torpis skrev:
kolvas skrev:
Sen skulle jag inte mata ifrån 2 håll på railen, du kommer att tappa tryck över de mittersta spridarna. ( 3 bar från ena hållet & 3 bar ifrån andra hållet ger 0 bar ju)
nja... det kommer ligga 3bar ända fram till BTR. matar jag från ena sidan och tar ut på andra så blir det ju samma sak, bortsett från att pumparna går ihop i ett "y" innan rail.
njae, det blir inte samma sak när du matar in i ett T-kors (mot BTR:en) som i ett Y-kors med tanke på flödesriktningen och hur soppan kommer att bete sig.
i T:et har du ingen naturlig väg för soppan att ta vägen när du matar ifrån bägge håll, dom strävar liksom rakt fram, det blir aldrig något bra flöde ut ur själva T:et och då kommer tryckfall & annat skit som ett brev på posten
I ett Y så får den ena sidan sughjälp ifrån den andra och du får ett helt annat flöde.
detta är erfarenheter som jag har ifrån blästerutrustning och hur luften från kompressorn beter sig iaf.
Vi skulle blästra med 2 st små (inte så små men för ett 16mm munstycke så var dom för små) kompressorer och kopplad in i ett T på det viset du ritat och det som hände var att vi sköt slangar istället, sen bytte vi till ett Y och då blev det rejält flöde och inga problem med slangarna
Senast redigerat av kolvas (16 januari 2009)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må