2736
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Avstängd
1 714 Inlägg
29 december 2009
Kul bygge, tänker följa detta!

Angående framsystemet i instrumentpanelen, midbasar brukar man väl oftast ha i dörrarna,
varför har jag ingen aning om då jag fått lära mig att ju djupare frekvens desto längre ljudvågor,
och då kan man lika gärna ha dem längre från baksätespassagerarna. Kanske beror på om man vill ha "allt" i framsätet och prioriterar ljudet mindre för baksätet då men ah, nu babblar jag en massa.
Du skulle väl ändå ha högtalarna fram till mellanregister tyckte jag att jag läste,
och när man spelar så höga frekvenser så är de väl mindre bra med elementen ut och in,
detta sa evilaudio. Antar att det är för att lägre frekvenser är mera ljudtryck än ljud om man säger så,
och konen pressar väl likadant bakåt? och högre frekvenser kräver att man ska vara "framför" högtalaren för att höra riktigt bra.

En sak är säker, jag har iallafall inte sett någon ha mellanregister ut och in i instrumentpanelen

stRaend
29 december 2009
Trådstartare
Stickan skrev:
snyggt bygge! smile

Tackar ^^

Emilius skrev:
Kul bygge, tänker följa detta!

Angående framsystemet i instrumentpanelen, midbasar brukar man väl oftast ha i dörrarna,
varför har jag ingen aning om då jag fått lära mig att ju djupare frekvens desto längre ljudvågor,
och då kan man lika gärna ha dem längre från baksätespassagerarna. Kanske beror på om man vill ha "allt" i framsätet och prioriterar ljudet mindre för baksätet då men ah, nu babblar jag en massa.
Du skulle väl ändå ha högtalarna fram till mellanregister tyckte jag att jag läste,
och när man spelar så höga frekvenser så är de väl mindre bra med elementen ut och in,
detta sa evilaudio. Antar att det är för att lägre frekvenser är mera ljudtryck än ljud om man säger så,
och konen pressar väl likadant bakåt? och högre frekvenser kräver att man ska vara "framför" högtalaren för att höra riktigt bra.

En sak är säker, jag har iallafall inte sett någon ha mellanregister ut och in i instrumentpanelen

Ok, trevligt att någon följer tråden smile. Jag har inte den blekaste aning om detta, men som du säger så kommer dessa spela mellanregister och då jag aldrig gjort något liknande bygge eller ens byggt med kitsystem så undrade jag bara tongue. Kände att jag var ute på hal is inom det området. Men jag kommer att ha dom åt "rätt" håll när det ska monteras senare.

Svetsare
210 Inlägg
29 december 2009
Måste vara lite jobbig nu smile men tror du inte det hade blivit snyggare om du hade byggt ner steget. så det ligger typ nedsjunket eller vad man ska säga? du förstår nog vad jag menar tongue dock inget fel på det som det är. jävligt bra arbete du har gjort på hela bilen smile Mvh micke

stRaend
29 december 2009
Trådstartare
mickemutta skrev:
Måste vara lite jobbig nu smile men tror du inte det hade blivit snyggare om du hade byggt ner steget. så det ligger typ nedsjunket eller vad man ska säga? du förstår nog vad jag menar tongue dock inget fel på det som det är. jävligt bra arbete du har gjort på hela bilen smile Mvh micke

Jodå, det hade det blivit. Fast tanken var att jag skulle klätt det först och då hade det blivit probs ansåg jag. tongue

Fast sedan så kommer det inte finnas så mycket plats under steget då det kommer vara två batteri och en liten elcentral som ska sköta all utbyggd elektronik som kommer finnas i bilen smile

Svetsare
210 Inlägg
29 december 2009
stRaend skrev:
mickemutta skrev:

Jodå, det hade det blivit. Fast tanken var att jag skulle klätt det först och då hade det blivit probs ansåg jag. tongue

Fast sedan så kommer det inte finnas så mycket plats under steget då det kommer vara två batteri och en liten elcentral som ska sköta all utbyggd elektronik som kommer finnas i bilen smile

hehe okej okej smile nja att klä det är inga problem. smile ska du fortfarande klä det eller du ska lacka de? inte många som plastar och grejar i golf 2or. finns inte så många fina iaf. men tycker ditt bygge blir grymt bra smile kämpa på.

stRaend
29 december 2009
Trådstartare
mickemutta skrev:
stRaend skrev:
mickemutta skrev:

hehe okej okej smile nja att klä det är inga problem. smile ska du fortfarande klä det eller du ska lacka de? inte många som plastar och grejar i golf 2or. finns inte så många fina iaf. men tycker ditt bygge blir grymt bra smile kämpa på.

det kommer att lackas i samma färg som instrumentbrädan och resterande av inredningen smile

Värsta är ju att det kommer ta grymt mycket tid innan jag kommer vara helt nöjd med den tongue Många timmars slipning och spackling återstår.

2 914 Inlägg
30 december 2009
kul bygge smile

hoppas att det löser sig med drivningen.

stRaend
30 december 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
kul bygge smile

tack ^^

jo det hoppas jag med. vi tror just nu, utan att plockat isär något ska tilläggas, att det är lamellerna som är lite paj tongue

2 914 Inlägg
31 december 2009
stRaend skrev:
kalle_kalle skrev:
kul bygge smile

tack ^^

jo det hoppas jag med. vi tror just nu, utan att plockat isär något ska tilläggas, att det är lamellerna som är lite paj tongue

ok,
ja lamellerna är ju inte SÅ jävla stort bekymmer. tongue värre om det vore lådan.

stRaend
31 december 2009
Trådstartare
jo sant, men jobbigt att man måste plocka bort typ lika mycket ändå tongue

626 Inlägg
9 januari 2010
hur går de med vxllådan? smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

stRaend
9 januari 2010
Trådstartare
det har stått stilla nu under jul och nyår. Sedan så känns det inte så motiverande att gå ut då det är mellan -15 och -25 ute tongue men det är förmodligen lamellen som gett sig.

ska även testa en sak imorgon med inredningen , bilder kommer på det wink

stRaend
10 januari 2010
Trådstartare
har nu rivit ner främre delen av bagaget för att bygga om det då jag inte riktigt var nöjd med det förra. Detta kommer att bli mycket bättre anser jag och det är därför jag kommer att köra på det, många kommer säkert ha något nervärderande att säga men jag blir nöjd med det såhär iallafall smile

Sedan så kommer det inte behöva slipas lika mycket och kommer ta mycket kortare tid att få det färdigt.

Har dock inga bilder men kan nästan lova att det kommer komma bilder imorgon då man kommer att se helheten imorgon tongue

stRaend
17 januari 2010
Trådstartare
nu har jag äntligen fått tummen ur och kommit en bit på väg big_smile

rev ut det gamla batterifacket och allt vad som fanns där. Behöll kvar lådan och plasten runt om den. Så "bagaget" ser likadant ut, dock så har jag kommit på att jag behöver ha ett baksäte i bilen. Så det var bara att börja skissa upp allt igen och nu så har jag fått ihop det nya "baksätet". Kommer säkert att få mer ris än ros för detta men jag anser att jag är i behov att en sittplats till och med detta så följer även att bygget kommer ta MYCKET kortare tid och det kommer sparas mycket pengar på detta sättet smile Men kom gärna med kommentarer även fast det är negativa.

På sista bilden har jag fått dit "bafflarna" för slutstegen. Och har även fått på lite färg så att det blir lättare att lacka sen ^^

Mobilbilder dock då jag inte har några batterier till systemkameran. hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/840344_ja9p3i.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/840346_s35pyk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/840347_9p5qxe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/840348_dkk6dt.jpg
Senast redigerat av stRaend (17 januari 2010)

ljudfantast
1 372 Inlägg
17 januari 2010
snyggt snyggt, en fråga bara:

- Det ser ut som att du har lite att spela med när det gäller vinkel på 6,5orna på instrumenten, varför inte vinkla dem mot lyssnaren? Just nu spelar dem ju rakt upp, är säkert ingen skillnad ljudmässigt men tänkte på utseendet smile

stRaend
17 januari 2010
Trådstartare
michieff skrev:

- Det ser ut som att du har lite att spela med när det gäller vinkel på 6,5orna på instrumenten, varför inte vinkla dem mot lyssnaren? Just nu spelar dem ju rakt upp, är säkert ingen skillnad ljudmässigt men tänkte på utseendet smile

det var rätt svårt då fläkt"rören" går precis under den högra och sedan så är ju rutan rätt nära, och på vänstra sidan så ligger baffeln mot instrumenthusetshållare smile så det var typ ända sättet för att få det någolunda lika på båda sidorna tongue

wallabaja10 skrev:
michieff skrev:

Jag tror inte att han skulle se speciellt mycket om han försöker vinkla 6.5" lol

BTW Snyggt bygge, fräsig kärra! Kommer att följas big_smile

Tackar smile

206 Inlägg
17 januari 2010
Om du nu ska ha ett säte bak så varför sätter du inte de i mitten? smile Hade blivet fränt i mina ögon + att du kunde satt i några högtalare på sidorna och fått ett jävligt bra ljudpå den platsen? smile Bara en tanke, men de blir nog bra hur du än gör. wink Mycket fint iaf. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

206 Inlägg
17 januari 2010
Och självklart prenumererar jag på detta. wink

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

stRaend
17 januari 2010
Trådstartare
Jespersson skrev:
Om du nu ska ha ett säte bak så varför sätter du inte de i mitten? smile Hade blivet fränt i mina ögon + att du kunde satt i några högtalare på sidorna och fått ett jävligt bra ljudpå den platsen? smile Bara en tanke, men de blir nog bra hur du än gör. wink Mycket fint iaf. smile

Jo jag hade tänkt det först. Men då så måste jag köpa en ny stol som är likadan på båda sidorna. För som det är just nu så är en sidan rundad på sätet och andra är rak pga att det ska sitta en till del intill där. Sedan så känns det säkrare att ha ett 3-punktsbälte än ett 2-punkts som det är i mitten smile och det hade nog varit för mycket jobb att installera ett 3-punkt i mitten. roll

Sök