nu ett tag men nu kommer bygget nog ta fart igen. gör lite på bilen varje dag
Så jävla härligt väder idag. nästan 13 grader varmt. då kan man inte vara inne. så jag fick leta upp ett lämpligt arbetsbord. hittade inget så det fick bli bakluckan på sierran. fungerade utmärkt. haha. allt har gått jätte smidigt idag. nu är tyget slut men väntar på mera. till c-stolparna och taket. mittkonsolen går inte att klä. kommer inte bli bra. så den får vara orginal eller om jag lackerar den. får se hur jag gör.
den högra klädd.
arbetsbänk
nu saknas bara c-stolparna.men där är allt jag har klätt
Nu ska jag ut och glida lite i mk1an i det fina vädret
igår blev det bestämt att ja ska ha min bil klar så ja kan köra till elmia. saknades en bil. så nu blir det jobba som fasen varit och köpt spackel idag så börjat spackla lite. c-stolparna är helt klara så morsan kommer på söndag och klär taket och c-stolparna och i början av nästa vecka så åker jag och klper nya kablar. får se om de blir 50mm2 eller 70mm2 och i samma veva så köper jag lack. så har typ en vecka på mig att bli klar. men det är helt perfa med lov nästa vecka. gott de