3108
Sök

Hur mkt effekt kan man plocka ur en S60 T5 automatare (gertronic) utan att växellådan rasar?

Gustafsson
9 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Hej!

Har en s60 t5 01:a automatare (gertronic) gått ungefär 10000mil.
Trimmad med BSR steg 2, insatsfilter från BSR och ett 2,5"avgassystem efter katt ligger runt 300hk.
Så nu undrar jag hur mkt effekt man kan plocka ur den utan behöva vara rädd att växellådan rasar?

Tack på förhand!
/Peter

122 Inlägg
6 januari 2009
Det e maximalt chippning med steg 2 och geartronic. Den pallar inte steg 3 i längden. Så är dte på min s40n t5 geartronic

What you doing?

Gustafsson
9 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Ja den är ju momentbergänsad så var precis de jag tänkte också. Men sen har jag även hört de Xion skrev att den inte tål mer än steg 2. Var därför jag tänkte ta reda på hur det verkligen var! körde sönder växellådan på saaben för ett tag sen så vet ju hur jävla tråkigt det är att byta. Blir nog inte roligare med automatare.
Senast redigerat av P_Gustafsson (6 januari 2009)

Gustafsson
9 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Det är sant men inte bara så att byta till manuell;)

4 822 Inlägg
6 januari 2009
lådorna håller rätt bra om man sköter dom dvs ser till att det är fräch olja i lådan sen är det inte fel att motera ett extra oljakyl till lådan då orginal enbart är en kylslinga i gaveln i det vanliga kylet och det är oftast pga att oljan gått för varm som lådan pajar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Ahlsen
6 januari 2009
har ett olje kyl du kan få för en billig peng, ligger ändå bara i garaget och skräpar wink

Sök