4260
Sök

turbomätare instaltion?

72 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
hej. var är det bästa att t-koppningen? på slangen till orgonal mäataren eller någon annan stans? var visar den bäst? och var är det bra att ta ström i från?

det är en saab 900 2,0T-98års som mätaren ska in ismile

Tack på förhand!

7 274 Inlägg
3 januari 2009
På min 9-3a tog jag ifrån samma slang som går till dumpen, sen går den in genom en gummigenomföring under relähållaren i motorutrymmet.
Då dyker slangen upp någonstans vid fötterna.

Plus till mätaren tog jag ifrån någon utav knapparna till vänstersidan så att jag kunde dimma den tillsammans med instrumenteringen.
Jordade mätaren nere vid säkringarna.
Senast redigerat av Brains (3 januari 2009)

1 036 Inlägg
3 januari 2009
fabbeps skrev:
hej. var är det bästa att t-koppningen? på slangen till orgonal mäataren eller någon annan stans? var visar den bäst? och var är det bra att ta ström i från?

Tack på förhand!

du ska sätta t korset på mappsensorn för att få så exakt som möjligt..
Mätarbelysningen kopplade jag till ljusreglaget

72 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
hur kopplade du ditt den på ljusreglaget satte du på tjuvar eller va det nu heter?

RELEASE ME!!
188 Inlägg
3 januari 2009

release Me!!

72 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
tack. där ser man precis hur man ska göra:) hade varigt toppen med en så beskrivning till elen med:)
Senast redigerat av fabbeps (3 januari 2009)

7 274 Inlägg
3 januari 2009
Mange__ skrev:
fabbeps skrev:

Tack på förhand!

Jag föreslår att undvika alla kopplingar in på saker som har med styrsystemet att göra, just för att minimera risken för läckage.

2 164 Inlägg
3 januari 2009
Brains skrev:
Mange__ skrev:
fabbeps skrev:

Tack på förhand!

Jag föreslår att undvika alla kopplingar in på saker som har med styrsystemet att göra, just för att minimera risken för läckage.

På bilar med trionic 5,5 är de lämpligast att montera in den på slangen till AVn.

MVH

F

72 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
AVn.??

50 Inlägg
4 januari 2009
Avlastningsventilen

...

RELEASE ME!!
188 Inlägg
4 januari 2009
fabbeps skrev:
tack. där ser man precis hur man ska göra:) hade varigt toppen med en så beskrivning till elen med:)

finnes på forumet där okså

release Me!!

Sök