2653
Sök

Vad ska man jobba med eller utbilda sig till?

744 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Jobbar i dagsläget på bemanningsföretag och det luktar varsel för min del nu så jag tänkte höra vad man ska jobba som eller utbilda sig till? Om man nu skulle bli varslad vill säga... Vad ska man jobba med för att lågkonjukturen inte ska slå så hårt eller utbilda sig till? Har nu jobbat som truckförare sen jag börja jobba i stort sett. Men har BECE kort, arbete på väg och så.

Sambon pluggar också nu och om båda skulle plugga skulle det nog inte gå runt med ekonomin när man har en familj att försörja är det värsta men men vad gör man....hmm

[Turbolover]

Team RmR
393 Inlägg
5 januari 2009
har du dom där körkorten så kan det inte vara så svårt att ragga upp ett lastbils jobb ?tongue

744 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
JaZoR skrev:
har du dom där körkorten så kan det inte vara så svårt att ragga upp ett lastbils jobb ?tongue

Tydligen så är det de... Har inte kört på en 4 år typ så min "erfarenhet" har ju försvunnit. Då finns det inga som vill att man ska köra. Man ska ju ha erfarenhet säger alla, så jag antar att alla åkare räknar med att man har en egen lastbil hemma som man kan köra med så man får erfarenhet. Sen så tror jag inte det är så gott om lastbilsjobb nu heller... På lastbilscentralen här där jag bor står det många bilar kvar på dagarna som inte har nån körning.

[Turbolover]

2 337 Inlägg
5 januari 2009
Yrkesofficer.

Du får en normal månadslön medan du pluggar, så ekonomin går ihop. Och sen är det sjukt jävla roligt.

big_smile

1 002 Inlägg
5 januari 2009
Sarge skrev:
Yrkesofficer.

Du får en normal månadslön medan du pluggar, så ekonomin går ihop. Och sen är det sjukt jävla roligt.

big_smile

Precis.. Jag ska själv skicka in ansökan imorgon..smile

...

2 665 Inlägg
5 januari 2009
Sarge skrev:
Yrkesofficer.

big_smile

Haha vilket skämt.
Ni fick för mycket skäll som liten därför vill ni ge igen o skrika av er.

Försvaret bantas ju hela tiden så skicka in ansökan där är väl som att skicka in en ansökan till volvo personvagnar.
Senast redigerat av Rickard-v (5 januari 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

huh?
10 427 Inlägg
5 januari 2009
Har väl blivit lite brist på nyutbildade färsking-officerare dom senaste åren så nya behövs det nog.

Edit:
Annars kanske du ska utbilda dig till elektriker om det är av intresse.
Ska ju vara lite utav ett framtidsyrke. Finns ju KY-utbildningar för det.
Senast redigerat av steifan (5 januari 2009)

2 337 Inlägg
5 januari 2009
Rickard-v skrev:
Sarge skrev:
Yrkesofficer.

big_smile

Haha vilket skämt.

Försvaret bantas ju hela tiden så skicka in ansökan där är väl som att skicka in en ansökan till volvo personvagnar.

Jag blir så jävla trött på att alltid höra samma sak om att vara yrkesofficer, och varför vi har valt det yrket. Tänk att folk vet så mycket om det smile Men den diskussionen tillhör inte tråden, så jag ska vara tyst. Men som sagt, älska fördomar.

Edit: Och ja, det är brist på lägre officerare. Det examineras ut 350 fänrikar i juni, samtliga är garanterade jobb. Och fler är på väg - och är efterlängtade av förbanden. Så nog finns det jobb i FM alltid. Sen är det ju inte alla som platsar i firman, det är oftast de som sitter hemma och whinar och snackar skit smile
Senast redigerat av Sarge (5 januari 2009)

huh?
10 427 Inlägg
5 januari 2009
Sarge skrev:
Yrkesofficer.

big_smile

Man får alltså lön som officersstuderande? Inga studielån osv osv ? big_smile

2 337 Inlägg
5 januari 2009
steifan skrev:
Sarge skrev:
Yrkesofficer.

big_smile

Man får alltså lön som officersstuderande? Inga studielån osv osv ? big_smile

Helt rätt, hela utbildningen är finansierad med skattemedel (vilket säkert svider i ögonen på folk). Utöver lönen har du betalt boende (antingen i form av gratis lägenhet eller bostadsbidrag), sedan finns ett antal olika bidrag att söka - familjebidrag om du har barn etc.

1 002 Inlägg
6 januari 2009
Rickard-v skrev:
Sarge skrev:
Yrkesofficer.

big_smile

Haha vilket skämt.

haha.. Förmodligen va du för dålig för att ens få göra lumpen... Är det därför du är lite ledsen i ögat?

...

2 665 Inlägg
6 januari 2009
Haha nejdå jag var i skogarna runt strängnäs.

Men man var lite undrande över hur man kan välja ett yrke som går ut på att skrika åt andra.
Det ser inte jag som riktigt normalt. Skriker man åt varann på en normal arbetsplats anses det som ohyffsat och otrevligt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 570 Inlägg
www.avgassystemet.se
936 Inlägg
6 januari 2009
starta egen verkstad kan aldrig misslyckas om man är duktig. då det är lågkonjuktur så väljer folket att reparera sina bilar istället för att köpa nya. så då kommer alla jobb till verkstan. som på volvo har det ju försäljning av nya volvo bilar minskat drastiskt sen lågkonjukturen sprack ut. bästa man kan va är väl mek nu? jag är mek å kör eget och aldrig haft så mycket jobb som nu.

-den satt som en fläskläpp-

2 337 Inlägg
6 januari 2009
Rickard-v skrev:
Haha nejdå jag var i skogarna runt strängnäs.

Men man var lite undrande över hur man kan välja ett yrke som går ut på att skrika åt andra.
Det ser inte jag som riktigt normalt. Skriker man åt varann på en normal arbetsplats anses det som ohyffsat och otrevligt.

För det är ju verkligen det jobbet går ut på. Läs på och kom tillbaka sen.

108 Inlägg
6 januari 2009
steifan skrev:
Edit:

precis vad jag skulle skriva. Börjar läsa till de nu den 12:de smile

don't cry just suck

319 Inlägg
6 januari 2009
Det du trivs med.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

huh?
10 427 Inlägg
6 januari 2009
Soil skrev:
steifan skrev:
Edit:

precis vad jag skulle skriva. Börjar läsa till de nu den 12:de smile

Grattis då wink Vill du tjäna pengar så kan du ju försöka söka dig till off-shore
branschen i vårat grannland i öster när du är klar sen. big_smile

108 Inlägg
6 januari 2009
steifan skrev:
Grattis då wink Vill du tjäna pengar så kan du ju försöka söka dig till off-shore
branschen i vårat grannland i öster när du är klar sen. big_smile

Tack smile Kan blit.. planerna e ju att jag ska bli rik så cool

don't cry just suck

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 januari 2009
Allt inom sjöfarten är ett säkert kort om du vill ha jobb! Inom 5 år kommer de fattas uppemot 25 000 kaptenen och befäl världen över. De är nått som kommer pressa de redan fina lönerna ett steg i rätt riktning. och vem vill inte vara ledig 175 dagar om året med full lön? smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök