2563
Sök

Ta bort orginal texten på Bagageluckan?

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Tjenare, hade tänkt och byta den silvriga texten bak på min bagagelucka som det står "Volvo" på, men jag är rädd för att lacken ska bli skadad eller liknande. Är det någon som har erfarenhet av detta? och kan bilen bli skadad, vad jag har hört är klistret ganska starkt.

Tacksamm för svar smile

Min bil är Volvo 850 -96

// Pontus

// Pontus

En gång till nu
760 Inlägg
3 januari 2009
eftersom den e limmad så bör värme va ett bra alternativ, om du tar en skärbrännare på full effekt mot lacken så kommer den lossna väldigt snabbt ^^.

skämt åsido, använd en hårtork å blås mot emblemet så kommer klistret så småningom ge sig (du får ju givetvis hjälpa till å dra lossna den). resterande klister som sitter kvar får man skrubba loss med tex fingret, funka på min volvo ja hadde, även på min 200a utan märken.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
3 januari 2009
Kör med varmluftspistol försiktigt på emblemen så kommer du lätt att kunna pilla bort det. Gör likadant om det blir lim kvar. Men var försiktig =P

I do it my way

plattsättare!
804 Inlägg
3 januari 2009
det sitter med dubbelhäftande lr vad man ska säga men kör med varluftspistol lr något i den stilen så brukar det krulla sig av hettan och det går bort. så gjorde jag men det är ju mycket pill men sådant man får lida om man vill ha det gjort hehe smile

lycka till //blomsterberg

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Ok tack för svar, ska försöka, just orginal texten går att köpa igen sen antar jag, tänkte gällande andrahandsvärdet? smile

// Pontus

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
3 januari 2009
Andrahandsvärdet..?

I do it my way

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Om jag säljer bilen vill nog inte nästa ägare att det står någonting annat där än Volvo, hade tänkt köpa egna bokstäver o skriva ett ord smile Det var de som jag menade

// Pontus

plattsättare!
804 Inlägg
3 januari 2009
volvo sitter ju bundet lr vad man ska säga så du tar ju bort det helt

Medlem
www.pro-racing.se

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Jo självklart, vad jag menade var, när jag i framtiden ev. säljer bilen, finns det då likadana "volvo" text märken att köpa som jag kan klistra på så att den är någolunda "orginal" igen?

Hoppas ni förstod nu smile

// Pontus

plattsättare!
804 Inlägg
3 januari 2009
varför inte spara det du tar bort? =P

Medlem
www.pro-racing.se

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Jo det e sant men tänkte ifall det var något speciellt klister som användes till just dom för att dom ska sitta bra, vill ju att det ska se bra ut smile

// Pontus

plattsättare!
804 Inlägg
3 januari 2009
det kan jag där emot inte svara på kanske någon annan som vet men det är ju någon dubbelhäft historia

Medlem
www.pro-racing.se

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Jo precis, man kan ju skära till egen självklart, men det är ju de att få det bra sen ^^ Tack för svaren iallfall.

// Pontus

3 650 Inlägg
3 januari 2009
Det finns emblem att köpa

429 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Ok bra. Tack

// Pontus

Det SKA gå!
434 Inlägg
19 augusti 2009
Då ska jag satsa på det samma imorgon, trodde det satt "bultat" igenom bagageluckan som de gjorde på dom äldre volvona ... men då tackar även jag för den hära informationen tongue

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

17 Inlägg
19 augusti 2009
Ett tips är att använda fiskelina eller tandtråd och såga sig fram bakom emblemet.

Bromsljuset är första tecknet på rädsla =P

Det SKA gå!
434 Inlägg
19 augusti 2009
Det är iprincip samma procedur som att få bort dom "nya" bakljus listen till 850 då eller ?

1 515 Inlägg
22 augusti 2009
Jag andvände Fiskelina för att "såga" bort de. Sedan T röd på en trasa för att få bort klibbet. blev skit bra smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Det SKA gå!
434 Inlägg
22 augusti 2009
Ja tog Värmepistolen och T röd ... funkade hur bra som hälst ... smile

Sök